تجارت خارجی در قشم سرعت می گیرد

به گزارش وبلاگ نخبگان، افشار فتح اللهی گفت: برای تحکیم هر چه بیشتر این وحدت و همدلی باید کوشش و برنامه ریزی بیشتری از سوی ما به عنوان خدمتگزاران به مردم باید انجام گردد که در این مسیر نیز در دولت گام های خوبی برداشته شده است.

تجارت خارجی در قشم سرعت می گیرد

وی اضافه نمود: یکی از موفقیت های حاصل شده در این مسیر مثبت شدن تراز تجاری قشم برای نخستین بار است که با حمایت دولت مردمی ایران قوی و اقدامات خوب صورت گرفته در جهت ارائه خدمات بیشتر به فعالان مالی در این منطقه است.

فتح اللهی با بیان اینکه البته هنوز با وجود اقدامات صورت گرفته با کاستی های بسیاری روبرو هستیم، گفت: تغییر قوانین و ابلاغ بعضی ضوابط و دستورالعمل های متعدد و کاهش مزیت های مالی ویژه منطقه ها آزاد در سال های گذشته موجب سردرگمی سرمایه گذاران، فرار سرمایه و کاهش انگیزه فعالان مالی در این منطقه ها شده که البته در دولت سیزدهم بخشی از مسائل برطرف و گام های خوبی در جهت بازسازی اعتماد عمومی برداشته شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید نمود: ظرفیت های بسیار خوبی برای جذب سرمایه متعلق به ایرانیان و قشمی های خارج از کشور در جزیره وجود دارد که این مهم نیازمند بسترسازی مناسب و ایجاد انگیزه ویژه و زیرساخت های ضروری است که امیدواریم با هماهنگی و همدلی هر چه بیشتر و برطرف مسائل، شاهد تحقق آن در کوتاه ترین زمان ممکن باشیم.

وی یکی از مهم ترین بخش های زیرساختی قشم را حوزه راه عنوان نمود و گفت: شروع عملیات اجرایی پروژه 60 کیلومتری ساحل جنوبی حدفاصل شهر قشم تا فرودگاه بین المللی با اعتبار هزار و 500 میلیارد تومان یکی از پروژه های محوری است که در سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

فتح اللهی اظهار داشت: بعلاوه با بهره برداری از محور لافت به درگهان به طول 40 کیلومتر و با اعتبار 900 میلیارد تومان تا سه سال آینده، محورهای ارتباطی شرق جزیره تکمیل می گردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید نمود: رونق فراوری و بهبود شرایط تجارت خارجی و افزایش صادرات یکی از برنامه های اولویت دار این سازمان در یک سال اخیر بوده است.

منبع: گردشبان

به "تجارت خارجی در قشم سرعت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجارت خارجی در قشم سرعت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید