سخنگوی IOC: بیشتر ورزشکاران المپیکی واکسینه خواهند بود

به گزارش وبلاگ نخبگان، سخنگوی کمیته بین المللی المپیک اعلام نمود بیشتر ورزشکاران با زدن واکسن وارد توکیو خواهند شد.

سخنگوی IOC: بیشتر ورزشکاران المپیکی واکسینه خواهند بود

به گزارش وبلاگ نخبگان و به نقل از تایمز، کمیته بین المللی المپیک برای برگزاری المپیک 2020 به میزان بالای واکسیناسیون برای ورزشکاران شرکت کننده متکی است. همانطور که IOC خاطرنشان کرد، آنها می خواهند اکثریت زیادی از ورزشکاران را با شروع رویداد واکسینه کنند.

مارک آدامز سخنگوی IOC گفت: اکثریت زیادی از ورزشکاران در دهکده بازیها واکسینه خواهند بود. علاوه بر ورزشکاران، مربیان و سرپرستان نیز واکسینه خواهند بود. IOC در حال حاضر در تلاش است تا به ورزشکارانی که می خواهند واکسن بزنند کمک کند.

در اوایل این ماه، IOC توافق نامه ای را با بیوتک و فایزر برای تهیه واکسن به کمیته های المپیک خاطرنشان کرد. قرار است اولین دوزهای واکسن در اواخر ماه جاری به ورزشکاران زده شود. آدامز بار دیگر تأکید کرد که اهدای دوزهای واکسن به ورزشکاران برتر تأثیری در تأمین جمعیت ملی کشورها نخواهد داشت.

هنوز تعیین نیست که آیا در طول اقامت در توکیو، به ورزشکاران واکسینه شده آزادی بیشتری نسبت به دیگران داده می شود یا خیر.

تا به امروز طبق اطلاعات کمیته بین المللی المپیک، 7800 ورزشکار جواز حضور در بازی های تابستانی را کسب کرده اند. بنابراین بیش از 70 درصد از کل 11 هزار شرکت کننده تعیین شده اند. تا 29 ژوئن نیز 20 درصد از طریق رتبه بندی و ده درصد از طریق مسابقات سهمیه المپیک می گیرند.

آدامز گفت: ما با سرعت کامل در حال حرکت هستیم. بازی ها برگزار می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سخنگوی IOC: بیشتر ورزشکاران المپیکی واکسینه خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی IOC: بیشتر ورزشکاران المپیکی واکسینه خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید