داورزنی: اداره تیم ملی والیبال ایران کار آسانی نیست، باید نگاه مان به سکوی لیگ ملت ها و مسابقات جهانی باشد

به گزارش وبلاگ نخبگان، رئیس فدراسیون والیبال گفت: باید در فضایی خارج از احساس و شعارزدگی در مورد تیم ملی والیبال تصمیم بگیریم.

داورزنی: اداره تیم ملی والیبال ایران کار آسانی نیست، باید نگاه مان به سکوی لیگ ملت ها و مسابقات جهانی باشد

به گزارش وبلاگ نخبگان، نخستین نشست هم اندیشی مربیان و کارشناسان والیبال برای بررسی شاخص های کلان انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال برگزار گشت.

رضا قراخانلو، رئیس پیشین کمیته ملی المپیک در این نشست گفت: برخی فدراسیون ها الهام بخش هستند و ما نیز نیاز به نمونه های پیروز ورزشی و مدیریتی داریم. والیبال چنین ویژگی هایی دارد. برگزاری چنین نشست هایی می تواند مدل خوبی برای فدراسیون های دیگر باشد.

احمد لاهوتی، ملی پوش پیشین والیبال ایران گفت: به نظر می رسد، حضور سرمربی خارجی به دلیل مسائل ارزی، منتقی شده باشد، ولی اگر تیم ملی از مربی خارجی استفاده کند، قطعاً مفید خواهد بود.

حسینعلی مهران پور، مدیرفنی پیشین تیم ملی والیبال نیز گفت: بهتر بود در کارگروه انتخابی مربی تیم ملی، چند مربی پیشکسوت هم حضور داشتند. مربی تیم ملی باید از نظر فنی، شخصیتی و مدیریتی شاخص باشد. باید از مربیان داخلی در صورت انتخاب شدن، حمایت شود. داورزنی نشان داده که از مربیان داخلی هم حمایت می کند.

مصطفی کارخانه، سرمربی پیشین تیم ملی والیبال هم گفت: بعد از ولاسکو، خلاء در توان مربیگری در تیم ملی احساس می شد. بازیکن ها، مربی بدون توان فنی و مربیگری را قبول ندارند. مربی باید متخصص، متعهد و ماندگار بوده و توانایی ایجاد تکامل و تحول در تیم را داشته باشد.

در این نشست فرهاد نفرزاده، سرمربی پیشین تیم والیبال ارتش های ایران گفت: باید تا المپیک از مربی خارجی استفاده کرد و بعد از آن، هدایت تیم ملی را به دست مربیان داخلی سپرد. پیمان اکبری، بهروز عطایی و مصطفی کارخانه برای این سمت افراد مناسبی هستند.

بزرگ جزیده، لیبروی پیشین تیم ملی والیبال هم گفت: توانایی مدیریت بازیکنان و روابط عمومی قوی از ویژگی های مربی تیم ملی است. نیاید بین مربیان داخلی و خارجی، تبعیض قائل شد. والیبال، بازیکن محور است و مسئولان فدراسیون باید از مربی داخلی حمایت کنند.

رضا تندروان، سرمربی پیشین تیم گل گهر سیرجان نیز گفت: مربیان بزرگی در والیبال ایران کار کرده اند که برخی مثل پارک کی وون و خولیو ولاسکو، سیستم داشتند و با همین سیستم، آسیا و جهان را غافلگیر کردند. ما باید بتوانیم جهان را غافلگیر کنیم.

ناصر شهنازی، سرمربی فصل قبل تیم سایپا هم گفت: در انتخاب سرمربی باید ملاحظات مالی را کنار گذاشت و ملیت هم در درجه دوم اهمیت واقع شده است. مربی باید، برنامه محور و اصول طراحی تمرین را بلد باشد. او باید روانشناس خوبی هم باشد و بازیکنان بزرگ تیم ملی را رهبری کند.

اکبر خداوردی، سرمربی فصل پیش تیم پیام مشهد نیز گفت: در زمان حساسی قرار داریم. اگر تیم ملی با مربی ایرانی به المپیک برود و نتیجه نگیرد، دیگر فرصتی برای مربی ایرانی در تیم ملی وجود نخواهد داشت و در مقابل اگر پیروز عمل کند، بازتاب گسترده ای در سطح بین المللی خواهد داشت. مهمترین شاخصه مربی باید شجاعت باشد. مربیان شاخص ایران می توانند در کنار هم در تیم ملی کار کنند.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در سرانجام این نشست گفت: اداره تیم ملی ایران که در سطح اول جهان واقع شده است، کار آسانی نیست. اگر وزن تیم ملی از مربی بیشتر باشد، تیم ملی، مربی را اداره می کند. ما جزو هشت تیم برتر جهان هستیم و باید نگاه مان به سکوی لیگ ملت ها و مسابقات جهانی باشد. باید در فضایی خارج از احساس و شعارزدگی در مورد تیم ملی تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: تیم نوجوانان و جوانان ایران در چهار سال گذشته به عنوان قهرمانی جهان رسیده است و اینکه بگوییم، فدراسیون بی برنامه بوده، جفا در حق این فدراسیون است. ما هرگز نگفتیم برای استخدام سرمربی خارجی، مشکل مالی داریم. ما باید در مورد توانایی تیم ملی، ظرفیت سنجی کنیم و بعد به سراغ انتخاب سرمربی برویم. انتظارات ما باید با توقعات منطبق باشد.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: برای ما مربی ایرانی و خارجی فرقی ندارد و تنها تفاوت آن پرداخت ارزی و ریالی است. ما باید هدف و آرمان داشته باشیم. بدون هدف نمی توان کار کرد. همه بازیکنان و مربیان ملی باید متوجه باشند که برای پیروزی و رفتن روی سکو به میدان بروند. برای ما افتخار است که با مربی ایرانی در المپیک حاضر باشیم، ولی باید واقع گرا باشیم و همه عوامل را در نظر داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "داورزنی: اداره تیم ملی والیبال ایران کار آسانی نیست، باید نگاه مان به سکوی لیگ ملت ها و مسابقات جهانی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: اداره تیم ملی والیبال ایران کار آسانی نیست، باید نگاه مان به سکوی لیگ ملت ها و مسابقات جهانی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید