قدرتمند و ارزان؛ گوشی های میان رده مناسب دانش آموزان و دانشجویان

به گزارش وبلاگ نخبگان، دانش آموزان و دانشجویان برای رسیدگی به امور تحصیلی و پژوهشی خود احتیاج به گوشی هوشمندی دارند که چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری امکانات لازم را در اختیار آن ها بگذارد. البته به غیر از این موارد، این گوشی هوشمند باید از لحاظ قیمتی نیز مناسب باشد تا کاربران برای خرید آن ، متحمل پرداخت هزینه های سنگین نشوند. به همین دلیل، ما در این مطلب قصد داریم به معرفی و آنالیز برترین گوشی های میان رده برای دانش آموزان و دانشجویان با بودجه 20 میلیون تومان بپردازیم تا اگر برای سال تازه تحصیلی پیش رو قصد خرید یک گوشی هوشمند باکیفیت را دارید، با توجه به بودجه خود برترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

قدرتمند و ارزان؛ گوشی های میان رده مناسب دانش آموزان و دانشجویان

ردمی نوت 12 پرو پلاس 5G شیائومی

ردمی نوت 12 پرو پلاس 5G، با داشتن مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری بسیار خوب، یکی از برترین گوشی های میان رده برای دانش آموزان و دانشجویان در بازار به شمار می رود. این گوشی هوشمند میان رده شیائومی مجهز به یک نمایشگر بزرگ 6.67 اینچی از جنس OLED است که از ویژگی های مناسبی نظیر رفرش ریت 120 هرتزی، Dolby Vision و HDR10+ پشتیبانی می نماید. بعلاوه به لطف ارائه رزولوشن تصویر 1080 در 2400 پیکسل، دانش آموزان و دانشجویان از تماشا محتواهای تصویری لذت خواهند برد.

حدبیشتر روشنایی نمایشگر این گوشی 900 نیت است و چگالی تصویر آن نیز به 405 پیکسل در هر اینچ می رسد. شیائومی برای این گوشی هوشمند میان رده خود از تراشه 6 نانومتری Dimensity 1080 مدیاتک به عنوان قلب تپنده استفاده نموده که به راحتی از پس انجام کلیه های کارهای سبک و سنگین دانش آموزان و دانشجویان بر می آید و از این بابت مسئله ای وجود ندارد. بعلاوه 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز پردازنده این گوشی را همراهی می نمایند.

این گوشی هوشمند به یک سیستم دوربین بسیار قدرتمند مجهز شده که از سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکروی 2 مگاپیکسلی بهره می برد. بعلاوه سنسور اصلی این دوربین قادر به ضبط ویدیوهای با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز است. سنسور سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و قابلیت فیلم برداری 1080P با حدبیشتر سرعت 60 فریم بر ثانیه را نیز به کاربران ارائه می دهد.

ردمی نوت 12 پرو پلاس 5G خوشبختانه مجهز به جک 3.5 میلی متری صدا است و این ویژگی می تواند خبر بسیار خوبی برای دانش آموزان و دانشجویان باشد. از لحاظ شارژدهی، این گوشی یکی از برترین هاست و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن می تواند در استفاده های معمولی حداقل یک روز کامل دانشجویان را همراهی کند. بعلاوه درون جعبه این محصول، یک شارژر 120 واتی قرار گرفته است که تنها در عرض 30 دقیقه می تواند باتری این گوشی را به طور کامل شارژ کند.

از دیگر قابلیت های بسیار خوب این گوشی میان رده می توان به پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه (5G)، پشتیبانی از گواهی ضد آب و ضدگرد وغبار IP53 و استفاده از گوریلا گلس 5 کورنینگ به عنوان محافظ نمایشگر اشاره نمود.

نکات مثبت

  • نمایشگر OLED 120 هرتزی
  • پردازنده با عملکرد بسیار خوب
  • شارژدهی عالی با سرعت شارژ فوق العاده
  • سیستم دوربین قدرتمند

نکات منفی

  • اسپیکرهای نه چندان قدرتمند
  • داغ کردن بعد از استفاده طولانی

ردمی K50 شیائومی

ردمی K50، یکی دیگر از گوشی های بسیار باکیفیت و پرطرفدار شیائومی در بازار است که در بعضی از موارد، چیزی کم از گوشی های هوشمند پرچمدار ندارد.

این محصول که یکی از مناسب ترین گوشی های میان رده برای استفاده دانش آموزان و دانشجویان است، نمایشگر بزرگ 6.67 اینچی از جنس OLED دارد که از رفرش ریت 120 هرتزی نیز پشتیبانی می نماید. بعلاوه به این قابلیت ها، باید پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10+ را نیز اضافه کنیم.

به لطف حدبیشتر روشنایی 1200 نیتی نمایشگر این گوشی، دانش آموزان و دانشجویان در زیر نور شدید آفتاب بدون هیچ مسئله ای می توانند از گوشی هوشمند خود استفاده نمایند. ضمناً این گوشی رزولوشن تصویر 3200 در 1440 پیکسل را به همراه چگالی تصویر 526 پیکسل بر اینچ به کاربران ارائه می دهد و تماشای محتواهای ویدیویی روی این نمایشگر لذت خاصی دارد.

قلب تپنده این محصول، پردازنده 5 نانومتری Dimensity 8100 مدیاتک است که قادر به اجرای سنگین ترین بازی ها و اپلیکیشن های دنیاست. بعلاوه نباید 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی را از قلم انداخت. سیستم عامل اندروید 12 به همراه رابط کاربری MIUI 13 روی این گوشی میان رده به صورت پیش فرض نصب شده و قابل ارتقاء نیز است.

شیائومی برای این محصول خود از یک سیستم دوربین سه گانه متشکل از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکروی 2 مگاپیکسلی بهره برده که در مجموع عملکرد بسیار خوبی دارند. سنسور اصلی این گوشی قادر به انجام فیلم برداری 4K با حدبیشتر سرعت 30 فریم بر ثانیه است و سنسور سلفی آن نیز با دقت 20 مگاپیکسلی به انجام وظیفه می پردازد.

یک باتری پرظرفیت 5500 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی این گوشی در نظر گرفته شده که در استفاده عادی حداقل یک روز و نصف دانشجویان و دانش آموزان را همراهی خواهد نمود. شارژر 67 واتی نیز باتری این گوشی را در عرض 30 دقیقه تا حدود 80 درصد شارژ می نماید.

نکات مثبت

  • باتری قدرتمند با شارژدهی و سرعت شارژ بسیار خوب
  • پردازنده با عملکرد مناسب
  • نمایشگر OLED 120 هرتزی با روشنایی عالی

نکات منفی

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه
  • نداشتن قابلیت شارژ بی سیم

گلکسی S21 فن ادیشن 5G سامسونگ

با اینکه بیش از یک سال از زمان عرضه گلکسی S21 فن ادیشن سامسونگ به بازار می گذرد، اما این پرچم دار مالی همچنان یکی از محبوب ترین گوشی های این برند است.

گلکسی S21 فن ادیشن 5G سامسونگ مجهز به یک نمایشگر 6.4 اینچی از جنس Dynamic AMOLED 2X است که از رفرش ریت 120 هرتزی و HDR10+ پشتیبانی می نماید. این گوشی ابعاد جمع وجوری دارد و به راحتی درون جیب دانش آموزان و دانشجویان قرار می گیرد.

نمایشگر این گوشی، محتواهای تصویری را با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد و کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. این پرچم دار مالی که یکی از برترین گوشی های میان رده برای دانش آموزان و دانشجویان است، از تراشه 5 نانومتری اگزینوس 2100 به عنوان قلب تپنده بهره می برد و بدون هیچ مسئله ای به انجام کلیه کارهای سبک و سنگین آن ها می پردازد.

بعلاوه 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز آن را همراهی می نمایند. سیستم دوربین سه گانه این گوشی متشکل از سنسور اصلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی و سنسور تله فوتوی 8 مگاپیکسلی است و قابلیت ضبط ویدیو با باکیفیت 4K و حدبیشتر سرعت 60 فریم بر ثانیه را نیز دارد.

در نهایت باید به سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی اشاره کنیم که تصاویر باکیفیتی را به ثبت می رساند. از لحاظ شارژدهی، این گوشی به لطف باتری 4500 میلی آمپر ساعتی اش قادر است در استفاده های عادی حدبیشتر یک روز دوام بیاورد.

بعلاوه شارژر 25 واتی، باتری این گوشی را در عرض یک ساعت به طور کامل شارژ می نماید. سیستم عامل اندروید 12 به صورت پیش فرض روی این گوشی نصب شده که قابل ارتقاء به اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 است.

نکات مثبت

  • نمایشگر بسیار باکیفیت AMOLED
  • سیستم دوربین قدرتمند
  • طراحی پرچم دار
  • پردازنده با عملکرد مناسب

نکات منفی

  • شارژدهی کم
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه

پوکو F5 شیائومی

پوکو F5 یکی از برترین گوشی های میان رده پریمیوم شیائومی است که در سال 2023 روانه بازار شده و با قابلیت های بسیار خوبی که دارد، می تواند به بیشتر احتیاجهای دانش آموزان و دانشجویان پاسخ دهد.

این گوشی هوشمند شیائومی مجهز به یک نمایشگر 6.67 اینچی از جنس AMOLED است که از رفرش ریت 120 هرتزی با فناوری +HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می نماید و وضوح تصویر مناسب 1080 در 2400 پیکسل را به کاربران ارائه می دهد. بعلاوه باید به حدبیشتر روشنایی تصویر 1000 نیتی این محصول اشاره کنیم.

پوکو F5 به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که قادر است این گوشی را تا بیش از 1 روز به راحتی همراهی کند. اما در صورت اتمام شارژ هم هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که شارژر آن از سرعت بالای 67 وات بهره می برد و کاربران در عرض 47 دقیقه می توانند آن را به طور کامل شارژ نمایند.

این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 به عنوان قلب تپنده بهره می برد که یک تراشه مبتنی بر لیتوگرافی 4 نانومتری است و می تواند تمام اپ های مورد احتیاج دانش آموزان و دانشجویان را با کیفیت بسیار خوب اجرا کند.

بعلاوه نباید 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی هوشمند قدرتمند را از قلم بیندازیم. از لحاظ دوربین، به لطف سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی این گوشی که از فوکوس اتوماتیک و لرزشگیر اپتیکال هم پشتیبانی می نماید، تصاویر خوبی در نور روز ثبت و ضبط خواهید کرد.

در کنار این سنسور، دو سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز دیده می شوند. این گوشی از قابلیت فیلم برداری 4K با حدبیشتر سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می نماید و سنسور سلفی آن نیز 16 مگاپیکسلی است. سیستم عامل اندروید 13 روی این گوشی نصب شده و رابط کاربری MIUI 14 قابلیت های شخصی سازی مناسبی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

نکات مثبت

  • پردازنده فوق العاده قدرتمند
  • طول عمر بالای باتری با شارژر کم نظیر
  • نمایشگر 120 هرتزی بسیار باکیفیت با پشتیبانی از دالبی ویژن

نکات منفی

  • پشتیبانی نرم افزاری کوتاه مدت
  • عملکرد تمام دوربین ها در شب خیلی خوب نیست

گلکسی A54 5G سامسونگ

اگر از هواداران سامسونگ هستید و در پی یک گوشی میان رده در حد پرچم دار می شد، می توانید گلکسی A54 5G سامسونگ را به عنوان یکی از برترین گوشی های میان رده برای دانش آموزان و دانشجویان انتخاب کنید.

تازهترین گوشی میان رده سامسونگ از یک نمایشگر 6.4 اینچی از جنس Super AMOLED بهره می برد و از یک سری ویژگی های بسیار خوب نظیر رفرش ریت 120 هرتزی، HDR10+، حدبیشتر روشنایی 1000 نیت و گوریلا گلس ویکتوس 5 به عنوان محافظ نمایشگر بهره می برد. به این ویژگی های خوب باید پشتیبانی از وضوح تصویر 1080 در 2340 پیکسل را نیز اضافه کنیم که تماشای محتواهای تصویری را به امری لذت بخش برای دانشجویان و دانش آموزان تبدیل می نماید.

از لحاظ سخت افزاری، با حضور تراشه هشت هسته ای اگزینوس 1380، کاربران در انجام بازی ها یا کار با اپلیکیشن های سنگین با مشکل خاصی روبرو نخواهند شد. بعلاوه 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی برای استفاده دانش آموزان و دانشجویان در این گوشی در نظر گرفته شده است. در بخش نرم افزار، به لطف One UI 5.1 مبتنی بر اندروید 13، قابلیت های بسیار خوبی در اختیار کاربران قرار می گیرد و تا چهار سال نیز به روزرسانی نرم افزاری برای این گوشی منتشر می گردد.

گلکسی A54 روی پنل پشتی خود از سه دوربین بهره می برد که شامل 50 مگاپیکسلی اصلی با لرزشگیر اپتیکال، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 12 مگاپیکسلی فوق عریض می شوند. دوربین سلفی این گوشی هم 32 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک است. دوربین اصلی این گوشی میان رده قابلیت فیلم برداری 4K با حدبیشتر سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد.

این گوشی از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه خود بهره می برد و قادر است حداقل یک روز کامل کاربران را همراهی کند. از لحاظ شارژر هم گلکسی A54 از یک شارژر 25 واتی سریع پشتیبانی می نماید.

نکات مثبت

  • بدنه شیشه ای باکیفیت با پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP67
  • عملکرد خوب پردازشگر مرکزی
  • نمایشگر بسیار باکیفیت 120 هرتزی
  • پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت
  • عملکرد مناسب سیستم دوربین

نکات منفی

  • عدم بهره مندی از شارژر درون جعبه
  • لرزشگیر اپتیکال فقط در وضوح 1080P کار می نماید

پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو، به لطف داشتن مشخصاتی در حد یک گوشی پرچم دار، می تواند یکی از برترین گوشی های میان رده برای استفاده دانش آموزان و دانشجویان باشد.

در این گوشی هوشمند محبوب پوکو، با یک نمایشگر تخت 6.67 اینچی از جنس AMOLED روبرو هستیم که از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می نماید و تصاویر را با وضوح Full HD به کاربران نشان می دهد. بعلاوه فناوری پنل این گوشی با پشتیبانی از گاموت رنگی DCI-P3، تجربه ای خیره نماینده را برای دانش آموزان و دانشجویان به همراه می آورد.

پوکو به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند میان رده از پردازنده اسنپدراگون 778G بهره برده که یک چیپست 6 نانومتری محسوب می گردد و قادر است از پس تمام امورات سبک و سنگین کاربران به خوبی بربیاید. پردازنده این گوشی هوشمند میان رده را 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم همراهی می نمایند.

سیستم دوربین پوکو X5 پرو متشکل از دوربین 108 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو است و نسبت به نسل قبلی اش عملکرد بسیار مناسبی در این زمینه دارد. این گوشی فاقد لرزشگیر اپتیکال است و قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز به کاربرانش ارائه می دهد. در نهایت باید به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند میان رده اشاره کنیم.

پوکو X5 پرو از یک باتری پرظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی استفاده می نماید و در استفاده های روزمره حداقل یک روز را دوام می آورد. بعلاوه شارژر 67 واتی در عرض یک ساعت می تواند به طور کامل این گوشی قدرتمند پوکو را شارژ کند.

نکات مثبت

  • پردازنده قدرتمند
  • نمایشگر AMOLED باکیفیت با رفرش ریت 120 هرتزی
  • باتری پرظرفیت و پشتیبانی از سرعت شارژ 67 واتی

نکات منفی

  • بدنه تمام پلاستیکی
  • رابط کاربری پیچیده

گلکسی A34 5G سامسونگ

گلکسی A34، یکی دیگر از میان رده های تازه سامسونگ است که با توجه به قیمت مناسب و امکانات پرتعدادش، گزینه مناسبی برای استفاده دانش آموزان و دانشجویان محسوب می گردد.

این گوشی هوشمند میان رده از یک نمایشگر بزرگ 6.6 اینچی از جنس Super AMOLED بهره می برد و قابلیت های بسیار خوبی نظیر تراکم پیکسلی 390 پیکسل بر هر اینچ، وضوح 1080 در 2340 و پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی را به کاربران ارائه می دهد. بعلاوه روشنایی صفحه نمایش این گوشی هوشمند می تواند تا 1000 نیت افزایش پیدا کند که برای استفاده در زیر نور آفتاب هیچ مسئله ای نخواهید داشت.

سامسونگ از پردازنده 6 نانومتری Dimensity 1080 مدیاتک به عنوان مغز متفکر گلکسی A34 استفاده نموده که عملکرد پردازشی بسیار مناسبی دارد و به خوبی از پس انجام کلیه کارهای دانشجویی و دانش آموزی بر می آید. بعلاوه 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

سیستم عامل اندروید 13 به صورت پیش فرض روی این گوشی هوشمند تازه سامسونگ نصب شده و رابط کاربری One UI 5.1 را اجرا می نماید. گلکسی A34 5G می تواند تا اندروید 17 را دریافت کند و تا سال 2027 از حفره های امنیتی در امان باشد. این گوشی از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می نماید که حداقل یک روز کامل با شما همراه خواهد بود.

گلکسی A34 سامسونگ از سرعت شارژ 25 وات پشتیبانی می نماید و شارژ شدن کامل آن نیز به حدود یک ساعت و نیم زمان احتیاج دارد. این میان رده تازه سامسونگ مجهز به سیستم دوربین سه گانه است که سنسور اصلی آن دقتی 48 مگاپیکسلی دارد و در کنار آن سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو نیز به چشم می خورد. بعلاوه باید به قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و سنسور سلفی 13 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند اشاره کنیم.

نکات مثبت

  • نمایشگر Super AMOLED باکیفیت با رفرش ریت 120 هرتزی
  • عملکرد پردازشی مناسب
  • سیستم دوربین در مجموع باکیفیت

نکات منفی

  • نبود جک 3.5 میلی متری صدا

ردمی نوت 12 4G شیائومی

اگر بودجه محدودی برای خرید گوشی دارید، ردمی نوت 12 4G شیائومی را می توانید به عنوان یکی از ارزان ترین گوشی های میان رده با امکاناتی بسیار خوب برای دانش آموزان و دانشجویان در نظر بگیرید.

این گوشی هوشمند مالی پنلی 6.67 اینچی از جنس AMOLED دارد که رفرش ریت آن به 120 هرتز می رسد و از حدبیشتر روشنایی نمایشگر 1200 نیتی نیز بهره می برد. این نمایشگر از رزولوشن FULL HD پشتیبانی می نماید و برای محافظت بیشتر به گوریلا گلس ویکتوس 3 نیز مجهز شده است.

تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 685 به عنوان مغز متفکر این گوشی به انجام وظیفه می پردازد که برای انجام کارهای سبک دانش آموزان و دانشجویان مناسب است. در کنار این پردازنده باید به حافظه رم 8 گیگابایتی و 256 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی اشاره کنیم. اندروید 13 به همراه رابط کاربری MIUI 14 روی این گوشی نصب شده است.

ردمی نوت 12 4G مجهز به سیستم دوربین سه گانه متشکل از سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو است و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی نیز دارد. از لحاظ شارژدهی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی حداقل یک روز شارژدهی به شما ارائه می دهد و به لطف شارژر 33 وات، به سرعت شارژ می گردد.

نکات مثبت

  • نمایشگر 120 هرتزی AMOLED با کیفیت عالی
  • طول عمر بسیار بالای باتری
  • سرعت شارژ بالا
  • دوربین اصلی باکیفیت
  • طراحی زیبا و مدرن با استاندارد IP53

نکات منفی

  • اسپیکر نه چندان قدرتمند

سخن پایانی

در این مقاله کوشش کردیم گوشی هایی را به شما معرفی کنیم که علاوه بر انجام کارهای دانش آموزان و دانشجویان، بتوانند در انجام امور مختلف هم کاربران را به خوبی همراهی نمایند.

شما تجربه استفاده از کدام محصول معرفی شده را دارید؟ به نظر شما کدام یک از این گوشی های میان رده معرفی شده برای دانشجویان و دانش آموزان ارزش خرید بالاتری دارد؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران وبلاگ نخبگان به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "قدرتمند و ارزان؛ گوشی های میان رده مناسب دانش آموزان و دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرتمند و ارزان؛ گوشی های میان رده مناسب دانش آموزان و دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید