آموزش مجازی دانشگاه ها چه مزایایی دارند؟

به گزارش وبلاگ نخبگان، آموزش مجازی در دانشگاه ها مزایای نسبی زیادی دارد که با توجه به آنها می توان همراه تر با این فرایند حرکت کرد.

آموزش مجازی دانشگاه ها چه مزایایی دارند؟

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ نخبگان، از زمانی که شیوع ویروس کرونا در کشور شدت گرفت بسیاری از دانشگاه ها، آموزش مجازی را دستور کار قراردادند تا دانشجویان از درس و مشق شان عقب نمانند ولی در این میان عده ای مدام فریاد نمی گردد، نمی گردد را در دستور کار قرار دادند، اکنون هم بعد از گذشت نزدیک به دو ماه و نمایان شدن برخی از مسائل در این جهت می گویند من می دونستم که نمی گردد، نگفته بودم نمی گردد.

جالب است که وقتی پای سخن این افراد می نشینید می گویند که در عصر تکنولوژی باید چنین و چنان کرد.

در حالی که آموزش الکترونیک حداقل در موقعیت کنونی مزایای زیادی دارد که با توجه به آنها شاید بتوان کمی واقع بین تر بود. عده ای می گویند که می توان در زمانی دیرتر به دانشگاه ها برگشت در صورتیکه بسیاری از کارشناسان درمانی معتقدند که هنوز مشخص نیست که چه زمانی شیوع این ویروس کنترل می گردد و امن ترین مکان، خانه های مردم است.

در این شرایط چه بهتر از اینکه در خانه بنشینید و آموزش ها را دریافت کنید.

یا برخی معتقدند که می توان این نیمسال را طولانی کرد ولی به این موضوع توجه ندارند که عده ای قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند و می خواهند در ترم جاری یا تابستان تحصیل خود را به انتها برسانند و اکنون دچار مشکل شده اند. اگر فرصت را از دست دهند همه برنامه هایشان به تاخیر می افتد.

در این میان یکی از کاربران توئیتر نوشته: نمیفهمم چرا انقدر از آموزش مجازی ناراضیین، فکر کن تو تختت با پیژامه نشستی هر وقتم دلت بخواد ویدیو ضبط شدشو می بینی. هرجاشو جا موندی از اول میتونی ببینی. تازه برات میوه و غذا هم میارن تو اتاق همیشه هم بهونه کلاس دارمدارید به ولله که بشر ناشکره.

شاید مشکل اصلی دانشجویان در این روزها مربوط به اینترنت و سرعت آن باشد که این امر هم به وزارت ارتباطات برمی گردد و به دانشگاه ها مربوط نمی گردد. بله درست است برخی از اساتید نمی دانند که چگونه می توانند محتوای الکترونیک ارائه دهند ولی باز در شرایط کنونی کشور و جهان و در خطر بودن جان انسانها هیچ چیزی راهگشاتر از انجام امور ضروری با اینترنت نیست.

باید قدر این موهبت ساخته دست بشر را دانست و تا جایی که می گردد با آن همراه شد چراکه منفعتش قطعا از ضررش بیشتر است.

تحقیقات نشان می دهد در خانه ماندن جهانی سبب شده آلودگی هوای جهانی و گازهای گلخانه ای به مقدار قابل توجهی کاهش یابد و به طور کلی کره زمین نفسی تازه کند، پس می توان در زندگی اجتماعی تجدید نظر و تا جایی که امکان دارد از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کرد.

پیشنهاد می گردد که دانشجویان ناراضی خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و اینقدر ساز مخالف نزنند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "آموزش مجازی دانشگاه ها چه مزایایی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش مجازی دانشگاه ها چه مزایایی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید