ماسک صورت ال ای دی چه تاثیری بر پوست دارد؟

به گزارش وبلاگ نخبگان، این روز ها مراقبت از پوست ابعاد بسیار وسیع تری از روش های سنتی و حتی انواع کرم و سرم هایی پیدا نموده است که در چند سال اخیر با تبلیغات فراوان به بازار عرضه شدند. فن آوری و ابزار های مدرن با استفاده از آخرین تکنولوژی ها نه تنها در زندگی روزمره، بلکه بهداشت و سلامت پوست کارایی دارند. تا چندی پیش استفاده از تکنولوژی هایی مانند لیزر و لامپ های ال ای دی برای زیبایی پوست فقط در مراکز درمانی یا بهداشتی و زیبایی امکان پذیر بود، اما اکنون دستگاه لیزر خانگی یا ماسک ال ای دی هم برای استفاده در خانه در دسترس است.

ماسک صورت ال ای دی چه تاثیری بر پوست دارد؟

ماسک های ال ای دی (LED) از آن دسته ابزار های مراقبت از پوست اند که پوستی شفاف تر و صاف تر را نوید می دهند. تا مدت ها، این ابزار عمدتا در مطب پزشکان متخصص پوست یا متخصصان مراقبت از پوست دیده می شدند، اما در سال های اخیر و با افزایش محبوبیت ابزار های هوشمند و الکترونیکی در عرصه زیبایی، فروش نسخه های خانگی آن ها در فروشگاه ها افزایش یافت. اما آیا ماسک های ال ای دی خانگی واقعا موثرند؟

ماسک ال ای دی با پوست چه می نماید؟

وب سایت اوری دی هلت (everyday health) به نقل از دکتر میشل فاربر، متخصص پوست و عضو هیئت مدیره گروه پوست شوایگر در نیویورک، می نویسد هر ماسک از طیف متفاوتی از طول موج های نور استفاده می نمایند تا به پوست نفوذ کند و در سطح مولکولی آن تغییراتی به وجود آورد.

هر طیف نور رنگ متفاوتی فراوری می نماید تا مسائل مختلف پوست را هدف قرار دهد. به عنوان مثال، نور قرمز برای افزایش گردش خون و تحریک کلاژن طراحی شده و برای کسانی که در پی کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک اند، مفید است. تحقیقات نشان می دهند که از دست دادن کلاژن که معمولا در پوست پیر و آسیب دیده در مقابل نور خورشید اتفاق می افتد، می توانند به ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک پوست یاری نمایند.

از سوی دیگر، بر اساس تحقیقاتی که ژوئن 2017 در مجله آموزشگاه پوست آمریکا منتشر شد، نور آبی باکتری های مولد آکنه را هدف قرار می دهند که می تواند به توقف چرخه جوش ها یاری کند. ماسک های موجود در بازار از نور اضافی مانند زرد (برای کاهش قرمزی) و سبز (برای کاهش لک) استفاده می نمایند.

ماسک ال ای دی واقعا کار می نماید؟

تحقیقات پشت ماسک های ال ای دی روی چراغ هایی که در آن ها استفاده می گردد متمرکز است و اگر از این یافته ها پیروی کنید، این ماسک ها می توانند برای پوستتان مفید باشند.

به عنوان مثال، محققان در یک مطالعه با 52 شرکت نماینده زن، دریافتند که درمان نور ال ای دی قرمز باعث بهبود چین و چروک دور چشم می گردد. مطالعه دیگری در سال 2018 به تاثیر دستگاه های ال ئی دی برای جوانسازی پوست (بهبود قابلیت ارتجاعی، آبرسانی و چین و چروک) درجه سی (C) داد. از آنجایی که مشاهده تاثیر روند یک درمان بر چین و چروک زمان بر است، محققان می گویند به تحقیقات طولانی مدت بیشتری احتیاج است.

در بحث آکنه، تحقیقات نشان داد که درمان با هر دو نور قرمز و آبی برای آکنه پس از 4 تا 12 هفته، به بهبود 46 تا 76 درصدی لک جوش ها منجر می گردد.

در آنالیز 37 کارآزمایی بالینی منتشرشده در آرشیو تحقیقات پوستی مه 2021، نویسندگان دستگاه های خانگی و اثربخشی آن ها بر انواع بیماری های پوستی را آنالیز و در نهایت استفاده از ماسک های ال ئی دی برای درمان آکنه را توصیه کردند.

تحقیقات نشان می دهد که نور آبی به فولیکول و منافذ مو نفوذ می نماید. دکتر شیل دسای سالومون، متخصص پوست در کارولینای شمالی، می گوید باکتری ها می توانند به طیف آبی حساس باشند. نور آبی متابولیسم آن ها را متوقف می نماید و آن ها را از بین می برد و این برای پیشگیری از برون ریزی جوش در آینده مفید است.

او در ادامه می گوید که بر خلاف درمان های موضعی که در جهت کاهش التهاب اند و روی باکتری های سطح پوست کار می نمایند، درمان با نور باکتری های مولد آکنه را قبل از اینکه از غدد چربی تغذیه کند، از بین می برد و باعث قرمزی و التهاب می گردد. از آنجایی که نور قرمز التهاب را کاهش می دهد، ممکن است در ترکیب با نور آبی برای برطرف آکنه نیز استفاده گردد.

اما مهم است که انتظارات خود را منطقی نگه دارید. همه دستگاه های خانگی همان قدرتی را که یک دستگاه تخصصی بالینی دارد، ندارند. به گفته دکتر سالومون، کاری که در خانه انجام می گردد، اغلب همان نتیجه ای را نخواهد داشت که می توان در مطب متخصص پوست به دست آورد؛ جایی که درمان با توجه به شرایط بیمار تنظیم می گردد.

نکته دیگر این است که هم زمان با نوردرمانی، یک برنامه مراقبت از پوست خوب احتیاج است. به گفته دکتر فاربر، دستگاه های نور تا زمانی که در کنار درمان های موضعی استفاده می شوند، یاری نماینده اند و برای درمان مجزا چندان موثر نیستند.

استفاده از ماسک های ال ای دی خطر هم دارد؟

به طور کلی ماسک های ال ای دی ایمن اند. اما باید از ایمنی ماسک ال ئی دی که قصد خرید آن را دارید مطمئن شوید. دکتر سالومون توصیه می نماید دستگاهی تهیه کنید که برچسب نظارت انجمن غذا و داروی آمریکا (اف دی ای) را داشته باشد.

دکتر فاربر نیز تاکید می نماید هنگام استفاده از آن ها از محافظ چشم بهره ببرید.

بعضی کارشناسان درباره قرار گرفتن در معرض نور آبی محتاطند. مطالعه ای در سال 2017 نشان می دهد که نور آبی می تواند به رادیکال های آزاد آسیب بزند و باعث گردد ساختار پوست را شکسته و به پیری آن منجر گردد؛ اما طیف های دیگر نور مثل قرمز و سبز چنین نبودند. به همین علت دکتر فاربر پیشنهاد می نماید فعلا از درمان با نور آبی خودداری کنید.

مطالعه ای در سال 2015 نشان می دهد که بعضی از دستگاه های نور آبی بدون اشعه ماورا بنفش می توانند در درمان پسوریازیس خفیف استفاده شوند. مطالعه دیگری در سپتامبر 2016 نشان داد که نور آبی ال ای دی به کاهش ضایعات اگزما یاری می نماید. بر اساس این مطالعه، این دستگاه ها برای افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند اگزما، روزاسه و پسوریازیس بی خطرند. با این حال دکتر سالومون معتقد است قبل از استفاده از ماسک های ال ئی دی و برای کاهش خطر عوارض جانبی و در عین حال برترین راه استفاده از آن ها برای رسیدن به هدف پوستی موردنظر، با پزشک مشورت کنید.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرارو

به "ماسک صورت ال ای دی چه تاثیری بر پوست دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک صورت ال ای دی چه تاثیری بر پوست دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید