پیشنهاد اتصال کارت راهنمایان گردشگری به سیستم بانکی

به گزارش وبلاگ نخبگان، رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی از اتصال کارت راهنمایان گردشگری به سیستم بانکی و حذف دهک بندی در بودجه 1402 به عنوان دو موضوع مهم قابل پیگیری نام برد.

پیشنهاد اتصال کارت راهنمایان گردشگری به سیستم بانکی

به گزارش وبلاگ نخبگان به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، مهدی قاسمیان رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی درباره از سرگیری بیمه راهنمایان گردشگری از تیرماه امسال بیان نمود: موضوع بیمه جزو چالش هایی بود که سال ها پیگیر آن بودیم، اما به دلایل مختلف انجام نمی شد. نهایتاً با پیگیری ها مستقیم شخص وزیر و مکاتباتی که برای تأمین بودجه دولتی صورت گرفت این مهم عملیاتی شد.

قاسمیان با اشاره به ابراز خرسندی راهنمایان گردشگری از پیگیری مستقیم موضوع بیمه به وسیله وزیر، اضافه نمود: راهنمایان در صورتی که پشتوانه نداشته باشند از این صنف خارج می شوند، چنانچه از 14 هزار نفر در حال حاضر تنها هزار و 500 تا دو هزار نفر در این شغل فعال هستند.

رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی، توضیح داد: راهنمایان از این نظر که آخرین نقطه عملیات در اجرای تور بعلاوه عاملی مهم در رضایت و عدم رضایت گردشگران محسوب می شوند، دارای نقش پررنگی در صنعت گردشگری هستند که برای ماندن در این عرصه به پشتوانه احتیاج دارند و موضوع بیمه قوت قلبی برای ادامه کار آن ها محسوب می گردد.

اتصال کارت راهنمایان گردشگری به سیستم بانکی و حذف از دهک بندی یارانه ها در بودجه 1402 دو موضوعی بود که قاسمیان مطرح و توضیح داد: با وصل شدن کارت راهنمایان گردشگری به سیستم بانکی تنخواه مستقیم در این حساب ریخته می گردد. بعلاوه در پایگاه های بزرگ مانند تخت جمشید می توان الزامی در نظر گرفت که گردشگران خارجی برای تهیه بلیت به وسیله کارت راهنمایان گردشگری اقدام نمایند که در این صورت از ظرفیت راهنمایان محلی استفاده می گردد.

رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی، بعلاوه به پیگیری ها اجرا شده با مرکز پژوهش های مجلس اشاره نمود و اضافه نمود: در نتیجه این مکاتبات قولی داده شده که در بودجه 1402 راهنمایان گردشگری از سیستم یارانه و دهک بندی خارج شوند که امیدوار هستیم این مهم عملیاتی گردد.

منبع: دنیای سفر

به "پیشنهاد اتصال کارت راهنمایان گردشگری به سیستم بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد اتصال کارت راهنمایان گردشگری به سیستم بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید