چک 175 دلاری اپل با امضای استیو جابز در حراجی فروخته شد

به گزارش وبلاگ نخبگان، این چک در اولین ماه های تأسیس اپل برای یک شرکت خدمات مشاوره صادر شده بود.

چک 175 دلاری اپل با امضای استیو جابز در حراجی فروخته شد

یک چک بانکی که از طرف اپل برای شرکت Cramptoon, Remke & Miller به مبلغ 175 دلار صادر شده و به امضای استیو جابز رسیده بود، در یک مزایده با ارزش 107 هزار دلار به فروش رسید. این چک ظاهراً مربوط به سال 1976، چند ماه پس از تأسیس اپل است.

حراجی RR Auction از فروش یک چک قدیمی اپل با امضای استیو جابز خبر داده. نکته جالب این چک آدرس اولیه شرکت اپل است که به پالو آلتو اشاره دارد. این چک در تاریخ 8 ژوئیه 1976 برای شرکت خدمات مشاوره ای Crampton, Remke & Miller به مبلغ 175 دلار صادر شده بود. اما حالا پس از چهار دهه، با قیمت 106,985 دلار به فروش رسیده است.

اپل در آن دوره از این آدرس برای پاسخ گویی به مشتریان و دریافت نامه و بسته های پستی استفاده می کرد. استیو جابز در ابتدا کار اپل را در گاراژ خانوادگی خود شروع نموده بود. Crampton, Remke & Miller در آن سال ها به بسیاری از شرکت های دنیای فناوری در شمال کالیفرنیا ازجمله آتاری، زیراکس، Memorex و National Semiconductor خدمات مشاوره ای ارائه می کرد.

چک امضاشده به وسیله استیو جابز مربوط به سال 1976

همکاری جابز با این شرکت نشان دهنده تعهد او بر منظره بلندمدت اپل و برنامه ریزی راهبردی وی برای آینده این کمپانی بوده است. بابی لیوینگستون، معاون RR Auction که وظیفه مدیریت این مزایده را بر عهده داشته، می گوید: این یک چک قابل توجه و بدون نقص مربوط به زمانی است که استیو جابز برای اولین بار با یک شرکت مشاوره ای برای اپل وارد همکاری شد.

چک های قدیمی که ظاهر خوبی داشته باشند، از آن جهت حائز اهمیت هستند که داستان تأسیس شرکت ها را روایت می نمایند. این چک نیز به خاطر امضای استیو جابز اهمیتی دوچندان پیدا نموده است. حراجی RR Auction مزایده این چک را در تاریخ 17 آوریل (28 فروردین ماه) شروع نموده بود. این مزایده درنهایت در تاریخ 20 اردیبهشت ماه به سرانجام رسید. این حراجی تخمین زده بود که ارزش این چک حدود 25 هزار دلار باشد.

منبع: فرارو

به "چک 175 دلاری اپل با امضای استیو جابز در حراجی فروخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چک 175 دلاری اپل با امضای استیو جابز در حراجی فروخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید