آغاز فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر همزمان با آغاز سال تحصیلی تازه

به گزارش وبلاگ نخبگان، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امسال ضمن دریافت مصوبه ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه براساس مصوبه مجلس ردیف بودجه ای هم برای این پارک تعیین شد.

آغاز فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر همزمان با آغاز سال تحصیلی تازه

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ نخبگان به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به رشد نوآوری و فناوری در این دانشگاه گفت: در سال جاری مصوبه ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه را دریافت کردیم و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه ای هم برای این پارک مشخص شده است که به زودی و با آغاز سال تحصیلی این پارک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. درحال حاضر جز چند دانشگاه مستقر در شهر تهران هستیم که دارای پارک علم و فناوری هستند.

معتمدی نام کرد: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه هم با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دانشگاه و حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد شده است که این صندوق هم فعالیت خود را از سال تحصیلی نو آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: درحال حاضر 9 مرکز نوآوری و فناوری در دانشکده های دانشگاه راه اندازی شده است که درسال تحصیلی نو این مراکز افزایش خواهند یافت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه اندازی برج شماره 2 فناوری دانشگاه در آغاز سال تحصیلی خبرداد و گفت: با همکاری شهرداری منطقه، دو طبقه این برج به شرکت های دانش بنیان فعال در امور شهری اختصاص خواهد یافت. همچنین یک طبقه از این برج هم به صندوق پژوهش و فناوری و یک طبقه هم به ابررایانه امیرکبیر (سیمرغ) اختصاص داده می شود.

وی گفت: این دانشگاه به لحاظ شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها درمیان دانشگاه های کشور مقام نخست را با بیش از 320 شرکت دانش بنیان و واحد فناور دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آغاز فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر همزمان با آغاز سال تحصیلی تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر همزمان با آغاز سال تحصیلی تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید