جاهای دیدنی مسیر مشهد به شمال

به گزارش وبلاگ نخبگان، سفر از مشهد به شهرهای شمالی کشور، شگفتی های طبیعی را به تصویر می کشد و نگاهی اجمالی به زیبایی های مسحورکننده این منطقه دارد. جاهای دیدنی مسیر مشهد به شمال از شمارش خارج است! با ما همراه باشید تا اسرار این مسیر فریبنده را بشناسیم و در منظره ها خیره کننده و جاذبه های گیرا غوطه ور شویم.

جاهای دیدنی مسیر مشهد به شمال

جاذبه هایی که این مسیر را به مقصدی ضروری برای مسافرانی که در پی کشف گنجینه های پنهان شمال کشور هستند تبدیل می نماید.

تماشای های سفر ریلی از مشهد به شمال کشور

دو مسیر از مبدا مشهد به شهرهای شمالی کشور وجود دارد. مسیر اول از مشهد شروع شده و از ایستگاه های فریمان، کاشمر، نیشابور، سبزوار، جوین، اسفراین، شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار، فیروزکوه، پل سفید و قائم شهر می گذرد و در نهایت به ساری می رسد. مسیر دوم از مبدا مشهد شروع شده و از ایستگاه های قوچان، شیروان، بجنورد، آزاد شهر، علی آباد کتول، گرگان و بهشهر گذشته و به ساری می رسد.

تماشای های مسیر ریلی مشهد-ساری و بالعکس: مسیری دلربا در میان جنگل ها

سفر ریلی با خرید بلیط قطار مشهد ساری شروع می شود، جایی که قطاری منتظر شماست تا شما را به شهرهای شمالی ایران برساند. قطار از مشهد حرکت می نماید و با عبور از ایستگاه فریمان حرکت می نماید. همان طور که شهر را پشت سر می گذاریم، قطار به وسیله جنگل های سرسبز احاطه می شود.

در ادامه به شهر تاریخی کاشمر می رسیم که به خاطر میراث فرهنگی غنی اش شناخته شده است. قطار برای مدت کوتاهی مکث می نماید و به مسافران این امکان را می دهد تا نگاهی اجمالی به معماری زیبای شهر بیندازند.

با پشت سر گذاشتن کاشمر، قطار از چشم انداز ها مسحورنماینده نیشابور می گذرد، شهری که به علت اهمیت تاریخی و ارتباط با ادبیات فارسی مشهور است. ایستگاه بعدی مسیر ما سبزوار است، شهری غرق در تاریخ و سنت های پر جنب و جوش. ورود قطار همزمان با بازارهای رنگارنگ و خیابان های پر جنب و جوش است و به مسافران فرصتی می دهد تا در فرهنگ محلی غرق شوند و طعم های منطقه را امتحان نمایند.

همان طور که به سفر خود ادامه می دهیم، قطار از جوین می گذرد، شهری عجیب که به مهمان نوازی و مردم محلی خونگرم معروفیت دارد. زیبایی چشم انداز اطراف جوین مسافران را مجذوب خود می نماید و تپه ها و رودخانه های پرپیچ وخم پس زمینه ای زیبا را ایجاد می نمایند. سپس قطار راهی اسفراین می شود، شهری که در میان چشم انداز ها خیره نماینده قرار گرفته است. در اینجا طبیعت حاکم است و مسافران با چشم اندازهای خیره نماینده از کوه ها، دره ها و زیبایی های رام نشده منطقه پذیرایی می شوند.

با نزدیک شدن به شاهرود، شهری پر جنب و جوش، قطار سرعت خود را کاهش می دهد و اجازه می دهد تا شاهد تلفیق عناصر سنتی و مدرنی باشیم. در ادامه سفر، قطار از دامغان عبور می نماید، شهری با میراثی غنی که قدمت آن به دوران باستان بازمی شود. سپس قطار به سمنان می رسد. نزدیکی ایستگاه به بناهای تماشای مانند مسجد جامع و بازار تاریخی مسافران را به سفری به گذشته شهر دعوت می نماید.

با نزدیک شدن قطار به گرمسار، چشم انداز دستخوش دگرگونی می شود و بیابان های وسیع و زمین های ناهموار تا افق امتداد می یابد. حضور قطار در میان این زیبایی خشک، عنصری متضاد به سفر می افزاید و ما را به یاد چشم انداز ها متنوع ایران می اندازد.

ایستگاه ماقبل آخر ما فیروزکوه است، شهری که در میان رشته کوه های البرز قرار گرفته است. همان طور که قطار مسیر خود را از میان این قله های باشکوه می پیچد، مسافران با چشم انداز ها پانوراما از قله های پوشیده از برف و دره های نفس گیر پذیرایی می شوند. آخرین توقف در این مسیر، قائم شهر، دروازه شهر ساری است. اگر رزرو ویلا شمال انجام داده باشید، می توانید به سادگی وارد ویلا شده و پس از کمی استراحت، شروع به گردش در شهر کنید. برای برگشت از ساری به مشهد نیز شما از ایستگاه های قائمشهر، شیرگاه، زیر آب، پل سفید، ورسک، فیروزکوه، زرین شدت، سیمین دشت، گرمسار، سمنان، شاهرود، نقاب و نیشابور عبور خواهید کرد و می توانید در تماشای هایی که هنگام رفت از آن ها بازدید نکرده اید توقف داشته و از آن ها تماشا کنید. برای مسیر برگشت هم می توانید با داشتن بلیط قطار ساری مشهد یک بار دیگر این مسیر زیبا در مسیر عکس، تجربه کنید.

سخن پایانی

سفر از مشهد به ساری چه با قطار و چه با ماشین، مسافران را به ماجراجویی فراموش نشدنی می برد. چه جنگل های دلربا و چه کاوش در شهرهای تاریخی یا تماشای شکوه و عظمت ساحلی، هر توقف در طول مسیر، تجربه منحصر به فردی خواهد بود. از دره خیره نماینده شمخال و ساحل آرام مروارید گرفته تا شگفتی های معماری عمارت فضلی، این جواهرات تماشای به سفر عمق و زیبایی می بخشند. اگر در پی سفری راحت در عین لذت بردن از چشم انداز ها هستید، خرید اینترنتی بلیط قطار برترین گزینه است.

منبع: چمدان

به "جاهای دیدنی مسیر مشهد به شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی مسیر مشهد به شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید