وان پلاس نورد 2 با نمایشگر 6.43 اینچی Fluid AMOLED عرضه می شود

به گزارش وبلاگ نخبگان، با توجه به تیزری که رسما از سوی وان پلاس منتشر شده است متوجه شدیم این شرکت قصد دارد گوشی نورد 2 را با نمایشگر 6.43 اینچی از نوع Fluid AMOLED راهی بازار کند.

وان پلاس نورد 2 با نمایشگر 6.43 اینچی Fluid AMOLED عرضه می شود

وان پلاس نورد 2 یکی از گوشی های میان رده سال 2021 است که گفته می شود مجهز به قابلیت های بسیار خوب راهی بازار خواهد شد. تاریخی که وان پلاس برای معرفی این گوشی در نظر گرفته 22 جولای (31 تیر است) این یعنی تا 10 روز دیگر شاهد رونمایی از یکی از بهترین میان رده های سال خواهیم بود.

تا به این لحظه خبرهای زیادی در رابطه با وان پلاس نورد 2 منتشر شده و می توان گفت از بیشتر جزئیات پیرامون آن مطلع هستیم اما خبر امروز درباره نمایشگر این گوشی است که اطلاعات مربوط به آن را به لطف تیزری در اختیار داریم که رسما از سوی خود وان پلاس منتشر شده است.

با توجه به این تیزر، گویا وان پلاس نورد 2 قرار است به نمایشگری 6.43 اینچی مجهز شود که نرخ به روزرسانی تصویر در آن به 90 هرتز می رسد و پنل آن هم از نوع Fluid AMOLED است. همچنین این نمایشگر از استاندارد +HDR10 هم پشتیبانی می کند و این یعنی کیفیت بسیار بالایی در نمایش رنگ ها و جزئیات خواهد داشت؛ بخشی که وان پلاس همیشه در آن خوب ظاهر می شد و این بار هم از قاعده مستثنی نیست.

در مقایسه با وان پلاس نورد و مدل ارزان قیمت تر یعنی نورد CE که ماه گذشته معرفی گشت، پنل یاد شده از ابعاد و مشخصات مشابهی برخوردار است. بنابراین پیشرفت خاصی را در این زمینه شاهد نیستیم که البته مسئله ای هم نیست چون همین مشخصات برای یک گوشی میان رده مناسب است. لازم به ذکر است در رابطه با وضوح تصویر این نمایشگر توضیحاتی در این تیزر مطرح نشده اما طبیعتا انتظار نداریم این اندازه بیشتر یا کمتر از +FHD باشد. در این رابطه که دوربین سلفی هم به چه صورت در این نمایشگر تعبیه می شود خبر رسمی منتشر نشده اما طبق شایعه های و خبرهای اخیر، به نظر می رسد دوربین سلفی به صورت حفره ای و در سمت چپ-بالای نمایشگر حضور خواهد داشت.

نقطه عطف ماجرا، پردازنده ای است که درون وان پلاس نورد 2 به نام قلب تپنده ایفای نقش می کند. این پردازنده ساخت مدیاتک بوده و Dimensity 1200 نام دارد؛ همان پردازنده ای که در گوشی گیمینگ ردمی K40 استفاده شد. این پردازنده هشت هسته ای است و با لیتوگرافی 6 نانومتری تولید شده، بنابراین هم قدرتمند است و هم کم مصرف. علاوه بر این ها، این اولین پردازنده از مدیاتک است که به هسته های قدرتمند Cortex-A78 مجهز می شود.

به صورت کلی چینش هسته ها در این پردازنده به شکل 1 + 3 + 4 است؛ به این صورت که یک هسته قدرتمند از نوع Cortex-A78 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز در کنار 3 هسته قدرتمند دیگر از همین نوع اما با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و در نهایت هم 4 هسته کم مصرف از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز قرار می گیرد و در نتیجه در کنار پردازشگر گرافیکی Mali-G77 با 9 هسته، مجموعه ای تشکیل می شود که به راحتی از پس پردازش های سنگین بر خواهد آمد.

البته به تازگی شنیدیم که وان پلاس این پردازنده را به صورت سفارشی برای نورد 2 طراحی کرده و آن را Dimensity 1200-AI نام گذاری خواهد کرد. بدین ترتیب این گوشی از یک سری قابلیت هایی نظیر بهبود عکاسی محاسباتی و کاهش زمان تأخیر نمایشگر بهره برده و سخت افزار هوش مصنوعی هم با پشتیبانی از DOL-HDR، به دوربین اصلی در ثبت تصاویر با اندازه نوردهی متفاوت و در نتیجه کاهش جلوه های شبح مانند در تصاویر کمک می کند.

در رابطه با سایر ویژگی های وان پلاس نورد 2 در کنار نمایشگر و پردازنده هم اطلاعاتی منتشر شده که از جمله مهم ترین آن می توان به دوربین اشاره کرد. گویا سنسور دوربین اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی (IMX766) بوده و سونی هم وظیفه ساخت آن را برعهده داشته است. اما همین منبعی که خبری در این رابطه منتشر کرد، با در نظر گرفتن گفته های امروز خود وان پلاس، اطلاعات نمایشگر را به اشتباه ثبت کرده بود. در نتیجه گفته هایش درباره دوربین هم می تواند اشتباه باشد. بنابراین بهترین کار این است که اندکی منتظر بمانیم تا خبرهای موثق تری در این رابطه منتشر شود.

با این حال وان پلاس نورد 2 قرار است 10 روز دیگر رسما رونمایی شود و برای دانستن تمام اطلاعات پیرامون آن خوشبختانه اصلا زمان زیادی هم باقی نمانده است.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "وان پلاس نورد 2 با نمایشگر 6.43 اینچی Fluid AMOLED عرضه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس نورد 2 با نمایشگر 6.43 اینچی Fluid AMOLED عرضه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید