کدام استاندار پیشین خوزستان بازداشت شد؟

به گزارش وبلاگ نخبگان، خبرنگاران اعلام نمود که استاندار اسبق خوزستان که بازداشت شده است، عبدالحسن مقتدایی است.

کدام استاندار پیشین خوزستان بازداشت شد؟

به گزارش وبلاگ نخبگان، امروز رسانه ها از بازداشت استاندار اسبق خوزستان به اتهام فساد اقتصادی خبر دادند اما نام او را اعلام نکردند، پس از آن ادعا شد که فرد بازداشت شده غلامرضا شریعتی استاندار پیشین این استان و رییس کنونی سازمان استاندارد است.

با توجه به اینکه در روزهای اخیر دو نماینده تهران در مجلس از حضور شریعتی در دادسرا خبر داده بودند شایعات درباره شریعتی بالا گرفت اما او در گفت و گویی این ادعا را رد کرد و گفت هم اکنون در جلسه است پس بازداشت نشده است.

تا اینکه وبلاگ نخبگان به نقل از یک منبع مطلع گفت که فرد بازداشت شده مقتدایی است.

عبدالحسن مقتدایی کیست؟

عبدالحسن مقتدایی متولد 17 مهر 1334 در شهر آبادان است. پدرش از کارکنان پالایشگاه نفت آبادان بود. او نیز پس از دریافت مدرک دیپلم متوسطه در سال 1355 فعالیت در پالایشگاه آبادان را شروع کرد. او در خلال جنگ ایران و عراق، ریاست حراست پالایشگاه آبادان را برعهده داشت. پس از انتها جنگ، در ادوار سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده آبادان، از استان خوزستان در مجلس حضور داشت و همیشه از اعضای کمیسیون انرژی مجلس بود.

مقتدایی در دولت های هفتم و هشتم، از 1377 تا 1380 استاندار خوزستان بود و از 1380 تا 1383 به عنوان استاندار هرمزگان فعالیت کرد. او عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز است.

در دولت های نهم و دهم، فعالیت سیاسی نداشت و بعنوان مشاور مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران فعالیت کرد. او در دولت یازدهم، در فاصله سالهای 1392 تا 1395 نیز برای بار دوم، استاندار خوزستان بود.

اما معاون وزیر کشور، در تاریخ 21 اردیبهشت 1395 بدون اطلاع قبلی با سفر به خوزستان، مقتدایی را از کار برکنار کرد. مقتدایی در هفته پیش از برکناری، حدود 20 نفر را در سطح فرمانداران و مدیران ستادی، جابه جا نموده بود.

گفته می گردد بعضی تصمیمات مقتدایی از جمله صدور مجوز تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند در سراسر استان خوزستان و مخالفت با انتقال آب از سرچشمه های خوزستان از جمله موارد مورد اختلاف او با دولت بود.

عبدالحسن مقتدایی چند ماه بعد از برکناری در روز 9 بهمن 1395 برای انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کاندیداتوری کرد، که البته در این راه به نتیجه ای هم نرسید و صلاحیتش مورد تائید قرار نگرفت.

منبع: فرارو

به "کدام استاندار پیشین خوزستان بازداشت شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام استاندار پیشین خوزستان بازداشت شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید