6 حقیقت عجیب و گفته نشده در خصوص جنگ جهانی دوم

به گزارش وبلاگ نخبگان، جنگ جهانی دوم با سلاح های بسیار منحصر به فرد خود شناخته می گردد. یکی از جاه طلبانه ترین پروژه ها توپ V-3 بود؛ سلاح غول پیکری که می توانست گلوله هایی را از آلمان و به وسیله دریا به انگلیس پرتاب کند. خوشبختانه، این توپ هرگز کامل نشد، چراکه قبل از تکمیل شدن، این سلاح مرگبار طی یک بمباران نابود شد.

6 حقیقت عجیب و گفته نشده در خصوص جنگ جهانی دوم

وبلاگ نخبگان | بسیاری از مردم جنگ دنیای دوم را در مدرسه و به عنوان بخشی از درس های تاریخ شناخته اند. به همین علت عجیب نیست که پس از خاتمه مدرسه، همه چیز هایی را که یاد گرفته اند، فراموش نمایند.

به گزارش وبلاگ نخبگان ، پس از آن هم ذهنیت مردم از جنگ دنیای دوم با تماشا فیلم هایی مشهور جنگ دنیای دوم همانند نجات سرباز رایان و بازی های ویدیویی همانند Call of Duty یا انتشار تصاویر قدیمی در رسانه ها شکل گرفت.

اما در این میان چند واقعیت و داستان عجیب و غریب نیز وجود دارد که کمتر به آن ها پرداخته شده است. در این مطلب به شش مورد از جالب ترین و کمتر شناخته شده ترین حقایق در خصوص جنگ دنیای دوم خواهیم پرداخت.

1. آخرین سرباز ژاپنی خاتمه در سال 1974 تسلیم شد

برای سربازان غیرعادی نیست که پس از تسلیم شدن کشورشان برای یک هدف، به مبارزه ادامه دهند. اما زمانی که آخرین سرباز جنگ تقریباً سی سال پس از خاتمه درگیری تسلیم گردد، چیزی به شدت عجیب است.

این همان چیزی است که برای تروئو ناکامورا، یک سرباز بومی تایوانی که در شروع جنگ به ارتش ژاپن پیوست، رخ داد. او تصور می کرد که جنگ هنوز ادامه دارد، در حالی که واحدش به جنگلی در اندونزی گریخته بودند. اما او به تنهایی زنده ماند تا اینکه خاتمه در دسامبر 1974 پیدا شد.

2. تعداد شگفت انگیز سربازانی که در حین آموزش خلبانی جان باختند

جنگ دنیای دوم یکی از اولین درگیری های بزرگی بود که در آن از هواپیما استفاده می شد. به همین علت عجله زیادی هم برای آموزش خلبانان تازه وجود داشت، به طوری که بسیاری از برنامه های هوانوردی به درستی در نظر گرفته نشد یا اقدامات ایمنی کافی در آن وجود نداشت.

در نتیجه، بیش از 15 هزار مرگ در طول آموزش خلبانی رخ داد. این مرگ ها نیز اغلب به علت خطای خلبان ها یا خرابی مکانیکی هواپیما ها به وقوع پیوست. این مشکل به حدی بود که بمب افکن B-24 به عنوان خطرناک ترین هواپیمای جنگ دنیا دوم شناخته شد و لقب تابوت پرنده را دریافت کرد.

برای درک این موضوع خوب است بدانید که حدود 52 هزار خدمه پرواز آمریکایی نیز در طول جنگ دنیای دوم جان خود را از دست دادند.

3. جنگ دنیای دوم و سلاح های عجیب و غریب اش

جنگ دنیای دوم با سلاح های بسیار منحصر به فرد خود شناخته می گردد. یکی از جاه طلبانه ترین پروژه ها توپ V-3 بود؛ سلاح غول پیکری که می توانست گلوله هایی را از آلمان و به وسیله دریا به انگلیس پرتاب کند. خوشبختانه، این توپ هرگز کامل نشد، چراکه قبل از تکمیل شدن، این سلاح مرگبار طی یک بمباران نابود شد.

4. لهستان یک خرس داشت که در ارتش خدمت می کرد

در سال 1942 گروهی از نیرو های لهستانی از اتحاد جماهیر شوروی خارج شدند و به ایران راه یافتند. آن ها در طول راه یک خرس قهوه ای را از یک پسر بچه همدانی خریدند و اسمش را ویتک گذاشتند. این خرس که بلافاصله رسماً به عضویت ارتش لهستان عایدی، بین سال 1943 تا 1943 به ایتالیا رفت و در حمل مهمات سنگین یاری کرد و به سرعت در میان سربازان مشهور شد.

ویتک در نهایت پس از جنگ از ارتش مرخص شد و تا زمانی که در سال 1963 درگذشت، در باغ وحش ادینبورگ با آرامش زندگی کرد.

5. گاندی سعی کرد پیغام صلح برای هیتلر ارسال کند

مهاتما گاندی یکی از بزرگترین صلح جویان دنیا بود، اما بیشتر مردم از زنده بودن او در طول جنگ دنیای دوم اطلاعی ندارند. گاندی به قدری متعهد به صلح بود که سعی کرد نامه ای به هیتلر بنویسد و از او به عنوان دوست عزیز یاد کند و از او بخواهد تا که جنگ را متوقف کند. با این حال، معین نیست که آیا این پیغام ها به هیتلر رسید یا خیر.

6. یک فرمانده نازی آنقدر استرس داشت که پست خود را رها کرد و به آبگرم رفت

هاینریش هیملر یکی از اولین حامیان هیتلر بود که رئیس شوتزشتافل (SS) شد و در نهایت مسئولیت گروه ارتش ویستولا را بر عهده گرفت. گروهی متشکل از 500 هزار سرباز که برای محافظت از برلین معین شده بودند.

این کار برای هیملر که به چرت زدن و ماساژ روزانه احتیاج داشت و فقط چند ساعت در روز می توانست کار کند، سنگین بود. در نهایت، ارتش ویستولا تسخیر شد و هیملر پست خود را رها کرد. او برای مقابله با استرس خود به آبگرم آسایشگاه هوهنلیچن گریخت و بعد سعی کرد با نیرو های متفقین برای یک معاهده صلح مذاکره کند.

منبع: فرادید

به "6 حقیقت عجیب و گفته نشده در خصوص جنگ جهانی دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 حقیقت عجیب و گفته نشده در خصوص جنگ جهانی دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید