سناتور مورفی: سیاست فاجعه بار ترامپ، سبب تقویت نفوذ ایران در لبنان شده است

به گزارش وبلاگ نخبگان، سناتور آمریکا با اشاره به سفر مهم رئیس مجلس ایران به لبنان تاکید نمود سیاست فاجعه بار واشنگتن باعث تقویت نفوذ ایران در لبنان شده است.

سناتور مورفی: سیاست فاجعه بار ترامپ، سبب تقویت نفوذ ایران در لبنان شده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نخبگان، کریس موفی سناتور دموکرات آمریکایی که اخیرا در مونیخ با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران ملاقات کرد، با اشاره به سفر اخیر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان در حساب توئیتری خود نوشت: شواهد درباره افزایش نفوذ ایران در لبنان زیاد است. سیاست فاجعه آمیز دونالد ترامپ هر روز دارد ایران را تقویت می نماید، بازوهای ایران تهاجمی تر شده ، برنامه هسته ای ایران دوباره شروع شده و شبه نظامیان به سمت پایگاههای ما شلیک می نمایند.

سناتور مورفی از منتقدان اصلی ترامپ در زمینه سیاست خارجی به ویژه رویکرد کاخ سفید علیه تهران است.

مورفی به خاطر ملاقاتش با ظریف در مونیخ از سوی ترامپ و وزارت خارجه آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است. ترامپ گفته سناتور مورفی در راستای تضعیف سیاست خارجی دولت با ظریف ملاقات نموده است.

مورفی بعد از این نقدها در تشریح دلایل خودش برای ملاقات با ظریف گفته بود، هدفش از این ملاقات اثرگذاری بر سیاست خارجی دولت ترامپ نبوده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هفته پیش در یک سفر دو روزه به سوریه و لبنان سفر نموده بود. وی در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و در لبنان با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله ملاقات و رایزنی نموده بود.

لاریجانی در تشریح دستاوردهای سفر به لبنان گفته: در لبنان با نخبگان این کشور از بخش ها و فِرَق مختلف ملاقات داشتیم که دیدگاه های خوبی درباره شرایط فعلی منطقه، نقش مقاومت و صندلی ایران داشتند. در این زمینه پیشنهادهایی ارائه شد که استماع و بعضی از آنها را پیگیری می کنیم.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "سناتور مورفی: سیاست فاجعه بار ترامپ، سبب تقویت نفوذ ایران در لبنان شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور مورفی: سیاست فاجعه بار ترامپ، سبب تقویت نفوذ ایران در لبنان شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید