اتوبوسهای سنگاپور به هوش مصنوعی مجهز شدند ، ارائه خدمات گسترده به معلولان ، افزایش امنیت مسافران

به گزارش وبلاگ نخبگان، اتوبوسهای نو سنگاپوری به تکنولوژی های نوی مجهز شده اند و قرار است به لطف این تکنولوژیهای نو تحولاتی آشکار در صنعت حمل و نقل این کشور رخ دهد.

اتوبوسهای سنگاپور به هوش مصنوعی مجهز شدند ، ارائه خدمات گسترده به معلولان ، افزایش امنیت مسافران

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این طرح نو شامل دوربین های مدار بسته ای است که با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به یاری به مسافران می نماید. برای مثال مسافرانی را که برای سوار شدن احتیاج به یاری دارند، از صندلی چرخدار استفاده می نمایند و ... شناسایی می نماید.

افزون بر اینها نرم افزار مذکور می تواند کیف ها و ساک های مسافران را رصد نموده و تشخیص دهد آیا فردی مضنون است یا خیر. بر این اساس می توان گفت طرح نو سنگاپوری ها امنیت مسافران و آرامش آنها را همزمان چندین برابر می نماید.

جالب است بدانید راننده و خدمه شرکت های اتوبوسرانی می توانند به این سیستم هوشمند متصل شوند و در صورت احتیاج، هشدارهایی را از سیستم هوشمند دریافت نمایند.از این پنل هوشمند و تعاملی می توان در بخمش بارگیری اتوبوسها نیز استفاده کرد و در صورت مشاهده بارهای مشکوک رانندگان به سرعت به سیستم های امنیتی گزارش ارسال می نمایند.

همه این ویژگی های نو به وسیله SMRT Autos در طول یک تور آزمایشی و در فضایی به وسعت ا 15000 مترمربع به نمایش گذاشته شد.اتوبوس های مذکور می توانند برای افراد معلول یک نعمت باشند.

ریموند چان، مدیر کل اتوبوسرانی سنگاپور نیز گفت این پنلهای مبتنی بر هوش مصنوعی بر اساس بازخوردهای مسافران تغییر حالت می دهند و در نتیجه بسیار مفیدند.یک بانوی نابینا و 39 ساله سنگاوری می گوید بسیار خوشحالم که از این پس برای سوار و پیاده شدن به اتوبوس احتیاج به یاری ندارم و می توانم خودم سوار شوم.

منبع: انتخاب

به "اتوبوسهای سنگاپور به هوش مصنوعی مجهز شدند ، ارائه خدمات گسترده به معلولان ، افزایش امنیت مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوسهای سنگاپور به هوش مصنوعی مجهز شدند ، ارائه خدمات گسترده به معلولان ، افزایش امنیت مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید