صنعت و معدن و لزوم رویکرد حمایت گرا

به گزارش وبلاگ نخبگان، آنالیز ها و اظهارنظرهای کارشناسی نشان می دهد که بخش صنعت و معدن سهم عمده ای از فراوری و اشتغال کشور به ویژه در استان ها را تشکیل می دهند. در این بین سهم اشتغال در صنایع کوچک و میانه متناسب با شرایط کسب وکار امروز باید بیش از هر زمان دیگر مورد توجه مسئولان باشد.

صنعت و معدن و لزوم رویکرد حمایت گرا

تصمیم سازان و فعالان این حوزه از مسائل و موانعی که طی 3 سال اخیر صنایع کوچک را احاطه نموده اطلاع کافی دارند و بهتر می دانند که این مسائل با سخن و کلام حل نمی گردد بلکه احتیاج اصلی امروز اقتصاد ایران برنامه و راه حل عملی است. در حال حاضر کمبود مواد اولیه به اصلی ترین معضل صنعت کشور تبدیل شده است. بخشی از مواد اولیه مورد احتیاج به وسیله صنایع عظیم تامین می گردد اما به علت ابهامات فراوان، این مواد به شکل صحیحی در اختیار صنایع کوچک قرار نمی گیرد.

اتاق ها در این مدت کوشش کردند تا بخشی از مسائل این صنایع را با استمداد از بخش دولتی و مدیران صنایع عظیم مرتفع نمایند که برغم مکاتبات و تشکیل جلسات مکرر و دعوت از طرف های صنعتی، مسائل پیش گفته کماکان پابرجا بوده و دو اصل اشتغال و فراوری را تهدید می نماید.

البته نمی توان از نقش هیات مقررات زدایی، شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و نتایج آن در آینده غافل ماند. فعالان مالی امیدوارند این مراجع شرایط را به سود فراوری، کارآفرینان صنعتی و دیگر فعالان مالی به ویژه بخش معدن رقم بزنند و خطر را از سر صنایع کوچک مرتفع نمایند.

هر چند منزلت و اهمیت صنعت و معدن فراتر از آن است که در مناسبت یک روزه به آن بپردازیم، با این وجود بخش خصوصی، صنعت گران، معدن کاران و در نهایت کلیه فراورینمایندگان کشور امید دارند با توجه به حضور دولت سیزدهم، سال بهتر و متفاوت تری بر اساس نگاه حمایتی و تسهیلاتی دولت تجربه نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "صنعت و معدن و لزوم رویکرد حمایت گرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت و معدن و لزوم رویکرد حمایت گرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید