غول های فناوری پس از اخراج کارمندان، چه مزایایی را در اختیار آن ها قرار می دهند؟

به گزارش وبلاگ نخبگان، شرکت های فناوری در ماه های اخیر ده ها هزار نیروی خود را از کار بیکار نموده اند. گوگل، مایکروسافت و آمازون ازجمله بزرگ ترین شرکت هایی هستند که دست به تعدیل نیرو زده اند و در این مطلب به شما گفتیم که کدام بخش از این شرکت ها بیشترین آسیب را از این تعدیل نیرو دیده اند.

غول های فناوری پس از اخراج کارمندان، چه مزایایی را در اختیار آن ها قرار می دهند؟

این روز ها شرکت های بزرگی مثل گوگل، مایکروسافت و آمازون درحال تعدیل نیرو هستند؛ اما کارمندان تعدیل شده خود را از مزایایی بهره مند می نمایند.

گوگل نوترین شرکت دنیای فناوری است که دست به تعدیل نیرو زده و هزاران کارمند خود را اخراج نموده است. بااین حال، این شرکت هم مثل بقیه ازجمله مایکروسافت و آمازون، مزایایی را برای سرانجام کار به نیرو های خود ارائه می نماید. در این مطلب نگاهی به مزایای سرانجام کار این شرکت ها خواهیم داشت.

شرکت های فناوری در ماه های اخیر ده ها هزار نیروی خود را از کار بیکار نموده اند. گوگل، مایکروسافت و آمازون ازجمله بزرگ ترین شرکت هایی هستند که دست به تعدیل نیرو زده اند و در این مطلب به شما گفتیم که کدام بخش از این شرکت ها بیشترین آسیب را از این تعدیل نیرو دیده اند.

حالا این کارمندان باید در بازاری نامطمئن در پی شغل نو باشند، اما حداقل برای چند وقت می توانند از مزایایی بهره مند شوند که این شرکت ها در اختیار آن ها قرار می دهند. در ادامه می بینیم که هر شرکت چه مزایایی را برای کارمندان تعدیل شده خود در نظر گرفته است.

آلفابت (گوگل)

سوندار پیچای، مدیرعامل آلفابت چند روز پیش اعلام نمود که گوگل 12 هزار کارمند خود را از بخش های مختلف این شرکت تعدیل می نماید و مزایایی را برای سرانجام خدمت در اختیار آن ها قرار می دهد. برای مثال، کارمندان آمریکایی به مدت 16 هفته حقوق دریافت می نمایند و به ازای هر سال کار در گوگل، دو هفته حقوق اضافه دریافت خواهند کرد.

به علاوه، کارمندان حداقل به مدت 16 هفته سهامی را که قرار بوده است طبق قراردادشان بگیرند، سریع تر دریافت خواهند کرد و از 6 ماه پوشش خدمات درمانی بهره مند می شوند.

مایکروسافت

مایکروسافت هفته گذشته گفت حدود 10 هزار نفر از نیرو های خود را از کار بیکار می نماید. این فرایند تا سرانجام ماه مارس (اواسط فروردین) انجام می گردد و بیشترین تأثیر را در تیم های فروش و بازاریابی خواهد گذاشت. کارمندان آمریکایی این شرکت در بسته مزایای سرانجام خدمت خود از شش ماه خدمات درمانی و دریافت سهام برخوردار می شوند.

آمازون

آمازون ماه هاست که درحال تعدیل نیرو های خود است. آن ها به کارمندان تیم دستگاه ها و خدمات مزایایی را برای سرانجام کار ارائه می نمایند که شامل هزینه جدایی، مزایای خدمات درمانی و تغییر شغل است.

این شرکت هفته گذشته دور نو اخراج کارمندان خود را شروع کرد که بیشترین ضربه را به تیم های خرده فروشی و منابع انسانی وارد می نماید. کارمندان تیم های خرده فروشی آمازون در آمریکا در بسته مزایای سرانجام خدمت خود از 60 روز حقوق و مزایای کامل بهره مند می شوند؛ یعنی حقوق آن ها پرداخت می گردد، اما دیگر لازم نیست کار نمایند. آمازون سپس با توجه به مدت زمانی که افراد در این شرکت مشغول به فعالیت بوده اند، مزایایی را در اختیار آن ها قرار می دهد.

مزایای سرانجام کار کارمندان سایر تیم ها هم ظاهراً تفاوت زیادی با مواردی که بالاتر گفته شد، ندارد. با این حال، معین نیست که این مزایا شامل افزایش سرعت تخصیص سهام به نیرو های تعدیلی خواهد شد یا خیر. این موضوع برای کارمندان آمازون اهمیت زیادی دارد، چون قرارداد های آن ها معمولاً به ارائه حجم بالایی از سهام معروف است.

Salesforce

مدیرعامل Salesforce چند هفته پیش اعلام نمود که این شرکت به خاطر شرایط مالی نامناسب، با بیش از 7 هزار کارمند خود خداحافظی می نماید. بااین حال، این نیرو ها حداقل به مدت پنج ماه حقوق خود را دریافت می نمایند و از مزایای بیمه درمان بهره مند می شوند.

کارمندان Salesforce در خارج از آمریکا هم با حمایت های مشابهی روبه رو خواهند شد؛ بنابراین انتظار می رود که این شرکت بین 1 تا 1.4 میلیارد دلار برای تعدیل نیرو های خود هزینه کند.

متا

مارک زاکربرگ در ماه نوامبر گفت که بیش از 11 هزار نیروی این شرکت تعدیل می شوند تا کسب وکار آن ها بهینه تر گردد. زاکربرگ در همان زمان گفته بود که تمام نیرو ها در هنگام سرانجام کار از 16 هفته مزایای سرانجام خدمت بهره مند می شوند و به ازای هر یک سال سابقه کار در متا، دو هفته بر این مزایا افزوده می گردد.

به علاوه، کارمندان برای یک مدت زمان معین امکان دسترسی به پاداش سهام و بیمه خدمات درمانی را خواهند داشت.

توییتر

تعدیل نیرو در توییتر به فاصله کوتاهی پس از تکمیل خرید این شرکت به وسیله ایلان ماسک شروع شد. این شبکه اجتماعی از آن موقع تا به امروز هزاران نفر از نیرو های خود را از کار بیکار نموده است و تخمین زده می گردد که 80 درصد از کارمندان اخراج شده باشند.

در قرارداد خرید توییتر گفته شده بود توافقاتی که پیش تر برای مزایای سرانجام خدمت در نظر گرفته شده است، باید در دوره مدیریت نو محترم شمرده گردد. ولی بعضی از کارمندان این شرکت با شکایت از توییتر مدعی شدند که اخراج آن ها ناقض قوانین اعلان تعدیل نیرو در استان کالیفرنیا بوده است.

ایلان ماسک قبلاً گفته بود که کارمندان تعدیل شده به مدت سه ماه بسته مزایای سرانجام کار خود را دریافت می نمایند. اما بعضی کارمندان می گویند این شرکت فقط یک ماه مزایای سرانجام کار را به آن ها پیشنهاد داده و برای ارائه همین مزایا خواهان امضای توافقی شده است که قابلیت شکایت را از آن ها می گیرد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "غول های فناوری پس از اخراج کارمندان، چه مزایایی را در اختیار آن ها قرار می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول های فناوری پس از اخراج کارمندان، چه مزایایی را در اختیار آن ها قرار می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید