هوش مصنوعی

رونمایی از طرح استثنایی جنگنده نسل ششم چین ، عکس

چین از معدود کشورهای دارای جنگنده نسل پنجم عملیاتی است و حالا در پی این است که با جنگنده های نسل ششم به قدرتی بی رقیب در آسمان تبدیل گردد.

6 مهر 1402

مسیریابی حشرات، الهام بخش ابزار مسیریابی هوشمند

گروهی از دانشمندان مالزیایی به سرپرستی سیتی فوزیه توها به تازگی با تلفیق یادگیری ماشین و فرآیندهای موجود در طبیعت، یک ابزار مسیریابی به نام رو ویژن ساخته اند که می تواند نقش بسزایی در یاری به نابینایان داشته باشد.

22 خرداد 1402

دانشمندان در سال های اخیر مدعی اند که به زیستی انسان در حال افزایش است

به گزارش خبرنگاران، مؤسسه فرهنگی دکسا سلسله نشست های شکوفایی و خوب زیستن را با همکاری باغ کتاب برگزار می نماید. نشست چگونه علم می تواند در خصوص خوب زیستن سخن بگوید نیز به همین دلیل برگزار گردید. هادی صمدی متخصص فلسفه روانشناسی شرح داد که چگونه باید در...

27 اردیبهشت 1402

خبر بد برای مجریان تلویزیون؛ رونمایی از مجری مصنوعی در چین!

گفته می شود که این زن جوان مجازی که رن شیائورونگ (Ren Xiaorong) نام دارد، می تواند به سوالات پاسخ دهد و اخبار را 24 ساعت شبانه روز، 365 روز سال ارائه دهد. اما یک نکته وجود دارد. آواتار آن تنها قادر به پاسخگویی به سوالات از پیش تعیین شده است.

27 اسفند 1401

MOSS؛ رقیب چینی ChatGPT از راه رسید

در مقایسه با ChatGPT، چت بات چینی روش آموزش متفاوت تری دارد و البته عملکردش نسبت به هوش مصنوعی OpenAI محدودتر است.

3 اسفند 1401

قطاری با سرعت باورنکردنی 1000 کیلومتر در ساعت!

محققان چینی اخیراً آزمایشی را برای یک فناوری هایپرلوپ در شهر داتونگ در استان شاآنشی چین انجام دادند که شامل سه آزمایش 210 متری در یک خط مخصوص قطار های مغناطیسی بود. سرعت کابین در نهایت به 50 کیلومتر بر ساعت رسید تا قطعات و ایمنی آن ها برای آزمایش های پرسرعت...

5 بهمن 1401

پیش بینی ترسناک آینده دُبی، لندن و دیگران ، عکس

کارشناسان برای نشان دادن خطر بزرگ تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی دست به دامن هوش مصنوعی شدند تا واقعیت ترسناک را برایشان تصویر کند.

28 دی 1401

تداوم رشد هوآوی در سه ماهه اول 2019

هوآوی به تازگی دستاوردهای کسب وکار سه ماهه اول سال 2019 را بیان نمود. در سه ماهه نخست امسال، این شرکت 26.7 میلیارد دلار درآمد داشته که 39درصد رشد نسبت به سال گذشته در همین مدت زمان را نشان می دهد. حاشیه سود خالص نیز 8 درصد بوده که به نسبت سال گذشته در همین مدت...

15 دی 1401

سنسور ویژه ای که مچ سارق های منازل را می گیرد

یکی از روش های دزدی رایج که به وسیله بسیاری از سارقین منازل مورد استفاده قرار می گیرد، شکستن شیشه است، اما استفاده از یک سنسور هوشمند می تواند خطر سرقت از خانه ها را کاهش دهد.

4 دی 1401

هوش مصنوعی چهره صنعت را متحول می نماید ، کشاورزی و انرژی دو قطب رشد تکنولوژی دنیا

این روزها از هر زاویه ای که به هوش مصنوعی نگاه می کنیم انگار هیچ رسالتی ندارد به جز متحول کردن چهره دنیا صنعت. درواقع تکنولوژی با هدف تحول دنیا صنعت از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

2 دی 1401

اتوبوسهای سنگاپور به هوش مصنوعی مجهز شدند ، ارائه خدمات گسترده به معلولان ، افزایش امنیت مسافران

اتوبوسهای نو سنگاپوری به تکنولوژی های نوی مجهز شده اند و قرار است به لطف این تکنولوژیهای نو تحولاتی آشکار در صنعت حمل و نقل این کشور رخ دهد.

30 آذر 1401

ویراژ در آسمان ها ممکن می گردد؟ ، رونمایی از طرح مفهومی تایر خودرو که پرواز می نماید

در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو، طرح مفهومی تایر یک خودرو رونمایی شده است که پرواز می نماید. درواقع طراحی این تایر بر اساس خودروهای پروازی خودران نسل بعدی است.

26 آذر 1401

درب های یخچال Mood Up ال جی هم رنگ احساس شماست!

برند LG در نمایشگاه IFA 2022 در برلین از یخچال نوآورانه خود با فناوری Mood Up رونمایی کرد. این یخچال شامل پنل های درب LED با امکان تغییر رنگ است. در این یخچال به طرز ماهرانه ای فاصله بین طراحی زیبا و فناوری کمرنگ شده است تا بتواند نیازهای در حال تغییر مصرف کنندگان...

28 شهریور 1401

با این اختراع با مردگان خود صحبت کنید!

این فناوری می تواند به ایجاد یک ربات از شخصیتی داستانی یا شخصیتی تاریخی منجر گردد.

28 مرداد 1401

ربات جراح عمل لاپاراسکوپی را با کمترین دخالت انسان انجام داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، این ربات که به اختصارSTAR نام گرفته فرایند جراحی را بسیار بهتر از پزشکان انسانی انجام داد. دستاورد مذکور گامی مهم در جراحی اتوماتیک است که در آینده مراقبت از بیمار را تسهیل می نماید.

20 فروردین 1401

مدیرعامل تازه توئیتر کیست؟

آگراوال 37 ساله باید به اهداف داخلی تهاجمی توییتر دست پیدا کند. این شرکت در اوایل سال جاری گفت که قصد دارد تا پایان سال 2023 روزانه 315 میلیون کاربر فعال روزانه داشته باشد و درآمد سالانه خود را در آن سال حداقل دو برابر کند.

16 دی 1400

وان پلاس نورد 2 با نمایشگر 6.43 اینچی Fluid AMOLED عرضه می شود

با توجه به تیزری که رسما از سوی وان پلاس منتشر شده است متوجه شدیم این شرکت قصد دارد گوشی نورد 2 را با نمایشگر 6.43 اینچی از نوع Fluid AMOLED راهی بازار کند.

5 مرداد 1400

جنسیس نخستین خودروی لوکس شاسی بلند خود را تولید کرد

شرکت جنسیس از زیرمجموعه های هیوندایی که در زمینه تولید خودروهای لوکس فعالیت می کند، از تولید نخستین خودروی شاسی بلند خود به نام جی وی 80 خبر داده است.

12 اسفند 1398