وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور از تسهیل ورود و خروج گردشگران اطلاع داد

به گزارش وبلاگ نخبگان، ایلنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر شده، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور از تسهیل ورود و خروج گردشگران اطلاع داد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور از تسهیل ورود و خروج گردشگران اطلاع داد

عزت الله ضرغامی با اشاره به آنکه گردشگری متعلق به همه مردم و حق همه مردم است، گفت: با توسعه گردشگری در واقع همه مردم بهره می برند. وظیفه دستگاه های دولتی و حاکمیتی بعلاوه همه صنوف و فعالان حوزه گردشگری آن است که با همکاری یکدیگر کوشش نمایند تا مردم از گردشگری استفاده نمایند و لذت ببرند. گردشگری باید حال مردم را خوب کند و این وظیفه ماست.

او ادامه داد: در توسعه گردشگری هم مسئله مالی وجود دارد هم مسئله فرهنگی اجتماعی در آن مطرح است. حتی اگر گردشگری داخلی را تقویت کنیم توزیع ثروت صورت می گیرد و فقر از بین می رود. به نوعی میتوان گفت مردم درآمدهای خود را در بخشهای مختلف کشور تقسیم می نمایند.

ضرغامی با ابراز خرسندی از آنکه امروزه مسئولان خیلی به موضوع گردشگری توجه دارند، گفت: ما توانسته ایم در برنامه های تحولی این نگاه را ایجاد کنیم که همه باید با هم کار کنیم تا گردشگری که کلید حل مسائل کشور است، رونق یاید. امروز کشور مسائل زیادی دارد . در دولت که هستم شاهد آنم که همواره مشکل منابع داریم و گردشگری می تواند همه اینها را حل نماید. مسائل اجتماعی و فرهنگی می تواند با توسعه گردشگری حل گردد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با تاکید بر آنکه یکی از کارهایی که برای توسعه گردشگری باید انجام دهیم، تسهیل ورود و خروج گردشگران است، گفت: یکی از مسائل مهم ما لغو ویزا است. البته حل تردد زمینی نیز مهم است که با اقدامات کانون اتومبیلرانی و جهانگردی نخستین راه های ورود خودروهای گردشگران خارجی به ایران باز شده است. امید است با این تسهیلات امکان ورود گردشگران از کشورهای مجاور به ایران فراهم گردد. درخصوص لغو ویزا با دیگر کشور ها نیز این مهم مورد تایید ما و وزارت خارجه هست. کشورها را در 5 گروه دسته بندی کردیم و هر کدام ویژگی خود را دارند.

او ادامه داد: وزارت خارجه در جلساتی که با ما داشتند همه را توافق کردند و بعضی از این توافقات مانند روسیه انجام گرفت. اینگونه راه برای عملیاتی شدن لغو ویزا با بقیه کشورها نیز باز می گردد. قبل از آنکه اعلام کنیم و فضای غیر کارشناسی در بحث ها ایجاد کنیم، سعی داریم عملیاتی کار را انجام دهیم.

ضرغامی اعلام نمود: نمی توانیم به مردم بگوییم کدام کشور بروند یا به کدام کشور نروند اما می توانیم زمینه هایی را ایجاد کنیم که مثلا اگر می بینند سفر به ازبکستان که سمرقند و بخارا آنجاست، مقرون به صرفه تمام می گردد چرا لغو ویزا نداشته باشیم. من حتما این موضوع را در سفر پیش رویم به ازبکستان برای حضور در نشست UNWTO پیگیری خواهم کرد. حتی معتقدم باید مسیر ترکمنستان هم باز گردد. شرایط فراهم است و حتی اجلاس سه جانبه باهم خواهیم داشت.

او اضافه نمود: چنین کارهایی گردشگری مقرون به صرفه قیمت با تسهیلات بالا را به همراه خواهد داشت.

منبع: همگردی

به "وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور از تسهیل ورود و خروج گردشگران اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور از تسهیل ورود و خروج گردشگران اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید