4 گوشی هیجان انگیز 2021 که منتظرشان هستیم؛ از آیفون 13 تا گلکسی S21 FE

به گزارش وبلاگ نخبگان، با نزدیک شدن به فصل خاتمهی سال 2021، بیشتر کمپانی ها از محبوب ترین گوشی های خود رونمایی می کنند تا بازار تعطیلات سال نو را از دست ندهند. در این بازه از سال همیشه شرکت هایی مثل اپل، سامسونگ و گوگل محصولات جذابی برای معرفی دارند. اما در فرصت به جای مانده تا خاتمه امسال چه گوشی هایی به بازار معرفی خواهند شد؟

4 گوشی هیجان انگیز 2021 که منتظرشان هستیم؛ از آیفون 13 تا گلکسی S21 FE

پیش تر در خبرها اشاره کردیم که اپل احتمالا در روز 23 شهریور از آیفون 13 رونمایی خواهد کرد. سامسونگ هم که در هفته های گذشته در رویدادی اختصاصی به معرفی گوشی های تاشوی خود پرداخته بود، هنوز گلکسی S21 FE را برای معرفی دارد، اما بعید است تا خاتمه سال از سری گلکسی S22 هم رونمایی کند.

گوگل در رویداد گذشته خود یک شمای کلی از آنچه قرار است با نام پیکسل 6 در بازار ببینیم را به نمایش گذاشت، اما نمی توان این اقدام را معرفی رسمی به حساب آورد. همچنین، مایکروسافت هم در اواسط مهر قرار است از محصولات نو خانواده سرفیس رونمایی کند که یکی از آن ها گوشی تاشوی سرفیس Duo 2 است. بنابراین، فصل مجذوب کنندهی را پیش رو خواهیم داشت.

1. آیفون 13

بی شک یکی از محبوب ترین گوشی های 2021 آیفون 13 خواهد بود. همان طور که اشاره شد، انتظار داریم سری آیفون 13 در روز 14 سپتامبر یا 23 شهریور معرفی شوند. با توجه به آنچه تا این لحظه منتشر شده است، نباید انتظار تفاوت ظاهری چندانی نسبت به آیفون 12 داشته باشیم و شاید تنها تفاوت ظاهری آیفون 13 با نسل قبل، کوچک تر شدن ناچ در بالای نمایشگر باشد.

از جمله تغییرات سخت افزاری هم می توان به ارتقا نمایشگر مدل های پرو به نمایشگرهای ProMotion با نرخ 120 هرتز و بزرگ تر شدن سنسورهای ماژول دوربین اصلی این دو مدل نسبت به آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس اشاره کرد.

دوربین های نو به سیستم زوم بهبود یافته مجهز می شود که می توان امیدوار بود این بار پرچم داران اپل را در مقابل کره ای ها به رقیب قدرتمندتری در این بخش تبدیل کند. همچنین قابلیت ضبط ویدیوهای ProRes با کیفیت بالا هم به این دوربین ها اضافه خواهد شد. بهبود عکاسی در شب و لنز فوق عریض هم از به روز رسانی های دیگر این نسل است.

2. پیکسل 6

پیکسل 6 ماه گذشته به صورت بسیار مختصر معرفی شد، اما هنوز جزئیات بسیاری درباره این گوشی وجود دارد که باید به آن ها پرداخته شود. می توان گفت گوگل در نهایت احتیاط را کنار گذاشته و از یک طراحی نو و مجذوب کننده برای نسل نو خانواده پیکسل بهره گرفته است.

در نگاه اول به پیکسل 6 و 6 پرو، اولین چیزی که توجه را جلب می کند نوار دوربین نو در قاب پشتی است. مدل پرو که در واقع جایگزین مدل های ایکس ال در نسل های قبل محسوب می شود، نسخه بزرگ تر است که نسبت به نسخه استاندارد فزونی هایی هم دارد. از جمله این فزونی ها می توان به برخورداری از لنز تله فوتو و زوم اپتیکال 4X اشاره کرد.

گوگل بهبودهای زیادی را برای دوربین های خانواده پیکسل 6 در نظر گرفته است که یکی از آن ها استفاده از سنسور نو با قدرت جذب 150 درصد نور بیشتر است. جذب نور بیشتر، به ویژه در محیط های کم نور، می تواند به ثبت تصاویر با کیفیت تری منجر شود.

یکی دیگر از تغییرات عمده گوگل در این گوشی ها، استفاده از چیپست اختصاصی Tensor به جای سری اسنپ دراگون کوالکام است. این غول آمریکایی در کنفرانس خبری پیشین خود تعدادی از ویژگی های چیپ Tensorبه نمایش گذاشت که از برجسته ترین آن ها می توان به تشخیص گفتار، ترجمه زنده و بهبودهای بخش عکاسی اشاره کرد.

پیکسل 6 و 6 پرو اولین گوشی هایی خواهند بود که اندروید 12 را اجرا می کنند. این نسخه از اندروید با رابط کاربری و ویژگی های نو، می تواند نقطه عطفی برای این سیستم عامل باشد.

3. گلکسی S21 FE

در زمانی که همه نگاه ها به سری گلکسی S22 و خبرهای پیرامون این خانواده دوخته شده است، سامسونگ هنوز شانس این را دارد که با معرفی گلکسی S21 FE در فصل خاتمهی سال عرض اندام کرده باشد.

با توجه به شنیده ها، گلکسی S21 FE قرار است با قیمتی کمتر از گلکسی S20 FE راهی بازار شود و از بسیاری از ویژگی های مهم سری S21 هم برخوردار باشد. سال گذشته، گلکسی S20 FE با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و اگر نسخه Fan Edition امسال پرچم داران سامسونگ بتواند با بهبودهای چشم گیر و قیمتی پایین تر نسبت به سال قبل به میدان بیاید، می توان انتظار داشت گلکسی S21 FE هم به یکی از محبوب ترین گوشی های 2021 تبدیل شود.

در مشخصات فاش شده از این گوشی به وجود نمایشگری 6/4 اینچی، دوربین سه گانه با لنز اصلی 32 مگاپیکسلی و شارژ سریع اشاره شده است. در حال حاضر، از قیمت دقیق این محصول اطلاع نداریم، اما گلکسی S20 FE با قیمت 699 دلار به بازار عرضه شد که انتظار می رود سامسونگ S21 FE را حداقل 100 دلار ارزان تر از آن به فروش برساند.

4. سرفیس Duo 2

مایکروسافت با معرفی نسل اول سرفیس Duo که یک گوشی تاشو با دو نمایشگر مجزا از هم بود، به همه نشان داد می توان بدون استفاده از نمایشگرهای خمیده و منعطف هم گوشی های تاشوی کاربردی و مجذوب کننده تولید کرد.

اما تعلل این شرکت در عرضه سرفیس Duo و یکپارچه نبودن تعداد کافی از اپ هایی که بتوانند از این نمایشگرها بهره بگیرند، باعث شد تا این محصول آنچنان که انتظار می رفت موفقیتی کسب نکند.

ظاهرا امسال مایکروسافت قصد دارد پس از وقفه ای نسبتا طولانی، نسل دوم این گوشی را معرفی کند. طبق شنیده ها، سرفیس Duo 2 قرار است با سخت افزار به روز، دوربین سه گانه بهبود یافته، پشتیبانی از 5G و همان طراحی سابق بازشود.

عکاسی با کیفیت تر و سرعت انتقال داده بالاتر قطعا عوامل مهمی در افزایش محبوبیت این نسل خواهند بود، اما ردموندی ها برای موفقیت به یکپارچگی میان نرم افزار و طراحی منحصر به فرد دستگاه نیاز دارند.

منبع: CNET

منبع: دیجیکالا مگ

به "4 گوشی هیجان انگیز 2021 که منتظرشان هستیم؛ از آیفون 13 تا گلکسی S21 FE" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 گوشی هیجان انگیز 2021 که منتظرشان هستیم؛ از آیفون 13 تا گلکسی S21 FE"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید