میکرونیدلینگ: جدیدترین روش در مراقبت از پوست

به گزارش وبلاگ نخبگان، بدون شک، پذیرش تغییرات فیزیکی که با افزایش سن رخ می دهد، سخت است.

میکرونیدلینگ: جدیدترین روش در مراقبت از پوست

بر اساس گزارشات، ارزش بازار خدمات و محصولات ضد پیری در سال 2019 به 200 میلیارد دلار رسیده است. از بوتاکس و لیفت اجرا شده تا افزایش حجم سینه، گزینه های ضد پیری متعددی وجود دارد که ما را جوان تر نشان می دهد.

میکرونیدلینگ آخرین فرایند در این تلاش برای جوان ماندن است.

میکرونیدلینگ روشی است که در آن از سوزن های بسیار ریز و ظریف برای سوراخ کردن پوست و ایجاد یک آسیب پوستی کنترل شده به منظور جوان سازی پوست استفاده می شود.

برخی از کارشناسان می گویند که این چیزی بیش از یک روش گذرا در مراقبت از پوست است.

میکرونیدلینگ به نوعی بیش از 20 سال است که انجام می شود و طرفداران می گویند این روش نو مراقبت از پوست می تواند چین و چروک ها و در کنار موارد دیگر، جای زخم و جوش ها را از بین ببرد.

یک جراح پلاستیک در دنور، کلرادو، گفت: از آنجایی که دستگاه ها قوی تر شده اند و درمان های کمکی مانند پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) توسعه پیدا کرده اند، میکرونیدلینگ به بخش بزرگ تری از شیوه های مراقبت از پوست بیشتر متخصصان زیبایی تبدیل شده است.

میکرونیدلینگ برای درمان و بهبود شرایطی مانند اسکار آکنه (جای جوش)، خطوط و چین و چروک های ظریف، شلی پوست، بافت پوست، اندازه منافذ، لکه های قهوه ای، جا افتادگی هنگام کشیدگی یا جمع شدن پوست، و مسائل رنگدانه استفاده می شود.

به این روش همچنین نیدلینگ(سوزن زدن) پوست، درمان القای کلاژن (CIT) و القای کلاژن از راه پوست (PCI) نیز می گویند.

بیشتر افراد می توانند تا زمانی که عفونت فعال، ضایعات یا زخم در حال بهبود نداشته باشند، این روش را انجام دهند.

اگر آکنه فعال دارید، روی آن نواحی میکرونیدلینگ نکنید؛ چرا که این منطقه را تحریک می کند، جوش ها را بیشتر ملتهب می کند و به طور بالقوه باکتری را پخش می کند. قبل از اقدام به این روش، صبر کنید تا پوست شما شفاف تر شود.

لیفت صورت خون آشام

میکرونیدلینگ به طور معمول در یک دوره 4 تا 6 جلسه با فاصله حدود یک ماه انجام می شود.

سوزن ها در هر جلسه بعدی عمیق تر وارد می شوند، زیرا پوست ضخیم تر می شود و می تواند آن را تحمل کند.

در طول این عمل، از یک بی حس کننده موضعی استفاده می شود و سپس از یک ابزار قلم مانند به نام درما رولر استفاده می شود تا سوزن های ریز فولادی ضد زنگ را وارد پوست کند و باعث سوراخ های ریز کنترل شده بر روی پوست شود. ایده روش میکرونیدلینگ این است که آسیب ناشی از سوزن ها بدن شما را تشویق می کند تا عوامل شفابخش (الاستین و کلاژن) را برای ترمیم آن ها به محل آسیب دیده بفرستد.

با ایجاد سوراخ های کوچک در غشاء میانی پوست، بدن مجبور می شود کلاژن نو بسازد تا آن ها را پر کند و التیام بخشد. این کلاژن نو باعث می شود پوست صاف تر، سفت تر و جوان تر به نظر برسد. از آنجایی که خورشید کلاژن را از بین می برد و پوست ما به طور طبیعی با افزایش سن کلاژن کمتری تولید می کند، هر مداخله ای که بدن را مجبور به کلاژن سازی کند می تواند باعث جوان تر شدن پوست شود.

پس از عمل، سرم تقویت کننده کلاژن استفاده می شود.

اگر پوست حساسی دارید، هنگام استفاده از سرم های موضعی یا محصولات حاوی مواد فعال پس از درمان باید بسیار مراقب باشید. پوست شما بعد از درمان حساس تر می شود زیرا دچار التهاب شده است. همچنین، با ایجاد کانال های ریز در پوست، به محصول اجازه می دهد تا عمیق تر به پوست نفوذ کند، که می تواند بیشتر تحریک کننده باشد.

برخی متخصصین برای سرعت بخشیدن به سنتز کلاژن، روشی به نام لیفت صورت خون آشام را انجام می دهند که شامل خارج کردن خون فرد و پردازش آن برای ایجاد PRP است. پس از انجام میکرونیدلینگ، دکتر PRP بیمار را به صورت موضعی بر روی پوست اعمال می کند که فاکتورهای رشد را آزاد کرده و فرایند بهبود را تسریع می کند.

همانند هر روش با حداقل تهاجم، بهترین نتایج به بیمارانی می رسد که از میکرونیدلینگ به عنوان بخشی از مراقبت از پوست و روش ضد پیری پوست استفاده می کنند.

ریسک این روش چیست؟

هزینه میکرونیدلینگ بسته به سطح مهارت پزشک، می تواند یک چهارم قیمت چندین لیزر درمانی باشد.

همچنین معمولاً یک روش راحت با خطر کم و بهبودی سریع است.

علاوه بر این، خطرات ناشی از انجام میکرونیدلینگ کمتر از بسیاری از درمان های پوستی دیگر، مانند لایه برداری شیمیایی یا درمان های نور/لیزر است. این روش موثرتر از درمان های تهاجمی تر برای اسکار آکنه است.

با این حال، مانند هر روش دیگری، میکرونیدلینگ می تواند عوارض احتمالی از جمله خونریزی، کبودی، عفونت، جای زخم و مسائل رنگدانه ایجاد کند.

برای کسانی که خودشان این کار را انجام می دهند، محصولاتی در دسترس هستند که به شما این امکان را می دهد در خانه میکرونیدلینگ انجام دهید. با این حال، متخصصان ممکن است بتوانند عمیق تر به سطح پوست نفوذ کنند.

سوزن های بلندتر باید از طریق یک متخصص ماهر استفاده شود و برای استفاده در خانه در دسترس نیست.

منبع: فوت و فن / healthline.com

به "میکرونیدلینگ: جدیدترین روش در مراقبت از پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میکرونیدلینگ: جدیدترین روش در مراقبت از پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید