چین: آمریکا به فکروضعیت حقوق بشرخود باشد

به گزارش وبلاگ نخبگان، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره رواج نژاد پرستی در آمریکا گفت که این موضوع یک مسئله عمیق و سیستماتیک در جامعه آمریکاست.

چین: آمریکا به فکروضعیت حقوق بشرخود باشد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نخبگان، سخنگوی وزارت خارجه چین چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در نشست هفتگی با وبلاگ نخبگان شرکت کرد و به سئوالات حاضران درباره مسائل روز چین و دنیا پاسخ گفت.

به گزارش وبگاه وزارت خارجه چین وانگ ونبین سخنگوی این وزارتخانه درباره رواج نژاد پرستی در آمریکا گفت: ما گزارش های مربوط به این مسئله را پ یگیر هستیم. در ایالات متحده نژادپرستی سیستماتیک و مداوم است. تبعیض نژادی یک مسئله عمیق در جامعه آمریکاست و یک مسئله جدی حقوق بشر است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ها حدود 60٪ آفریقایی ساکن آمریکا می گویند که هنگام درخواست شغل یا خرید مرتباً مورد تبعیض قرار گرفته و بسیاری از آنها معمولاً هنگام تقاضای مسکن، وام یا امور بیمه تبعیض را تجربه می نمایند. در ایالات متحده، در میان افرادی که کاملا واکسینه شده اند، 64.3 درصد سفیدپوست هستند در حالی که تنها 8.6 درصد آفریقایی تباران واکسینه شده اند. آنچه حتی بیشتر تکان دهنده است این است که احتمال کشته شدن افراد سیاهپوست به وسیله پلیس سه برابر افراد سفیدپوست است.

این دیپلمات چینی ادامه داد: تبعیض نژادی در ایالات متحده هم در قوانین این کشور منعکس شده است. برای قربانیان تبعیض نژادی سخت است که به وسیله قانونی از حقوق خود محافظت نمایند. ایالات متحده هیچ .معیاری برای جرایم نفرت محور وهیچ قانونی برای جلوگیری از اقدامات نفرت محور وخشن در فضای آنلاین ندارد.

این دیپلمات چینی با اشاره به قتل جورج فلوید به وسیله پلیس آمریکا گفت، امیدواریم که دولت ایالات متحده بتواند به مسائل حقوق بشر خود سر و سامانی داده ، اقدامات عینی انجام دهد و سازوکار قانونی را بهبود ببخشد، نه اینکه سخنان غیرمسئولانه درباره شرایط حقوق بشر دیگران بیان کند.

جورج فلوید شهروند 46 ساله سیاهپوست، اوایل خرداد سال گذشته به وسیله فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود 9 دقیقه، حین بازداشت به وسیله شاوین، مامور پلیس آمریکا و چند مامور دیگر جانش را از دست داد. دلیل بازداشت فلوید به وسیله شاوین و همکارانش این بود که برای خرید در یک مغازه، 20 دلاری تقلبی به فروشنده تحویل داده بود.

انتسار ویدئو صحنه به قتل رسیدن فلوید موج گسترده ای از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در آمریکا در پی داشت که به دیگر کشورهای دنیا هم کشیده شد. قتل چند شهروند سیاه پوست دیگر به وسیله پلیس آمریکا هم در شعله ور شدن بیش از پیش این اعتراضات موثر واقع شده است.

دادگاه رسیدگی به اتهام قتل درجه سوم به وسیله درک شاوین، حدود سه هفته به طول انجامید و در نهایت پس از امتناع او از ارائه دفاعیات در دادگاه،گناهکار شناخته شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "چین: آمریکا به فکروضعیت حقوق بشرخود باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا به فکروضعیت حقوق بشرخود باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید