بالگرد حامل رئیس جمهور کلمبیا هدف تیراندازی قرار گرفت

به گزارش وبلاگ نخبگان، بالگردی که حامل رئیس جمهور کلمبیا و سایر مقام های دولتی این کشور بود، هدف چندین گلوله قرار گرفته است.

بالگرد حامل رئیس جمهور کلمبیا هدف تیراندازی قرار گرفت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نخبگان به نقل از رویترز، ایوان دوکه رئیس جمهور کلمبیا با انتشار یک فیلم ویدئویی اعلام کرد: بالگردی که حامل من و سایر همکارانم بود، روز جمعه هدف چندین گلوله فشنگ قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: حادثه مذکور زمانی رخ داده است که بالگرد رئیس جمهور کلمبیا در حال پرواز از منطقه کاتانومبو به سوی شهر کوکوتا بوده است. آنچه واضح است این است که این یک حمله ناجوانمردانه است و می توان سوراخ های گلوله را در بالگرد رئیس جمهور مشاهده کرد.

سایر مقام های ارشد دولت کلمبیا از جمله دیگو مولانو وزیر دفاع، دانیل پالاسیوس وزیر کشور و فرماندار استان نورت دو سانتاندر در این بالگرد حضور داشته اند.

سخنگوی ریاست جمهوری کلمبیا تاکید کرده است که در این حادثه به کسی آسیب نرسیده است.

رئیس جمهور کلمبیا اضافه کرد: به ماموران امنیتی دستور داده شده است تا عاملان اصلی این حمله را شناسایی کنند.

ناآرامی ها در کلمبیا طی هفته های اخیر ادامه داشته است.چند روز قبل ، در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در یک پایگاه نظامی در شهر مرزی کوکوتا حداقل 36 نفر زخمی شدند.

وزیر دفاع کلمبیا شورشیان و شبه نظامیان چپگرا را عامل اصلی این حمله معرفی کرده است.

علی رغم قرارداد صلح بین دولت کلمبیا و شورشیان فارک، ارتش این کشور همچنان در حال مبارزه با ارتش ملی آزادیبخش، گروه های تبهکار و اعضای سابق فارک است که این پیمان را قبول نکرده اند.

دولت کلمبیا در ماه مارس هم شورشیان فارک را عامل اصلی انفجار در استان کوکا معرفی کرد که منجر به زخمی شدن حداقل 40 نفر شد.

در بمبگذاری ارتش ملی آزادیبخش کلمبیا در سال 2019 در آکادمی پلیس بوگوتا هم بیش از 22 نفر کشته شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بالگرد حامل رئیس جمهور کلمبیا هدف تیراندازی قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالگرد حامل رئیس جمهور کلمبیا هدف تیراندازی قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید