مبارزه نفس گیر پیتون غول پیکر با یک بزمجه

به گزارش وبلاگ نخبگان، خزندگان زیادی وجود دارند که ترسناک هستند همانطور که آن ها شگفت انگیز هستند. بزمجه و مار پیتون ممکن است به عنوان دو نمونه عجیب و غریب موجود در طبیعت به فکر خطور نمایند، اما آیا تا به حال دیده بودید که این دو با هم روبرو شوند؟

مبارزه نفس گیر پیتون غول پیکر با یک بزمجه

به گزارش وبلاگ نخبگان، بزمجه ها خزندگان بزرگ و قدرتمندی هستند که در بسیاری از نقاط از جمله آفریقا و آسیا یافت می شوند. علیرغم ظاهری تنومند، آن ها به طرز شگفت انگیزی شنا می نمایند، می توانند از درختان بالا بروند و سریع بدوند، بعضی حتی می توانند به سرعت 28 مایل در ساعت (45 کیلومتر در ساعت) برسند.

پیتون ها، یکی دیگر از خزنده های قدرتمند و از بزرگترین مار های دنیا هستند. این شکارچیان ماهر در مجموعه ای از مکان ها نیز زندگی می نمایند. آن ها به جای تکیه بر زهر، طعمه خود را فشار می دهند، همانطور که در فیلم منتشر شده می بینیم.

بزمجه ها بینایی عالی دارد و به طرز عجیبی پلک نمی زند. نظرات مختلفی در خصوص ماهیت سمی بزمجه ها، به ویژه اژد های کومودو وجود دارد. با این حال، اکنون می دانیم که همه گونه های بزمجه ها در واقع تا حدی سمی هستند. در حالی که ماهیت سمی نیش بزمجه ممکن است در سطح خزندگان دیگر نباشد، اما برای خطر کافی است. این مزیت طبیعی به وسیله این خزندگان وحشی برای تضعیف طعمه خود استفاده می گردد و گاهی اوقات برای موفقیت فقط به یک نیش احتیاج دارند. این سموم خفیف برای انسان کشنده نیستند.

در حالی که بزمجه ها معمولا از تعاملات انسانی اجتناب می نمایند، در صورت تحریک می توانند تهاجمی باشند. چیز هایی که ممکن است یک بزمجه را عصبانی کند شامل ورود به قلمرو آن ها یا تهدید غذای آن ها است.

با کمال تعجب، مار پیتون بزرگ الجثه در واقع یک مار خوش خلق است. بسیاری از مردم آن ها را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می نمایند! آن ها معمولاً فقط در صورت تهدید یا آشکارا هنگام شکار در طبیعت، گاز می گیرند. گفته می گردد، مار پیتون را می توان برای حیواناتی که برای شکار انتخاب می نماید بسیار خطرناک در نظر گرفت.

پیتون ها بر خلاف بسیاری از مار های دیگر نیش سمی ندارند، اما مجموعه ای چشمگیر از دندان ها در چندین ردیف پخش شده اند. بعضی از گونه ها می توانند بیش از 100 دندان به این شکل داشته باشند. این ویژگی که در خزندگان خاص دیده می گردد، چسبندگی آن ها بر هر چیزی که گاز گرفته اند را افزایش می دهد. خوشبختانه، مار های پیتون در اطراف انسان ترسو هستند و بیشتر محتمل است که فرار نمایند تا حمله بی علت.

منبع: فرارو

به "مبارزه نفس گیر پیتون غول پیکر با یک بزمجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه نفس گیر پیتون غول پیکر با یک بزمجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید