علائم شاخص ابتلا به کرونا در بچه ها ، تزریق واکسن؛ شرط اصلی بازگشایی مدارس

به گزارش وبلاگ نخبگان، دبیر بورد عفونی اطفال کمیته علمی کرونا با اشاره به اینکه شدت بیماری زایی امیکرون در بچه ها فعلا تعیین نیست، تاکید نمود: موضوعاتی مطرح می گردد تا بچه ها بین 5 تا 12 سال به صورت لایه لایه واکسینه شوند؛ زیرا بازگشایی حضوری مدارس بدون تزریق واکسن می تواند مشکل آفرین باشد.

علائم شاخص ابتلا به کرونا در بچه ها ، تزریق واکسن؛ شرط اصلی بازگشایی مدارس

دکتر عبدالله کریمی در گفت وگو با وبلاگ نخبگان، با اشاره به اینکه تعداد ویروس های دستگاه تنفسی که بچه ها با آن درگیر هستند دو برابر کرونا است، گفت: یعنی آنفلوآنزا و سایر ویروس ها نیز در کمین بچه ها هستند؛ ولی تعداد بیماران بستری در بخش های بیمارستانی ما افزایش نیافته است.

وی اضافه کرد: موارد بستری کرونا مثبت بچه ها وجود دارد؛ اما اینکه تعیینا موارد ابتلا به سویه امیکرون را تعیین کنیم، چنین نیست. اگر به موردی مشکوک شویم برای آنالیز های بیشتر تست ها را به آزمایشگاه مرجع ارسال می کنیم.

او در مورد فرایند فعلی ابتلای بچه ها به کرونا، اعلام کرد: فرایند همانند گذشته است؛ البته موارد ابتلا نسبت به موج پنجم کاهشی بوده است، ولی به علت بروز آنفلوآنرا و کرونا موارد بستری وجود دارند. سال گذشته بچه ها درگیر بیماری های تنفسی بدون استثنا مبتلا به کرونا بودند اما اکنون شرایط فرق دارد و آنفلوآنزا و پارا آنفلوآنزا هم به موارد ابتلا و بستری اضافه شده است.

این متخصص عفونی اطفال، درباره بعضی هشدارها نسبت به امتحانات حضوری دانش آموزان و پیش بینی از شرایط ابتلای بچه ها پس از امتحانات، اظهار کرد: شرایط وابسته به اندازه پخش شدن سویه امیکرون در کشور است. از نظر زمانی اگر 10 مبتلا به امیکرون داشته باشیم، ظرف یک و نیم تا 3 روز این تعداد می تواند دو برابر گردد که این بیشتر از سرعت انتشار سویه دلتا است ولی خوشبختانه واکسن بر آن موثر است.

او درخصوص علائم شاخص ابتلای بچه ها به کرونا، توضیح داد: آبریزش بینی، سرفه، تب و لرز، گلو درد، اسهال و استفراغ در بچه ها شایع است که نسبت به گذشته تغییری نداشته است. مطالعات هنوز برای شدت بیماری زایی امیکرون در بچه ها کامل نیست و باید مطالعات کامل تر گردد.

وی درباره واکسیناسیون بچه ها زیر12 سال، اضافه کرد: این موضوع در کمیته ایمن سازی واکسیناسیون کرونا مطرح شده است تا بچه ها بین 5 تا 12 سال به صورت لایه لایه واکسینه شوند. بازگشایی حضوری مدارس بدون تزریق واکسن می تواند مشکل آفرین باشد. واکسن انتخابی برای بچه ها نیز سینوفارم و پاستوکووک خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "علائم شاخص ابتلا به کرونا در بچه ها ، تزریق واکسن؛ شرط اصلی بازگشایی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم شاخص ابتلا به کرونا در بچه ها ، تزریق واکسن؛ شرط اصلی بازگشایی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید