استاندار مرکزی: بازگشایی مدارس به نفع استان و کشور است

به گزارش وبلاگ نخبگان، خبرنگاران/مرکزی استاندار مرکزی گفت: مزایای بازگشایی مدارس بیشتر از معایب آن برای کشور و استان است.

استاندار مرکزی: بازگشایی مدارس به نفع استان و کشور است

سید علی آقازاده هفدهم شهریورماه 1400 در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: شهرستان ها در هفته جاری موظف شدند برای بازگشایی مدارس جلسه بگذارند تا امروز به نتیجه برسیم، به غیر از اراک و ساوه شهرستان ها پیشنهادات خود را ارسال کرده اند و در نهایت باید برای روز شنبه تصمیم گیری داشته باشیم و در کنار آن برای واکسیناسیون فرهنگیان هم برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه به هر اندازه که بتوانیم آموزش را حضوری دنبال کنیم برای کشور و استان مفیدتر از بسته ماندن مدارس است و لازم است دراین راستا سازوکار مناسبی داشته باشیم، اضافه کرد: ممکن است در شهر های بزرگ مدارس باز نشود، اما به هرحال باید تصمیم گیری و اعلام عمومی داشته باشیم. به احتمال قوی تصمیم گیری در این راستا را ستاد ملی مقابله با کرونا به عهده استان ها قرار می دهد به همین دلیل باید تصمیم لازم اتخاذ شود.

آقازاده شرح داد: در آستانه آغاز سال تحصیلی عموما کمک هایی به مدارس صورت می گیرد و امسال هم باید به مانند همیشه دستگاه هایی مانند شهرداری کمک لازم را در مواردی همچون نظافت، رنگ آمیزی و ... به مدارس داشته باشند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: مدارس استثنایی به معنای واقعی باید نگاهی استثنایی را به لحاظ دریافت کمک همراه خود داشته باشند و باید نیازهای این مدارس تامین شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد دانش آموزان دارای رتبه برتر در کنکور بیان کرد: تعداد دانش آموزان رتبه برتر کنکور در استان مرکزی افزایش قابل توجهی داشته است و باعث افتخار و خرسندی است و این افتخارآفرینی حاصل تلاش معلمین و والدین و خود این دانش آموزان است.

به گزارش وبلاگ نخبگان، در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به مصوبه جلسه پیش در خصوص شتاب دهی به مسئله سواد آموزی در سه منطقه کمیجان، خنداب و فراهان، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات لازم در این راستا انجام شده است و کار سرعت بیشتری به خود گرفته است، اما نیاز است که در موضوع شناسایی کم یا بی سوادان، اداره کل ثبت احوال مساعد بیشتری داشته باشد.

حسین آبادی در خصوص بازگشایی مدارس گفت: به هر اندازه هم که آموزش مجازی با کیفیت برگزار شود، اما به هیچ نام جای آموزش حضوری را نمی گیرد چراکه دانش آموزان باید در محیط مدرسه و در کنار همسالان خود آموزش دریافت کنند و پرورش و تربیت به شکل فرآیندی دنبال شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن سه سناریو برای بازگشایی مدارس در مهرماه 1400 گفت: در این راستا مدنظر است که مدارس روستایی و منطقه ها دارای جمعیت کم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بازگشایی شوند، منطقه ها دارای جمعیت میانه با تعداد 10 دانش آموز در هر کلاس و به شکل ترکیبی فعال شوند و در سناریوی سوم تمامی مدارس بازگشایی و فعال شوند.

حسین ابادی با اشاره به اینکه واکسیناسیون فرهنگیان استان در مقایسه با میانگین کشوری بالاتر است، اضافه کرد: این سناریوها قطعا تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی اظهار کرد: تعطیلی مدارس در واقع سبک تربیتی دانش آموزان را کاملا تغییر داده است، دانش آموزان شب ها تا دیروقت بیدار و صبح ها تا نزدیک ظهر خواب هستند و عملا سیستم آموزشی و تربیتی آنها عوض شده و عملا آسیب های حرکتی، تغذیه ای و آموزشی را به همراه داشته است، اما به هرحال بازگشایی مدارس طبق تصمیم ستاد ملی انجام می گیرد.

به گزارش وبلاگ نخبگان، در این جلسه از رتبه های برتر و تک رقمی استان مرکزی در کنکور سراسری تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استاندار مرکزی: بازگشایی مدارس به نفع استان و کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار مرکزی: بازگشایی مدارس به نفع استان و کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید