اطلس باستان شناسی استان فارس تهیه می گردد

به گزارش وبلاگ نخبگان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و رشد هویت اسلامی- ایرانی و فراهم کردن زمینه برای اشتغال زایی در استان و تسهیل در پاسخگویی به استعلام های متقاضیان اطلس باستان شناسی فارس تهیه می گردد.

اطلس باستان شناسی استان فارس تهیه می گردد

به گزارش وبلاگ نخبگان از شیراز، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، مصیب امیری با اشاره به رتبه اول استان از نظر تعدد آثار تاریخی و ثبت 2882 اثر در فهرست آثار ملی و 4 اثر ثبت جهانی گفت: با توجه به اهمیت رونق صنعت گردشگری در کشور و صندلی ویژه استان فارس از این منظر، لزوم تقویت گردشگری تاریخی و مذهبی در استان محسوس است.

وی با تشریح ضرورت اجرای طرح تهیه اطلس باستان شناسی استان فارس اعلام نمود: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و رشد هویت اسلامی- ایرانی و فراهم کردن زمینه برای اشتغال زایی در استان و تسهیل در پاسخگویی به استعلام های متقاضیان در کلیه دستگاه های اجرایی استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در نظر دارد اطلس باستان شناسی استان را در 6 مرحله تهیه و تنظیم کند.

امیری بیان نمود: نبودن اطلاعات جامع از وضیت مناطق تاریخی- فرهنگی مانع از توسعه پایدار دراستان است که با عملیاتی شدن این طرح، علاوه بر ساماندهی و بازنگری در اطلاعات موجود می توان زمینه برای ثبت 5000 اثر شناسایی شده در فهرست آثار ملی و معین حریم و عرصه آنها و ثبت بیش از 10 اثر شناسایی شده دارای قابلیت ثبت جهانی همانند حافظ، سعدی، روستای ملیان، بازار قیصریه لار، بازار شیراز، مجموعه ایزدخواست را فراهم کرد.

پاتوق کتاب شیراز میزبان خالق پنج شنبه فیروزه ای می گردد

جلسه جشن امضای کتاب پنج شنبه فیروزه ای با حضور نویسنده و منتقد ادبی روز یکشنبه 19 دی ماه به همت اداره کل کتابخانه های عمومی فارس برپا می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، این اداره کل در راستای برگزاری هرچه بهتر طرح کتاب خوان ماه، اقدام به برگزاری جشن امضای کتاب پنج شنبه فیروزی نوشته سارا عرفانی و آنالیز آثار این نویسنده معاصر نموده است.

در این برنامه که با حضور نویسنده اثر و بیژن کیا نویسنده و منتقد ادبی و به منظور گفت و گو با سارا عرفانی انجام می گردد آثار این نویسنده همچون لبخند مسیح، هدیه ولنتاین، و پنجشنبه فیروزه ای نقد و آنالیز می گردد.

جلسه جشن امضای کتاب پنج شنبه فیروزه ای و آنالیز آثار عرفانی ساعت 16-17:30 روز یکشنبه 19دی ماه در پاتوق کتاب شیراز (واقع در خیابان صورتگر، نبش خیابان معدل، کتابفروشی پاتوق کتاب) میزبان دوستداران کتاب است.

عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان فارس همزمان با میلاد امام حسن عسکری(ع)

معاون اداره کتابخانه های عمومی استان فارس از عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع) اطلاع داد.

محمدرضا ابراهیمی در این باره گفت: به مناسبت میلاد یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت و پدر بزرگوار امام عصر(عج)، کتابخانه های عمومی استان فارس در روز شنبه 18 دی ماه به صورت رایگان عضو می پذیرند.

ابراهیمی اضافه کرد: همزمان با روز میلاد این امام همام متقاضیان می توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی محل سکونت کارت عضویت یک ساله در کتابخانه های عمومی را دریافت نمایند.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی با شاره به اینکه ثبت نام در همه کتابخانه های عمومی استان فارس انجام می گردد مطرح نمود: ثبت نام رایگان با ارائه مدارک لازم برای ثبت نام (کارت ملی و عکس) مراجعه حضوری شخص متقاضی به کتابخانه های عمومی و پرداخت هزینه صدور کارت (5،000 ریال) انجام می گردد.

منبع: تسنیم

به "اطلس باستان شناسی استان فارس تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلس باستان شناسی استان فارس تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید