معماری و عمران

طرح مجذوب کننده و چشم نواز یک ویلا در لواسان

ویلای سایه به این علت به این عنوان نامیده شده که ویژگی اصلی اش ایجاد نوعی بازی و پایکوبی هماهنگ نور و سایه در قسمت های مختلف بنا است. یک استودیوی معماری ایرانی این ویلا را برای ساخت در منطقۀ لواسان طراحی نموده است.

27 شهریور 1402

تهران صاحب موزه کوهنوردی می گردد ، نصب سر در مخصوص کوهنوردی در سربند

شهردار منطقه یک گفت: نصب سردر سنتی و متناسب با معماری شمیران در ابتدای ورودی مسیر کوهستانی دربند و راه اندازی موزه کوهنوردی در بوستان جمشیدیه دو رویداد مهم ورزشی در راستای ارتقای فرهنگ کوهنوردی شهر تهران خواهد بود.

1 شهریور 1402

یکی از ظرفیتهای مهم گردشگری بروجرد تکیه باغ های آن است

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، یکی از ظرفیتهای مهم گردشگری بروجرد تکیه باغ های آن است.

22 مرداد 1402

ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST؛ کدام را بخریم؟

در این مقاله به مقایسه دو ساعت هوشمند مالی و پرفروش از دو برند چینی امیزفیت و هایلو می پردازیم؛ امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST. دو ساعت هوشمندی که اگر چه با قیمت های بسیار نزدیکی نسبت به هم در بازار گجت های هوشمند به فروش می رسند، اما یک سری تفاوت های مهم...

17 مرداد 1402

آنالیز دقیق برج قابوس 13 میلیارد بودجه احتیاج دارد

ایلنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های منتشر گشته، آنالیز دقیق برج قابوس 13 میلیارد بودجه احتیاج دارد.

10 مرداد 1402

کری خوانی های پرخرج و چشم وهمچشمی های معروف!

تیمچه به بخشی از بازارهای ایرانی اطلاق می گردد که از نظر معماری شبیه راسته های بازار است و در مقدار های کوچک تر نسبت به راسته ها ساخته شده است. تیمچه اغلب سرپوشیده است، با گنبدهای بزرگ، کاربندی ها و تزیینات گچبری و درودگری و از زیباترین بخش های بازارهای...

9 مرداد 1402

شهر شیراز لایق شناساندن به جهانیان است

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارشات منتشر شده و خبرهای بدست رسیده، شهر شیراز لایق شناساندن به جهانیان است.

4 مرداد 1402

افشای جنجالی باج 11 میلیارد دلاری بایدن به اردوغان

سیمور هرش مدعی شد که واشنگتن برای جلب رضایت آنکارا جهت پیوستن سوئد به ناتو، به اردوغان وعده کمک 11 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول داد.

23 تیر 1402

دست درازی بعضی تعاونی ها مسکن به باغات کن ، لایحه پیشنهادی شورای شهر ششم به حفظ باغات یاری نمی کند

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت:برای حفاظت باغات خرمالوی کن برنامه ریزی شده است، ولی در ادوار گذشته بعضی تعاونی ها به این باغات دست اندازی نموده بودند که چون از مسیر قانونی و به علت کج سلیقگی پیش رفته بودند، نمی توان با آن ها برخورد کرد....

17 تیر 1402

جزئیات پرداخت وام بازسازی برای واحدهای مسکونی در بافت فرسوده ، وام قرض الحسنه ودیعه مسکن در تهران به چه افرادی پرداخت می گردد؟

معاون وزیر راه از پرداخت وام بازسازی واحدهای مسکونی در بافت های تاریخی با سود 23درصدی اطلاع داد و گفت: وام قرض الحسنه ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت می گردد.

3 تیر 1402

باغ ارم نمونه ای از باغهای بی نظیر ایران به شمار می رود

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، باغ ارم نمونه ای از باغهای بی نظیر ایران به شمار می رود.

27 خرداد 1402

جاده چالوس همچنان مسدود، ترافیک هراز نیمه سنگین

بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه های کشور، تردد از محور چالوس و آزادراه تهران- شمال برای چهارمین روز متوالی همچنان ممنوع است.

25 خرداد 1402

رازهایی که پیش از غرق شدن آشکار شد

بنابر آنچه پیش تر مسؤولان شهرستان اشنویه و استان آذربایجان غربی اعلام نموده اند تا خاتمه تیرماه 1402 سد چپرآباد آبگیری خواهد شد. آب ذخیره شده در دریاچه این سد برای مصارف شرب، کشاورزی و زیست محیطی با هدف تامین آب کشاورزان پایاب رودخانه کانی رش به اندازه...

23 خرداد 1402

جاهای دیدنی مسیر مشهد به شمال

سفر از مشهد به شهرهای شمالی کشور، شگفتی های طبیعی را به تصویر می کشد و نگاهی اجمالی به زیبایی های مسحورکننده این منطقه دارد. جاهای دیدنی مسیر مشهد به شمال از شمارش خارج است! با ما همراه باشید تا اسرار این مسیر فریبنده را بشناسیم و در منظره ها خیره کننده...

19 خرداد 1402

بار مستاجران سبک می گردد؟

مجلس و دولت در قالب طرحی برای کنترل بازار مسکن و اجاره بها هفت راه چاره برای ساماندهی این بازار ارایه داده اند که از جمله آن می توان به برطرف تعارض منافع مشاوران املاک، افزایش وام ودیعه و افزایش ملک استیجاری اشاره نمود.

6 خرداد 1402

تفاهمنامه ساخت مسکن کارکنان شهرداری امضا شد ، ساخت 2500 واحد مسکونی در این منطقه تهران ، میزان آورده متقاضیان چقدر است؟

رئیس بنیاد مسکن با بیان این که قیمت تمام شده ساخت واحدهای مسکن پروژه های مشارکتی تعیین نیست، گفت: هزینه ساخت خانه های یک طبقه روستایی برای هر مترمربع حدود 6 میلیون تومان است.

5 خرداد 1402

حمایت از پروژه های مبتنی بر احتیاج بازار در توسعه شهر هوشمند

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مریم ملونی، مشاور در تدوین چارچوب های قانونی و نهادی به منظور استقرار اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با حضور در چهارمین دوره نمایشگاه شهر هوشمند...

23 اردیبهشت 1402

توییت هشدارآمیز سعید محمد نسبت به حضور جاسوس ها در پست های کلیدی

سعید محمد در توییتی نسبت به وجود نفوذی ها هشدار داد و گفت: جا دارد نهاد های مسئول جهت جلوگیری از این واقعه در کشور مراقبت ویژه نمایند.

28 فروردین 1402

بیش از 2 هزار مسافر نوروزی از امامزاده عبدالله بافق تماشا کردند

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بیش از 2 هزار مسافر نوروزی از امامزاده عبدالله بافق تماشا کردند.

6 فروردین 1402

نخستین جزیره انرژی دنیا برای انتقال برق به اروپا احداث می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از آف شور، کنسرسیوم بلژیکی TM EDISON از جمله شرکت های DEME و Jan De Nule مناقصه ای برای ساخت بزرگترین جزیره انرژی دنیا را برنده شدند.

13 اسفند 1401
تعداد: (115)