این سبزی 70 برابر قرص رانیتیدین برای معده مفید تر است

به گزارش وبلاگ نخبگان، سبزی نعناع بوی بسیار مطبوع و طعمی تلخ و خنثی دارد. از مهمترین خواص نعناع می توان به خاصیت ضد تهوعی آن اشاره نمود. این گیاه در کاهش سردرد، مسائل گوارشی، تسکین درد عضلانی و عفونت های تنفسی کاربرد دارد. بعلاوه، نعناع می تواند خنک کننده و ضدعفونی کنندهٔ دهان و تسکین دهندهٔ عفونت های دهان و لثه باشد.

این سبزی 70 برابر قرص رانیتیدین برای معده مفید تر است

سبزی نعناع بوی بسیار مطبوع و طعمی تلخ و خنثی دارد. از مهمترین خواص نعناع می توان به خاصیت ضد تهوعی آن اشاره نمود. این گیاه در کاهش سردرد، مسائل گوارشی، تسکین درد عضلانی و عفونت های تنفسی کاربرد دارد. بعلاوه، نعناع می تواند خنک کننده و ضدعفونی کنندهٔ دهان و تسکین دهندهٔ عفونت های دهان و لثه باشد.

نعناع گیاهی است که طبع گرم و خشک داشته و دارای خواص فراوان دارویی است.

مصرف آن به اشکال مختلف ازجمله تازه، خشک شده، دم نوش، اسانس، دم نموده، پودر و... امکان پذیر است. نعناع یک گیاه بسیار معطر و با طراوتی است که به طور گسترده در آشپزی و در صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی کاربرد فراوانی دارد. در اساطیر یونانی، نعناع به عنوان گیاه مهمان نوازی شناخته می گردد. نعناع که عموماً به پوندیا در هند معروف است، به طور گسترده در غذا های خاورمیانه ای، هندی، انگلیسی و آمریکایی به شکل چای، نوشیدنی، دم نوش، آب نبات، ژله، شربت، بستنی و ... استفاده می گردد.

برگ های نعناع دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان نسبت به سایر گیاهان موجود است. روغن نعناع شامل اسید های فنولیک، فیتوسترون، ساپونین ها، تریترپین ها، فلانوئیدها، کاروتنوئید، آنتوسیانین ها و ... است که به طور گسترده برای مصارف مختلفی استفاده می گردد. مهم ترین خاصیت دم نوش نعناع، تأثیر آن بر درد های دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل پیچه، تهوع و اسهال است، بعلاوه از این دمنوش لاغری برای برطرف بوی نامطبوع دهان و پیشگیری از بروز بیماری لثه ای استفاده می گردد.

درمان آسم:

نعناع ویژگی های آرامش بخش دارد و برای بیماران مبتلابه آسم به علت اینکه باعث انسداد در لوله بینی می گردد بسیار مفید است.

یاری به فرآیند هضم:

نعناع علاوه بر خاصیت آرامش بخش بودن خاصیت پاک کنندگی و سم زدایی نیز دارد. از التهاب در معده جلوگیری می نماید و فرآیند هضم را تقویت می نماید. این امر به علت فعال شدن غدد بزاقی در مصرف نعناع که آنزیم های گوارشی را قادر به فراوری مقادیر کافی می نماید، اتفاق می افتد.

کاهش و درمان اختلالات تنفسی:

نعناع به شکل چای یا جویدنی برای برطرف گرفتگی گلو، بینی، برونشیت و ریه ها استفاده می گردد. بعلاوه به تسکین بینی، گلو و مجاری تنفسی و جلوگیری از یک اختلال طولانی که معمولاً با آسم یا سرماخوردگی آغاز می گردد، یاری می نماید.

جلوگیری از آلرژی:

روغن های موجود با ترکیب نعناع به طور گسترده ای برای مقاومت در برابر انتشار مواد شیمیایی خاص در بدن که منجر به آلرژی فصلی و تب یونجه نیز می گردد شناخته می شوند. نعناع بهتر است به شکل خام یا به شکل چای و دم نوش مصرف گردد تا از آلرژی ها محافظت کند.

تقویت کبد:

نعناع به خاطر وجود مواد مغذی ضروری و خواصی، چون آرامش بخشی و تسکین دهنده اش، یک گیاه بسیار مفید برای افزایش قدرت کبد و یاری به بهبود کبد چرب است.

بهداشت دهان و دندان:

نعناع یک خوشبوکننده دستگاه تنفس است، علاوه بر اطمینان از تمیزی زبان و صمغ ها، مانع رشد باکتری دردهان می گردد؛ بنابراین نعناع جز یکی از موارد مهمی است که در تهیه خمیردندان و دهان استفاده می گردد.

جلوگیری از کاهش حافظه:

نعناع به عنوان یک محرک مؤثر شناخته شده است که حفظ حافظه بلندمدت و هوشیاری معین را افزایش می دهد و افرادی که مصرف کنندگان معمولی نعناع هستند، به شدت هوشیار و باهوش هستند.

خواص نعناع برای پوست سالم:

نعناع دارای خواص ضد خارش و ضدعفونی کنندگی است و باعث می گردد که پوستتان کاملاً تمیز شده باشد. بعلاوه نعناع به پیش گیری و درمان عفونت های پوستی یاری نموده و در درمان و حذف زخم های ناشی از گزش حشرات مانند پشه و زنبورعسل مؤثر است.

منبع:سایت تفریح روز

منبع: فرارو

به "این سبزی 70 برابر قرص رانیتیدین برای معده مفید تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سبزی 70 برابر قرص رانیتیدین برای معده مفید تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید