بهداشت دهان و دندان

عوارض دندان خراب ؛ پوسیدگی دندان چه بلایی سر بقیه اعضای بدن می آورد؟

بسیاری از شهروندان این نکته خیلی مهم را نمی دانند که پوسیدگی دندان فقط به دندان و دهان مربوط نمی گردد و اگر مراقب دندان های خود نباشیم، حتی سلامت قلب و گوارش و تنفس ما می تواند به خطر بیفتد.

26 شهریور 1402

این سبزی 70 برابر قرص رانیتیدین برای معده مفید تر است

سبزی نعناع بوی بسیار مطبوع و طعمی تلخ و خنثی دارد. از مهمترین خواص نعناع می توان به خاصیت ضد تهوعی آن اشاره نمود. این گیاه در کاهش سردرد، مسائل گوارشی، تسکین درد عضلانی و عفونت های تنفسی کاربرد دارد. بعلاوه، نعناع می تواند خنک کننده و ضدعفونی کنندهٔ دهان...

1 شهریور 1402

مبارزه نفس گیر پیتون غول پیکر با یک بزمجه

خزندگان زیادی وجود دارند که ترسناک هستند همانطور که آن ها شگفت انگیز هستند. بزمجه و مار پیتون ممکن است به عنوان دو نمونه عجیب و غریب موجود در طبیعت به فکر خطور نمایند، اما آیا تا به حال دیده بودید که این دو با هم روبرو شوند؟

7 مرداد 1402

2 طرز تهیه خورش کرفس مجلسی با لوبیا و بدون لوبیا

خورش کرفس از جمله انواع خورش ایرانی است که دو حالت دارد: یا عاشقش هستید یا از آن متنفرید. اما اگر طرز پخت صحیح و اصولی خورش کرفس را بلد باشید به نظر می رسد کمتر کسی می تواند دست رد به سینه آن بزند. خورش کرفس یک غذای ایرانی مفید و یکی از برترین خوراکی ها برای...

28 تیر 1402

این هیولای لوکس آپارتمانتان را زیبا می نماید! ، طرز نگهداری و تکثیر گیاه برگ انجیری

گیاه برگ انجیری یا مانسترا از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه به علت داشتن برگ های بزرگ و شکافدارش بین دوستداران گل و گیاه هواداران زیادی دارد.

31 اردیبهشت 1402

پنج عکس خیره کننده حیوانات که قلب ها را تسخیر کرد

پیدا کردن پلنگ برفی که به شبح کوهستان نیز مشهور است در هیمالیا کار چندان آسانی نیست. ساشا فونسکا (Sascha Fonseca) عکاس آلمانی برای ثبت تصویر این پلنگ آن هم در غروبی به این زیبایی با آسمانی به رنگ صورتی و بنفش سه سال تمام کوشش کرد.

21 بهمن 1401

اعلام زمان پذیرفته شدگان رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

زمان و چگونگی ثبت نام پذیرفته شدگان رشته های پزشکی،دندانپزشکی،داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

4 مهر 1401

چرا باید هر روز گوجه فرنگی بخوریم؟

تحقیقات نشان داده مصرف گوجه فرنگی ممکن است به حفظ پوست در برابر پرتو های مضر فرابنفش خورشید یاری کند و خطر آفتاب سوختگی را کاهش دهد. محققان معتقدند دلیل آن غلظت بالای کاروتنوئید در گوجه فرنگی، یکی از اجزای سازنده لیکوپین است.

31 مرداد 1401

عوامل زرد شدن دندان

قطعا هیچ چیز بهتر از یک فنجان قهوه داغ در صبح؛ نمی تواند انرژی شما را افزایش دهد و از آن لذت ببرید؛ اما از طرفی هم دندان های تان را به مرور کدر خواهد کرد و رنگ آن را تغییر می دهد.

30 مرداد 1401

چیکن پارمسان رولاتینی

رولاتینی یک غذای ایتالیایی است که اصولا با ورقه های بادمجان تهیه می شود که روی آن آرد گندم و و پنیر ریکوتا می پاشند، رول می کنند و در فر می پزند. اما به جای بادمجان از سینه مرغ، فیله ماهی و گوشت گوساله هم می توان استفاده کرد. ما در اینجا رولاتینی با مرغ را...

17 مرداد 1401

روش های درمان جای زخم و بخیه

زخم آسیبی است که باعث بریدگی یا شکستن پوست می گردد. اگرچه بیشتر زخم ها با گذشت زمان به طور طبیعی بهبود می یابند اما راه هایی برای درمان جای زخم و بخیه وجود دارند. زخم، بافت های داخلی بدن را در معرض محیط خارجی قرار می دهد. یک فرد ممکن است بتواند یک زخم جزئی...

7 تیر 1401

مضرات چای کهنه دم

تهران (پانا) - چای یکی از نوشیدنی های محبوب و قدیمی در میان خانواده های اصیل ایرانی است که نوشیدن آن قواعد خاص خودش را دارد.خوردن چای کهنه دم مضراتی برای سلامتی انسان دارد.

23 خرداد 1401

درمان های خانگی آفت دهان

دهان محل ورود انواع مواد غذایی است به همین دلیل شاید زخم های آن نیاز به مراقب بیشتری داشته باشند تا لذت طعم خوب غذا ها را از دست ندهیم.

14 دی 1400

تأثیرات منفی فست فود روی بچه ها

فست فود ها طیف گسترده ای از غذاهای آماده هستند و در سبک های زندگی امروزی بسیار مشهور شده اند. البته فست فود ها هم می توانند مفید باشد. ولی، عبارت فست فود اخیراً با تنقلات هم معنی شده است که از کالری های ناسالم با ارزش تغذیه ای

29 مهر 1400

طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی با مرغ و قارچ

با طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی با مرغ و قارچ پاستا با ما همراه باشید. یکی از غذا های ملی کشور ایتالیاست که در فرهنگ غذایی این کشور صندلی ویژه ای دارد و در انواع و طعم های گوناگون طبخ می گردد. می توان گفت بیش از حدود 300 نوع پاستا خشک در ایتالیا فراوری...

27 مهر 1400

خرفه سبزی مورد علاقه حضرت زهرا سلام الله علیها

پیامبر خدا بر زمین سوخته ای پا نهاد و آن زمین، پایش را سوزاند پس، پای خویش را بر خرفه نهاد، و در نتیجه، سوزش حاصل از زمین سوخته، فرو نشست. از آن پس، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم خرفه را دوست داشت، برای آن دعا می کرد و می گفت : چه گیاه پربرکتی است! ...

18 مهر 1400

عروس دریایی، منبعی برای یک پروتئین پرکاربرد

در پژوهشی که به وسیله محققان کشور اجرا شده، از یک منبع نو برای تهیه کلاژن به اسم یک پروتئین بسیار پرکاربرد در صنایع زیست پزشکی رونمایی شده است: عروس دریایی خلیج فارس!

28 تیر 1400

هزینه های درمان سوار بر دوش تورم ، آثار افزایش شکاف درآمدی در حوزه درمان

خبرنگاران- افزایش تعرفه های درمان بازهم مدت زمان دسترسی به خدمات درمانی را برای فقرا افزایش می دهد. در همین حال، از آنجا که کاهش قدرت خرید مردم در حوزه درمان ملموس است، در امسال سهم سرانه درمان از فراوری ناخالص داخلی، چند پله دیگر کاهش می یابد.

12 تیر 1400

علت دندان قروچه چیست و چه درمانی دارد؟ علت دندان قروچه چیست و چه درمانی دارد؟

دندان قروچه یکی از شایع ترین اختلالات خواب است و یک فعالیت غیرارادی عصبی-عضلانی است. درد عضلانی، اختلالات مفصلی تمپورومندیبولار و سردرد ممکن است در اثر آن اتفاق بیفتند و حتی در موارد شدید می تواند منجر به آرتریت مفاصل تمپوروماندیبولار شود.

30 آبان 1399

بقایای جانور عظیم الجثه 25 میلیون ساله در استرالیا یافت شد!

یک وامبوت عظیم الجثه در حال تغییر دیدگاه مردم به حیات وحش است! نه اینکه امروزه این موجود وجود داشته باشد - بلکه این جانور کیسه دار میلیون ها سال قدمت دارد و به شکل فسیل درآمده است.

7 آبان 1399
تعداد: (21)