تهران صاحب موزه کوهنوردی می گردد ، نصب سر در مخصوص کوهنوردی در سربند

به گزارش وبلاگ نخبگان، شهردار منطقه یک گفت: نصب سردر سنتی و متناسب با معماری شمیران در ابتدای ورودی مسیر کوهستانی دربند و راه اندازی موزه کوهنوردی در بوستان جمشیدیه دو رویداد مهم ورزشی در راستای ارتقای فرهنگ کوهنوردی شهر تهران خواهد بود.

تهران صاحب موزه کوهنوردی می گردد ، نصب سر در مخصوص کوهنوردی در سربند

به گزارش وبلاگ نخبگان، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه در آیین رونمایی از ثبت ملی اثر منقول فرهنگی و تاریخی مجسمه کوهنورد سربند با بیان مطلب فوق گفت: با مشارکت میراث فرهنگی شمیرانات مجسمه یادبود استاد امیر شاه قدمی معروف به مجسمه کوهنورد در میدان سربند ثبت ملی و یک لوح زندگینامه ایشان نیز تهیه و در این مکان نصب خواهد شد.

صباغ ادامه داد: نماد مجسمه کوهنورد نه تنها برای شمیران بلکه برای تهران و کل کشور شناخته شده است و ثبت ملی آن اقدام مشترکی از طرف سازمان ها و نهادهای متولی، برای شناسایی مفاخر شمیران و حفظ ارزش های فرهنگی این منطقه از تهران خواهد بود.

وی در مورد نصب سردر ورودی کوهستان گفت: فاز اول طراحی سردر مسیر کوهنوردی سربند تمام شده و فاز دوم آن شروع شده و سال جاری نهایی و به ثمر خواهد رسید تا این مسیر در شأن شمیران و کوهنوردان آن باشد.

صباغ با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی منطقه یک و وجود ورودی های متعدد مسیرهای کوهنوردی در این منطقه اضافه کرد: موزه کوهنوردی نیز در بوستان جمشیدیه جانمایی شده است که با هماهنگی و تعامل با هیئت کوهنوردی آماده و راه اندازی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تهران صاحب موزه کوهنوردی می گردد ، نصب سر در مخصوص کوهنوردی در سربند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران صاحب موزه کوهنوردی می گردد ، نصب سر در مخصوص کوهنوردی در سربند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید