بالش ضد حساسیت کودک چیست و چه تاثیری بر خواب او دارد؟

به گزارش وبلاگ نخبگان، اگر فرزندتان با آغاز پاییز و بهار درگیر آلرژی فصلی می گردد بهتر است برای خواب او از بالش ضد حساسیت بهره ببرید تا خوابی آرام و بدون دردسر را تجربه کند. بالش های ضد حساسیت مانع از ورود آلرژن ها (مواد آلرژی زا مثل کپک) و گرد وغبار به الیاف می شوند و خوابی راحت را برای کودک به همراه خواهند داشت.

بالش ضد حساسیت کودک چیست و چه تاثیری بر خواب او دارد؟

اما بالش ضد حساسیت چطور عمل می نماید و چگونه از ورود این ذرات جلوگیری می نماید؟ در این مطلب از وبلاگ نخبگان مگ قرار است همین موضوع را با هم آنالیز کنیم.

بالش ضد حساسیت چگونه به خواب بهتر یاری می نماید؟

بالش های ضد حساسیت به شکلی طراحی شده اند که مانع ورود ذرات آلرژی زا به بافت و الیاف می شوند یا به اندازه زیادی از ورود آن ها جلوگیری می نمایند. همین موضوع باعث کاهش واکنش های آلرژیک در زمان خواب می گردد. شایع ترین دلیل بروز آلرژی در زمان خواب وجود هاگ های قارچی و گرد وغبار در بالش است. ملافه ها و بالش های ضد حساسیت به راحتی جلوی ورود این ذرات و بعلاوه جانوران ریزی مثل کنه های گرد را می گیرند.

بالش ضد حساسیت به یکی از سه روش زیر طراحی و ساخته می گردد:

1. بالش ضد حساسیت ساده: این بالش ها با الیاف طبیعی مثل پشم پر می شوند. استفاده از الیاف طبیعی محیطی خنک و خشک ایجاد می نماید. این محیط به هیچ وجه برای لانه کردن کنه ها، جمع شدن غبار و هاگ های قارچی مناسب نیست. پس انتخاب کالای خواب پشمی یک گزینه عالی برای فرار از آلرژی است.

2. بالش ضد حساسیت تقویت شده: این بالش ها برای مبارزه با رشد کپک ها، باکتری ها و قارچ ها تقویت می شوند. این اتفاق از تجمع کنه ها و غبار در بالش هم جلوگیری می نماید. بالش های پر (مخصوصا پر اردک) یکی از برترین انتخاب ها هستند چون به صورت طبیعی برای مبارزه با قارچ، باکتری، کپک و غبار تقویت شده اند.

3. بالش ضد حساسیت حاوی آلرژن: این دسته از بالش ها برای به دام انداخته کنه ها، غبار و هاگ ها داخل بالش طراحی شده اند. با گیر افتادن آلرژن ها در بالش، دیگر امکان پخش شدن آن ها وجود ندارد و در نتیجه واکنش های آلرژیک فرزند شما کاهش پیدا می نماید. معمولا برای ساخت این بالش ها از الیاف مصنوعی متراکم استفاده می نمایند.

بالش ضد حساسیت و معمولی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

در آنالیز های آزمایشگاهی معین شده است که الیاف داخل بالش ضد گردوغبار و ضد حساسیت بعد از سال ها تمیز باقی می مانند اما بالش های معمولی پر از گردوغبار، تکه های ریز پوست سر و صورت و میکروارگانیسم های مرده بودند.

چگونه برترین بالش ضد حساسیت را خریداری کنید؟

وقتی قرار است یک بالش ضد حساسیت خریداری کنید باید از الیافی که بالش با آن پر شده است اطلاع داشته باشید. الیافی که در برابر نفوذ کنه، گردوغبار و آلرژن ها خوب محافظت شده باشند برترین انتخاب هستند. بهتر است به سراغ بالشی بروید که روکش آن جدا می گردد و قابلیت شست وشو دارد.

بعلاوه باید امکان خارج کردن الیاف از بالش را هم داشته باشید. یعنی کیسه اصلی بالش که الیاف را در خود نگه می دارد زیپ داشته باشد تا بتوانید به صورت منظم کیسه و حتی الیاف را هم بشویید. اگر بالش شما قابل شست وشو نیست یا نمی خواهید بابت خرید بالش ضد حساسیت هزینه کنید، خرید یک روبالشی ضد حساسیت می تواند به شما یاری کند.

برترین روش برای ایجاد محیط ضد آلرژی برای خواب کودک

برای اینکه کودک شما خوابی آرام و به دور از واکنش های آلرژیک داشته باشد، علاوه بر بالش باید دیگر اجزای محیط خواب او را هم از محصولات و مواد ضد آلرژی انتخاب کنید. برای آغاز باید تشکی خریداری کنید که در آن از الیاف ضد آلرژی استفاده شده باشد. بعلاوه روتختی و روبالشی را از جنس پنبه، پشم یا الیاف ضد آلرژی انتخاب کنید. مواد طبیعی مثل پنبه و پشم قابلیت تنفس دارند و خشک می مانند.

در نتیجه هیچ آلرژن و گردوغباری در آن گیر نمی نماید. قدم بعدی انتخاب بالش ضد حساسیت است که در این مطلب به خوبی با آن آشنا شده اید. اگر پتویی که می خرید خاصیت ضد آلرژی ندارد حتما یک روکش پنبه ای یا پشمی برای پتو در نظر بگیرید تا کودک شما در زمان خواب احساس آسایش داشته باشد. حالا نوبت به دیگر وسایل اتاق کودک می رسد.

  • مطمئن شوید که هر روز فرش و موکت اتاق کودک را با جاروبرقی تمیز می کنید. اگر بخش هایی از اتاق با فرش پوشیده نشده است حتما به صورت روزانه با یک دستمال یا تی نمناک آن جا را تمیز کنید.
  • برای شستن لباس های کودک از مایع لباسشویی ملایم بهره ببرید و حتما محصولی را انتخاب کنید که خاصیت ضد آلرژی داشته باشد. بهتر است به صورت دوره ای اسباب بازی های کودک را هم بشویید تا به وسیله آن ها گردوغبار به کودک منتقل نگردد.
  • اگر کودک نوپا دارید هر روز بعد از اینکه از خواب بیدار می گردد ملافه ها و روبالشی را از رخت خواب جدا کنید تا هم رخت خواب هوای تازه بخورد و هم بتوانید ملافه تازه روی آن ها بکشید تا احتمال ایجاد واکنش آلرژیک در زمان خواب کاهش پیدا کند.
  • به تهویه اتاق کودک توجه کنید. جریان داشتن هوای تمیز و سالم مانع از جمع شدن آلرژن ها در گوشه و کنار می گردد. در صورت امکان یک دستگاه تصفیه هوا در اتاق کودک قرار دهید.

پاسخ به چند سوال پرتکرار

احتمالا با خواندن این مطلب سوالاتی برایتان پیش آمده باشد. در این بخش به چند سوال پرتکرار در این حوزه پاسخ می دهیم. اگر سوال شما در بین این بخش نبود، حتما در بخش کامنت ها برایمان بنویسید.

1. برترین روش شستن بالش ضد حساسیت چیست؟

برای شستن بالش ضد حساسیت حتما راهنمای آن را بخوانید و طبق آن عمل کنید. اگر کل بالش شما قابل شست وشو نباشد هم می توانید روکش آن را جدا نموده و بشویید.

2. چند بار باید بالش ضد حساسیت را بشوییم؟

اگر بالش شما روکش ضد حساسیت دارد یا روکش بالش ضدحساسیت شما قابل جدا شدن است بهتر است هفته ای یک بار با آب داغ آن را بشویید. اگر هم کل بالش شما قابل شست وشو است حتما طبق دستورالعملی که دارد در زمان های معین شده بشویید.

3. استفاده بالش ضد حساسیت برای چه افرادی مناسب است؟

تمام افرادی که آلرژی دارند می توانند از این بالش استفاده نمایند. حتی اگر آلرژی خفیف یا فصلی دارید هم توصیه می کنیم حتما از یک بالش یا روبالشی ضد حساسیت بهره ببرید.

مرور کلی

استفاده از بالش ضد آلرژی برای بچه ها یکی از ملزومات زندگی در محیط های شهری است؛ مخصوصا اگر در شهرها بزرگ زندگی می کنید و روزهای زیادی از سال را درگیر آلودگی هوا هستید. استفاده از کالای خواب ضد آلرژی می تواند خوابی آسوده و خوش برای کودک شما به همراه داشته باشد.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ نخبگان مگ را بخوانید.

منابع: sleepseeker, healthline, nanospace, thelittlegreensheep

منبع: دیجیکالا مگ

به "بالش ضد حساسیت کودک چیست و چه تاثیری بر خواب او دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالش ضد حساسیت کودک چیست و چه تاثیری بر خواب او دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید