مدودف: هیچ کس جنگ نمی خواهد اما تهدید رویارویی هسته ای وجود دارد

به گزارش وبلاگ نخبگان، تهران (پانا) - معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت تهدید رویارویی هسته ای همواره وجود دارد؛ حتی وقتی هیچ کس جنگ نمی خواهد بنابراین باید سیاست مسئولانه ای اتخاذ گردد.

مدودف: هیچ کس جنگ نمی خواهد اما تهدید رویارویی هسته ای وجود دارد

به گزارش ایرنا، مدودف گفت: تهدید (رویارویی هسته ای) همواره وجود دارد. هیچ کس جنگ نمی خواد و جنگ هسته ای هم قطعا کسی نمی خواهد که تهدیدی علیه موجودیت تمدن بشری است.

وی با اشاره به اظهارات تحلیلگران سیاسی مبنی بر جلوگیری از بسیاری رویارویی های نظامی در قرن های 20 و 21 به علت توسعه تسلیحات هسته ای گفت: این برداشت درست و در واقع همینطور است.

رئیس جمهوری اسبق روسیه گفت: تسلیحات هسته ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) توانایی هدف گیری تجهیزات روسیه را دارند و کلاهک های هسته ای روسیه نیز به سمت اهدافی در اروپا و امریکا تنظیم شده اند بنابراین باید سیاست مسئولانه ای را دنبال کنیم.

وی توضیح داد: شرایط فعلی از شرایط در زمان جنگ سرد بدتر است، زیرا طرف های روسیه در آن موقع قصد نداشتند شرایط را به نقطه انفجار برسانند و صنایع، کشاورزی و شخصیت های روسیه را تحریم نکردند.

وی اشاره نمود که اگر رهبری روسیه قصد داشت موضع غیرمسئولانه ای را پیش بگیرد، از پیمان راهبردی کاهش تسلیحات هسته ای (استارت) خارج می شد؛ در حالیکه افرادی که آن را امضا نموده اند نیز اکنون در لیست تحریم های غرب قرار دارند.

مدودف در خصوص شرایط مالی روسیه نیز با اشاره به شرایط بدتر در جریان رکود مالی سال 1998 گفت: همه اتفاقات فعلی در واقع جنگ مالی علیه روسیه است. آنها (غرب) جنگ مالی علیه روسیه اعلام کردند و برای این جنگ از قانونی پیروی نمی نمایند.

وی ادامه داد که جنگ مالی بدون هیچ ضابطه ای به تخریب نظم اقتصاد جهانی منجر خواهد شد. بعلاوه پاسخی هم سنگ از سوی روسیه را دربر خواهد داشت.

معاون شورای امنیت روسیه گفت: روسیه نمی تواند به هیچ کشوری متکی باشد بنابراین مقامات مسکو باید موضوع را خود در زمینه مسائل صنعتی و دیگر حوزه ها حل نمایند.

وی گفت: ما گروه 20 را تشکیل دادیم، آنها امروز می گویند روسیه را از گروه 20 اخراج کنیم. اما من به یاد می آورم چطور گروه 20 مقابل چشمان من به دنیا آمد، این تصمیم ها با یکدیگر گرفته شد. ابتدا جرج بوش و بعد باراک اوباما، روسای جمهوری آمریکا به ترتیب از سال 2001 تا 2016، در آن حضور داشتند. همه راضی بودند که نمایندگانی از کشورهای مختلف از روسیه، چین، آمریکا و هند کنار هم می نشینند.

وی در خصوص احتمال خروج روسیه از گروه 20 نیز شرح داد: روسیه را نمی توان از گروه 20 اخراج کرد زیرا این گروه بر اساس توافق نظر جمعی شکل گرفته است. گروه 7 نیز دیگر بعد از تعلیق روسیه در آن اهمیتی ندارد اما گروه 20 فرق دارد همانطور که به روسیه یاری کرد بر بحران مالی 2008 فائق آید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مدودف: هیچ کس جنگ نمی خواهد اما تهدید رویارویی هسته ای وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدودف: هیچ کس جنگ نمی خواهد اما تهدید رویارویی هسته ای وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید