غذاهای چینی که حتی فکر کردن به آن ها حالتان را بد می نماید!

به گزارش وبلاگ نخبگان، غذاهای عجیب چین یکی از بارزترین ویژگی های این کشور می باشند و شاید کمی برای ذائقه ما ایرانیان متفاوت و عجیب و غریب باشد. بسیاری از افرادی که به چین سفر می نمایند از رستوران های زنجیره ای معروف و جهانی برای غذا خوردن استفاده می نمایند زیرا اغلب رستوران های سنتی، به طبخ غذاهای چینی می پردازند که خوردن آن ها کار هر کسی نیست! با این وجود، چین همچنان یکی از محبوب ترین کشور های توریستی می باشد که سالانه شمار بسیار بالایی از افراد به آن جا سفر می نمایند. چین کشوری سرشار از تنوع و هیجان می باشد.

غذاهای چینی که حتی فکر کردن به آن ها حالتان را بد می نماید!

از غذاهای عجیب چین گرفته تا جاذبه های توریستی مجذوب نماینده و هیجان انگیز آن می توانند دلایل خوبی برای سفر به این کشور باشند. جشن ها و فستیوال های موسیقی، لباس های زیبا و رنگارنگ، جاذبه های طبیعی، معابد با شکوه و آرام، غارهای عجیب و تاریخی، غذاهای تند و مردم شاد و خونگرم از ویژگی های اصلی کشور چین هستند. پس اگر اهل ماجراجویی هستید و میخواهید اتفاقات نوی را تجربه کنید، سفر به این کشور بزرگ و زیبا را به شما پیشنهاد می کنیم. در این مقاله تصمیم داریم شما را با کشور چین و غذاهای عجیب و متنوع آن آشنا کنیم.

گذری بر کشور زیبای چین!

حتما می دانید که چین یکی از بزرگترین کشورهای جهان است و جمعیت بسیار زیادی را در دل خود جای داده است. به همین علت، طبیعت کشور چین بسیار گسترده و متنوع می باشد. از مجذوب نمایندهیت های این کشور می توان به دشت های زیبای شمالی و سواحل دلنشین بخش جنوبی و هم چنین قله های مرتفع و جنگل های انبوه و سرسبز اشاره نمود که نظر توریستان را به سوی خود جلب نموده اند. پاییز و بهار از برترین فصل ها برای بازدید از دره ها و دریاچه های زیبای چین هستند که خاطره ای باورنکردنی و لذت بخش را برایتان رقم می زند. جمعیت بالای چین این فرصت را به شما می دهد که با فرهنگ و سنت آنها آشنا شوید و آن ها را بیشتر بشناسید.

کوچه ها و محله های قدیمی برترین مکان برای آشنایی با سبک زندگی مردم چین است. هنگام عبور از جلو خانه ها و مغازه های قدیمی، با مهربانی به استقبال شما می آیند و به گرمی از شما پذیرایی می نمایند. همانطور که پیش تر گفتیم غذاهای عجیب چین نیز از ویژگی های مهم این کشور می باشد و بدون شک با غذاهای خیابانی متفاوتی روبرو خواهید شد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

غذاهای عجیب چین که باید از آنها اجتناب کنیم کدامند؟

غذاهای عجیب چین بسیار معروف هستند و تنها افراد کمی می توانند آن ها را امتحان نمایند. چینی ها غذاهایی دارند که خوردن آنها برای همه آسان نیست و بسیار عجیب و دور از انتظار هستند. اگر برای اولین بار به رستورانی در چین می روید، حتما در اینترنت درباره آن جا جست و جو کنید زیرا بعضی از غذاهای عجیب چین از موجوداتی تشکیل شده اند که حتی تصور خوردن آن ها حال شما را بد می نماید! در ادامه بر چند مورد از این غذاها اشاره می کنیم:

غذاهای عجیب چین | حشرات سرخ شده

حشرات سرخ شده یکی از غذاهای عجیب چین هستند که به هیچ عنوان با ذائقه ایرانیان سازگار نیستند. با این وجود بعضی از افراد ماجراجو و کنجکاو، مایل هستند که طعم این غذا را امتحان نمایند. در چین افراد بسیاری وجود دارند که از حشرات تغذیه می نمایند و به این سبک غذاها عادت نموده اند. اما شما به عنوان یک توریست باید در نظر داشته باشید که به هم خوردن عادت غذایی می تواند تاثیر منفی بر سلامت انسان داشته باشد و ممکن است منجر به مسائل گوارشی گوناگون گردد. پس حواستان باشد که به خاطر کنجکاوی، هرگز سلامت خود را به خطر نیندازید.

غذاهای عجیب چین | خفاش

خفاش هم یکی دیگر از غذاهای عجیب چین می باشد که آن را به صورت کبابی یا سوپ خفاش سرو می نمایند. به هیچ عنوان خوردن این غذاها را به شما پیشنهاد نمی کنیم زیرا می توانند ناقل انواع بیماری مختلف و خطرناک باشند. یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی چینی ها کباب و سوپ خفاش است که بهتر است هرگز آن ها را امتحان نکنید!

غذاهای عجیب چین | غذاهای زنده مانند هشت پا

شاید باور کردن این موضوع برایتان سخت باشد اما یکی از غذاهای عجیب چین که هواداران بسیاری هم دارد، موجودات زنده هستند. بسیاری از مردم چین عادت دارند که موجوداتی مانند هشت پا یا میگو را به صورت زنده بخورند که این کار اصلا درست نیست! این کار بسیار خطرناک است و بسیاری از افراد هنگام خوردن هشت پا زنده دچار خفگی شده اند. مکنده های بسیار قوی که روی دست های هشت پا وجود دارد می تواند منجر به مرگ انسان ها گردد.

غذاهای عجیب چین | نوشیدن آب

شاید این مسئله برایتان کمی عجیب باشد، اما نباید از هر شیر آبی در چین آب بنوشید! پیشنهاد می کنیم که حتما از بطری های آب معدنی بهره ببرید تا دچار مشکل نشوید.

با وجود غذاهای عجیب چین، چه چیزهایی بخوریم؟

نگران نباشید! با وجود غذاهای عجیب چین هنوز هم غذاهایی وجود دارند که می توانید آن ها را امتحان کنید و گرسنه نمانید.غذاهای چینی با توجه به منطقه جغرافیایی متفاوت و متنوع هستند. اگر به شمال چین سفر کردید باید بگوییم که نودل یکی از رایج ترین غذاهای این منطقه می باشد اما در قسمت های جنوبی چین، بیشتر غذاها با برنج سرو می شوند که با ذائقه ایرانیان سازگارتر است. شما می توانید انواع غذاهای دریایی یا غذاهای تند و خوشمزه را در این کشور امتحان کنید. از غذاهای خ لذیذ چین می توان به سیب زمینی کبابی شیرین کبابی، شائوکائو باربیکیو مخصوص چینی، قارچ های خوش مزه و دامپلینگ های هیجان انگیز اشاره نمود. اگر اهل ریسک کردن و خوردن غذاهای نو نیستید، راهکارهای زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

1-غذاهای عجیب چین | به رستوران های زنجیره ای معروف بروید

شما می توانید به رستوران های معروف مانند مک دونالد یا کی اف سی مراجعه کنید و از شر غذاهای عجیب چین خلاص شوید! این رستوران ها غذاهای خوشمزه و باکیفیتی به شما ارائه می دهند که نسبتا از قیمت ارزان ای هم برخوردار هستند. به طور کلی می توان گفت که برترین گزینه برای غذا خوردن در چین، رستوران های زنجیره ای می باشند زیرا کیفیت این رستوران ها در سراسر جهان یکسان است.

اگر به رستوران های چینی مراجعه کردید، بهتر است غذاهای زیر را سفارش دهید. این فهرست شامل غذاهایی است که متناسب با ذائقه ایرانیان می باشد:

  • تخم مرغ و گوجه فرنگی
  • سیب زمینی سرخ شده
  • سالاد بروکلی
  • تانگ که همان سوپ مرغ است
  • میان تیائو شامل نودل با گوشت گاو
  • فان که غذایی بر پایه برنج می باشد
  • برنج با سبزیجات معطر
  • ماهی ماندارین
  • انواع خوراک بادمجان
  • دامپلینگ که از لقمه های شبیه به پیراشکی گوشت تهیه شده است
  • خوراک جوجه کونگ پائو

2-از غذاهای گیاهی بهره ببرید

غذاهای چینی بسیاری وجود دارند که با استفاده از سبزیجات تهیه شده اند. بدون شک خوردن این غذاها بهتر از میل کردن غذاهای عجیب چین از جمله هشت پا زنده یا خفاش کبابی می باشد!

3-غذاهای عجیب چین | از سوپرمارکت ها خرید کنید

یکی از برترین و مالی ترین راهکارها برای دوری از غذاهای عجیب چین، خرید کردن از سوپر مارکت است. شما می توانید انواع غذاهای سالم و مطمئن از جمله نان و پنیر، ماست، سوسیس، کالباس، ناگت مرغ و غیره را از این فروشگاه ها تهیه کنید.

جاذبه های توریستی چین را بشناسید

تاریخ کشور چین بسیار غنی و کهن می باشد و این کشور جاذبه های توریستی بسیاری را در دل خود جای داده است که توریستها و توریستان را به سفر و گشت و گذاری در اعماق تاریخ امپراتوری چین می برند. پس از آشنایی با غذاهای عجیب چین، بهتر است کمی هم به جاذبه های تاریخی این کشور بپردازیم. از مکان های دیدنی عجیب چین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دیوار بزرگ چین

یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی چین، دیوار چین می باشد که حتما نام آن را بارها شنیده اید. این دیوار سمبل قدرت نظامی چینی های باستان محسوب می گردد و طول آن 8851.8 کیلومتر برآورد شده است. دیوار چین به عنوان بزرگترین سیستم دفاعی نظامی جهان ثبت شده است.

شهر ممنوعه عجیب چین

این شهر یکی از زیبا ترین شهرهای کشور چین است و جهانیی از معماری چوبی کهن آسیای شرقی می باشد. بیشتر از 8 هزار خانه به رنگ های زرد و قرمز در این محل وجود دارد که دارای سقف هایی طلایی می باشند و منظره زیبایی را ایجاد نموده اند.

ساحل سرخ در پانجین چین

این ساحل زیبا یکی از رویایی ترین و کامل ترین زیست بوم های جهان است و منظره فوق العاده ای دارد. وجود 400 گونه از حیوانات و بیش از 260 گونه پرنده در این مکان، آن را به یکی از ارزشمندترین منطقه ها جهان تبدیل نموده است.

شانگهای

شانگهای به شهر آسمان خراش ها ملقب است و نمادی از جهانی مدرنیته می باشد. این شهر پر از آسمان خراش های مدرن و رستوران های مجلل می باشد و معماری اغلب ساختمان های آن به سبک اروپایی می باشد.

پانداها در چنگدو

بسیاری از مردم عاشق پانداها هستند و علاقه زیادی به تماشای آن ها دارند. چین سرشار از باغ وحش های متنوع است که برترین آن ها برای ارتباط با این حیوانات زیبا و دوست داشتنی، باغ وحش شهر چنگدو می باشد.

کوه های رنگی ژانگی دانکسیا

این کوه های رنگارنگ بسیار زیبا هستند و منظره فوق العاده ای را ایجاد نموده اند. نکته جالب اینجاست که این منظره شگفت انگیز کاملا طبیعی است و این اتفاق به علت فرسایش بر اثر شرایط آب و هوایی اجرا شده است. این طبیعت منحصر به فرد، تجربه ای باور نکردنی را برایتان رقم می زند و شما را شگفت زده خواهد نمود.

سربازان سفالی چین در ژیان

از جاذبه های دیدنی و مهم چین می توان به سربازان سفالی چین در ژیان اشاره نمود. این جاذبه تاریخی حدود 2000 سال در زیر زمین مدفون بوده و از برجسته ترین کاوش های باستان شناسی در قرن بیستم به شمار می آید که در سال 1970 کشف شده است.

بازارگردی در چین

اگر چه غذاهای عجیب چین ترسناک هستند، اما بازارهای این کشور یکی از زیبا ترین مکان های دیدنی می باشند. شما می توانید انواع سوغاتی های متنوع از جمله پارچه های ابریشمی، کاسه و ظروف مینیاتوری، سنگ های حکاکی شده، صنایع دستی و صورتک های مجذوب نماینده و رنگی فستیوال های چین را در این بازارها پیدا کنید. محصولاتی وجود دارند که نشان دهنده فرهنگ و سنت چین هستند که از جمله آن ها می توان به سبدهای بامبو و گره های دکوراتیو اشاره نمود. در بخش های جنوب چین می توانید صنایع دستی با نقاشی های مینیاتوری و طرح های مجذوب نمایندهی را پیدا کنید. بدون شک در راستا گشت و گذار تان هنگام بازارگردی، با غذاهای عجیب چین نیز روبرو خواهید شد که در معابر فروخته می شوند!

نتیجه گیری:

بدون شک چین یکی از برترین گزینه ها برای تجربه یک سفر متفاوت و هیجان انگیز است که خاطرات بسیار خوبی را برایتان رقم می زند. طبیعت بکر و زیبا، جاذبه های توریستی تاریخی و ارزشمند و بعلاوه صنایع دستی زیبا این کشور هر توریستی را مجذوب خود می نماید. اما حواستان باشد که مراقب غذاهای عجیب چین باشد. میل کردن بسیاری از این غذا می تواند مسائل گوارشی متعددی را در پی داشته باشد. ترجیحا بهتر است از سوپرمارکت ها مواد غذایی ساده و سبک تهیه کنید یا به رستوران های زنجیره ای معروف مراجعه کنید.

منبع: الی گشت

به "غذاهای چینی که حتی فکر کردن به آن ها حالتان را بد می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای چینی که حتی فکر کردن به آن ها حالتان را بد می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید