بالی تا سال 2021 توریست خارجی نمی پذیرد

به گزارش وبلاگ نخبگان، برخلاف برنامه های اعلام شده قبلی، مسئولان بالی تصمیم گرفتند تا پیش از سال 2021، هیچ توریست خارجی را به این جزیره راه ندهند.

بالی تا سال 2021 توریست خارجی نمی پذیرد

بالی یکی از پربازدیدترین کانون های توریستی دنیا است. پیش تر اعلام شده بود که از یازدهم سپتامبر، ورود توریستان به این جزیره شروع خواهد شد؛ اما با فروکش نکردن پاندمی کرونا اجرای این تصمیم به تعویق افتاد. وایان کوستر، فرماندار بالی، در یک جلسه مطبوعاتی درباره موکول کردن بازگشایی جزیره بالی به روی توریستان خارجی و با اشاره به بالا رفتن شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اندونزی چنین گفت:

پس از آنالیز تمامی عوامل موجود که از اهمیت زیادی برخوردار هستند، انجام این کار غیرممکن است.

در بیانیه جدیدی که برای تشریح چرایی باز نشدن بالی منتشر شده و امضای کوستر در ذیل آن دیده می گردد، گفته شده که دولت اندونزی اجازه بازگشایی این جزیره را نداده است. در این گزارش به نقل از کوستر بیان شده است که پس از انجام مذاکره هایی با وزیر امور خارجه اندونزی، مسئولان بالی به این نتیجه رسیدند که در راستای سیاست های دولت مرکزی کشور، بازگشایی این جزیره را نیز مانند سایر بخش های کشور به تعویق بیاندازند.

در گزارش فوق چنین آمده است:

شرایط به گونه ای نیست که اجازه ورود توریستان خارجی به اندونزی و بالی را بدهد.

دولت اندونزی در حال حاضر شهروندان خود را از سفر به کشورهای دیگر منع نموده است و این ممنوعیت به احتمال زیاد تا انتهای امسال پابرجا خواهد ماند. چراکه مسئولان کشور به شدت کوشش می نمایند تا موارد ابتلا به کووید 19 را در اندونزی کاهش بدهند. کوستر می گوید دولت مرکزی اندونزی به طور جدی از برنامه بازگشایی بالی به روی توریستان خارجی حمایت می نماید؛ اما این کار مستلزم رعایت شدید جوانب احتیاط است. پس از موفقیت های اولیه ای که این کشور در مهار این ویروس به دست آورد، مقدار ابتلا در بالی در ماه ژوئن به یک باره جهش قابل توجهی یافت که ناشی از بازگشت کارگران مهاجر به خانه های خود بود.

فرماندار بالی تاکید نموده است که بازگشایی محبوب ترین جزیره اندونزی باید با دقت بسیار انجام گردد و نباید در انجام این کار شتاب به خرج داد. چراکه بالی یکی از مقاصد اصلی توریستی در کل دنیا به شمار می آید و هرگونه شکست در این کار، تاثیر منفی روی چهره بین المللی بالی و اندونزی خواهد گذاشت و می تواند کوشش های انجام گرفته برای احیای توریستی را زیر سوال ببرد.

جزیره بالی تا روز دوشنبه این هفته، 4,576 مورد از ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داده که 52 مورد از آن به مرگ انجامیده است. این آمار در حالی است که طبق اطلاعات رسمی دولتی، شمار کل مبتلایان در اندونزی بیشتر از 155 هزار نفر و شمار کل درگذشتگان آن 6,759 نفر است.

بالی در روزهای پایانی ماه ژوئیه به روی توریستان داخلی باز شد و هر روز، 2500 نفر به وسیله فرودگاه وارد آن می شوند؛ اما به گفته کوستر این رفت وآمدها منجر به افزایش آمار مبتلایان به کرونا نشده است. وی در ادامه بیانیه می افزاید دولت محلی برای یاری به صنعت توریستی و احیای اقتصاد، تمامی کوشش خود را روی بالا بردن شمار توریستان داخلی معطوف نموده است.

بیش از 6 میلیون توریست خارجی سال گذشته از بالی بازدید نموده اند. این تعداد، کمی بیشتر از یک سوم کل توریستان اندونزیایی است که به این جزیره سفر نموده اند.

منبع: کجارو / breakingtravelnews.com / independent.co.uk

به "بالی تا سال 2021 توریست خارجی نمی پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالی تا سال 2021 توریست خارجی نمی پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید