مدیرتان را راضی نگه دارید!

به گزارش وبلاگ نخبگان، اسباب رضایت مدیر را فراهم کنید!

آنی مک کی به عنوان یکی از موسسان موسسه رهبری تلئوس و نویسنده چندین کتاب درباره رهبری از جمله کتاب رهبری مقدماتی می گوید: البته افراد دوست دارند احساس نمایند مورد وثوق هستند و دیگران به آنها وابسته هستند؛ اما در این مساله اشکالی هست: امکان دارد به رسمیت شناخته نشوید یا آن طور که دوست دارید تقدیر نشوید. او می گوید بسیاری از مدیران آنقدر سرشان شلوغ است که فرصت ندارند خوب مدیریت نمایند. دلیل عدم مداخله رئیس شما هر چه که باشد، شما نباید آن را قبول کنید خبرنگاران چند توصیه برای شما دارد تا بدانید چگونه از رئیس بیش از حد خنثی خود هر آنچه می خواهید دریافت کنید:

مدیرتان را راضی نگه دارید!

بدانید وقت رفتن چه زمانی است

مرز باریکی میان ایستادگی کردن و سرکش بودن است. ژان فرانکو مانزونی به عنوان استاد مدیریت اینسید می گوید درخواست خود را یک بار یا دو بار مطرح نموده اگر پیشرفت یا حرکتی رخ نداد، زمان آن است که بپذیرید شیوه مدیریت این فرد چنین است. درک کنید که برخی اوقات در موقعیتی قرار گرفته که آنچه احتیاج دارید را دریافت نمی کنید هر چقدر هم که کارتان اهمیت داشته باشد. مک کی می گوید اگر این اتفاق رخ دهد، شما سه راه دارید: اینکه چه احساسی دارید را تغییر دهید، در جای دیگری دنبال پاسخ به احتیاجهای خود بگردید، و اگر واقعا رضایت ندارید در پی شغل دیگر با رئیس دیگری باشید.

عهده دار رهبر سازمان باشید

برخی اوقات ممکن است، لازم باشد خودتان بلند شوید و رهبری سازمان را بر عهده بگیرید. مک کی می گوید در برترین حالت، رئیسی که مداخله نمی کند قبل از آنکه خود را از دایره خارج کند، حداقل خط و خطوط را تعیین ساخته و یک چشم انداز الهام بخش در اختیار افراد می گذارد. این کار می تواند برای بسیاری از افراد عامل قدرت و انگیزه باشد. ببینید چه مسوولیت هایی را می توان برعهده داشت که هم بار رئیستان را سبک تر کند و هم باعث حمایت از اطرافیانتان گردد بالاخص اگر آنها هم وظایف رهبری سنگینی را برعهده دارند.

تمرین دلسوزی

می توانید استیصال خود را با نگاه کردن به زوایای مساله از دید رئیستان کم کنید. آیا این رفتار او ناشی از خلق و خو و تمایلات طبیعی او است یا موضوعی هست که باعث می گردد بیشتر از حد عادی از دیگران فاصله بگیرد مثل استرس؟ اگر خود را جای رهبر خود قرار دهید، احتمالا بهتر دلایل رفتار او را درک می کنید و آمادگی بیشتری برای پاسخ به آن دارید. بعد سعی کنید آنچه از رئیس خود می خواهید را شما به او بدهید. مک کی می گوید اگر احساس می کنید حمایت و قدردانی لازم را از رئیس خود دریافت نمی کنید، در فرصت های مختلف چه به طور خصوصی و چه در جمع سعی کنید از او قدردانی کنید. لازم نیست تملق گفته بلکه سعی کنید به دلایل واقعی از او بخاطر کوشش هایش و هر کار خوبی که انجام می دهد، مورد تمجید قرار دهید.

دوری از انگ زدن

زدن برچسب منفی به دیگران پویایی رابطه را نابود ساخته و باعث می گردد در ارتباط با رئیستان طور دیگری دیده شوید. یکی از مشتریان مانزونی کسی بود که برچسب طفره رو و حراف به رئیس خود زده بود و در موقعیت سختی گرفتار شده بود. البته خود رئیس را با این القاب صدا نمی زد، اما نظر واقعی اش درباره رئیس همین بود. مانزونی می گوید: اگر رئیستان این قابلیت را دارد یک تیم را مدیریت کند و دارای شبکه گسترده ای است و اگر این توانایی را دارد که این منابع را با شما تقسیم کند، از این ویژگی او لذت ببرید.

تمرکز بر احتیاجهایتان

اگر با خشونت یا خشم نزد رئیستان بروید، تنها کاری که انجام می دهید این است که او را در حاشیه قرار دهید. آنها حالت تدافعی به خود می گیرند، عصبانی شده و به جای آنکه احساس نمایند ارزشمند هستند، فکر می نمایند از شما کمترند. قبل از آنکه به رئیس خود حرفی بزنید، موقعیت را بازتعریف کنید. مانزونی می گوید وقتی می گویید می خواهم نزد رئیسم بروم چون بیش از حد خنثی است از قبل درباره این شخص قضاوت خود را نموده اید. باید این مساله را به شکل گفت وگو درباره احتیاجهای خود بازتعریف کنید و آماده باشید که کاملا شرح دهید دقیقا در پی دریافت چه نوع حمایتی هستید.

منبع: الی گشت

به "مدیرتان را راضی نگه دارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرتان را راضی نگه دارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید