وبینار فرایند اعطای تسهیلات بسته حمایتی گردشگری 1400 برگزار گردید

به گزارش وبلاگ نخبگان، به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد کاظم خلدی نسب مشاور در این وبینار که روز سه شنبه 15 تیرماه 1400 برگزار گردید، به مصوبات و دستورالعمل ها، بخشنامه های صادره بانک مرکزی، امور فنی و کارشناسی موضوع تسهیلات بانکی به فعالان گردشگری اشاره نمود و به مسائل فنی از جمله استناد به مصوبات لازم الاجرای ستاد ملی مدیریت کرونا به وسیله تمام دستگاه های اجرایی سراسر کشور در راستای برطرف چالش های احتمالی متقاضیان تسهیلات مصوب 1400، فرآیند ثبت نام در سامانه کارا ، ارائه هدایت های لازم برای برطرف ابهامات و در نهایت هم افزایی و افزایش تعامل دو جانبه ستادی و صنفی به منظور برخورداری کسب و کار های آسیب دیده حوزه گردشگری از شیوع کرونا در سال 1400 پرداخت.

وبینار فرایند اعطای تسهیلات بسته حمایتی گردشگری 1400 برگزار گردید

خاتمه شهریور آخرین مهلت ثبت نام

او بعلاوه با تاکید بر محدویت زمان ثبت نام برای برخورداری از تسهیلات و اعطای وام های بانکی تا خاتمه شهریور ماه 1400 خواهان سرعت بخشیدن برای اطلاع رسانی به متقاضیان تسهیلات حمایتی 1400 و انعکاس به معاونت گردشگری بعلاوه تشویق افراد برای ثبت نام در سامانه کارا شد.

در وبینار مذکور ، مفاد پیوست 2 مصوبات هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص تسهیلات اعطایی دولت در قالب بسته حمایتی 1400 به تاسیسات گردشگری در 4 محور حمایت های مالیاتی، بانکی، بیمه ای و سایر حمایت ها مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

علاوه بر این و پیرو ابلاغ کارگروه مقابله با پیامدهای مالی ناشی از شیوع کرونا معاونت مالی ریاست جمهوری در اجرای مفاد بند(ه) مصوبه فوق مبنی بر مشخص و ابلاغ لیست مشاغل کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا، اقدامات به عمل آمده به ویژه انعکاس لیست مصادیق و فعالیت های کسب و کارهای به شدت آسیب دیده مشمول حمایت های مالی سال 1400 در حوزه گردشگری که دارای مجوز از وزارت متبوع که بالغ بر 23 مورد به معاونت مالی ریاست جمهوری انعکاس یافته است تشریح شد و در این رابطه لازم الاجرا بودن مفاد بخشنامه شماره 83044/1400 اداره کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مکاتبات بعدی برای تسریع در ابلاغ به شعب بانک های عامل در سراسر کشور مورد تاکید نهاده شد.

خلدی نسب یادآور شد: بر اساس این مصوبه بانک ها و موسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات تازه یا تسهیلات مراحل قبلی تا خاتمه آبان ماه 1400 هستند.

در این نشست مجازی انعکاس مصوبات هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در ادارات کل استان ها، تشکل ها و انجمن های صنفی آنالیز و فرایند اجرای بخشنامه ها و مکاتبات ارسالی بازبینی شد و در ادامه ضمن پایش سیاست های مالی معاونت مالی رئیس جمهور درباره انعکاس مصادیق و کسب و کارهای مجوز دار تاسیسات گردشگری بحث شد.

علاوه بر حمایت های بانکی، حمایت های مالیاتی، بیمه ای و سایر حمایت ها که مربوطه به خودداری شرکت های برق و گاز از قطع خدمات به مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده به دلیل وجود بدهی مصوب شده است برای پیگیری و اقدام به وسیله ادارات کل استانی مورد تاکید نهاده شد.

مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و کارگروه مقابله با پیامدهای مالی شیوع کرونا به نشانی http://www.coronamy.ir قابل دسترسی است.

نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارشناسان دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر شیوه و فرآیند ارسال درخواست متقاضیان و نحوه ثبت و هم تسهیلات اعطایی در قالب اشتغال محوری، بنگاه محوری و مسائل و خواسته های مربوط به این متقاضیان در بخش پرداخت تسهیلات به کسب وکارهای آسیب دیده را ارائه کرد و در آخر پرسش و دغدغه های استانی دریافت و به سئوالات آنان پاسخ های لازم و کارشناسی ارائه شد.

منبع: گردشبان

به "وبینار فرایند اعطای تسهیلات بسته حمایتی گردشگری 1400 برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبینار فرایند اعطای تسهیلات بسته حمایتی گردشگری 1400 برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید