دولت کره جنوبی می خواهد نسخه آزمایشی فناوری 6G در سال 2026 آماده باشد

به گزارش وبلاگ نخبگان، کره جنوبی که در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین کشورها از لحاظ فراهم سازی زیرساخت های اینترنت 5G به شمار میرود می خواهد در زمینه اینترنت 6G هم پیشتاز باشد، چرا که دولت این کشور از شرکت های مربوطه خواسته تا نسخه ابتدایی این فناوری را در سال 2026 آماده نمایند.

دولت کره جنوبی می خواهد نسخه آزمایشی فناوری 6G در سال 2026 آماده باشد

اینترنت 5G همچنان در بسیاری از کشورهای دنیا حضور پیدا ننموده و همه گیر نشده است. در بسیاری از کشورها، حتی زیرساخت لازم برای بهره مندی از این فناوری در شهرهای بزرگ هم فراهم نشده، چه برسد به اینکه بخواهیم شاهد همه گیر شدن آن باشیم. اما با این حال اینترنت 5G به بلوغ کافی رسیده و نوبت آن رسیده که شرکت ها، روی فناوری جدیدتری کار نمایند؛ فناوری مجذوب کننده 6G که به نظر می رسد کره جنوبی، نخستین شرکتی است که روی آن کار می نماید. اما 6G چقدر سریع خواهد بود؟

در حال حاضر یک سری از عملیات ها هستند که برای انتقال اطلاعات، نیازمند سرعتی معادل 1 ترابیت بر ثانیه هستند؛ این اندازه، چیزی در حدود 1000 برابر بیشتر از پهنای باند پورت های اترنت معمولی کنونی است. بعلاوه زمان تأخیر یا همان پینگ هم در جریان این انتقال اطلاعات باید به کمتر از یک ده هزارم 1/10.000 ثانیه برسد. رقم های عجیب و غریبی که از حد تصور هم خارج هستند اما چه باور کنیم چه نه، به آن ها دست پیدا نموده ایم. حال به نظر می رسد فناوری 6G آمده تا فکر مان را منفجر کند. از لحاظ تئوری، این فناوری قادر است تا 50 برابر اینترنت 5G سرعت داشته باشد، در حالی که زمان تأخیر آن، 10 برابر کمتر است. در زیر می توانید چارتی را که سامسونگ از مقایسه اینترنت 5G (آبی روشن) با اینترنت 6G (آبی) ترسیم نموده مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که لزوما این سامسونگ نیست که می خواهد به فناوری 6G دست پیدا کند. البته شاید اینطور باشد، اما این درخواست اخیر از سوی دولت کره جنوبی مطرح شده و تمام شرکت های فعال در این زمینه را مخاطب قرار داده است. همانطور که مشاهده می کنید، از تمامی لحاظ، اینترنت 6G فزونی فاحشی در مقایسه با 5G دارد که باعث می گردد با خود فکر کنیم سرعت پیشرفت فناوری چقدر این روزها بیشتر از چند سال قبل است. واقعاً تصور نمی کردیم با این سرعت، شاهد چنین پیشرفتی باشیم.

بیانیه دولت کره جنوبی در رابطه با دستیابی به فناوری 6G به توضیح زیر است:

هدف کره جنوبی این است که بتواند نهایتا در سال 2026، نمونه آزمایشی فناوری 6G را در اختیار داشته باشد. این یعنی فناوری یادشده باید اواخر دهه 2020 یا اوایل 2030، آماده بهره وری باشد.

البته هنوز کار زیادی برای دستیابی به چنین فناوری باید صورت بگیرد. اما به نظر می رسد شرکت ها خیلی سریع تر از انتظار در حال پیشرفت هستند. سال گذشته سامسونگ پیروز شده بود داده های 6G تتراهرتز (6G THz) را تا 15 متر انتقال دهد. اما طولی نکشید تا LG این اندازه را به 100 متر افزایش دهد. این پیشرفت بزرگی در راستای دستیابی به فناوری 6G بوده که روز به روز به سرعت آن هم افزوده می گردد. حال باید دید طی ماه های آینده، چه خبرهای بیشتری در رابطه با این موضوع منتشر می گردد.

نظر شما در رابطه با فناوری 6G و پتانسیل بالای آن چیست؟

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "دولت کره جنوبی می خواهد نسخه آزمایشی فناوری 6G در سال 2026 آماده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت کره جنوبی می خواهد نسخه آزمایشی فناوری 6G در سال 2026 آماده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید