سامانه خرید از کتابفروشی مصداق حمایت از صنعت نشر است

به گزارش وبلاگ نخبگان ، سید محمدمهدی فهلیانی، مدیر کتابفروشی کتابخانه احمدی در استان فارس) در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، به وجود سامانه های مختلفی که به صورت مجازی کتاب می فروشند اشاره و اعلام کرد: هرچند این سامانه ها کتاب ها را با تخفیف عرضه می نمایند اما نفعی برای کتابفروشی ها ندارند؛ از این رو که کتاب را مستقیم از ناشر خریداری می نمایند. اما سامانه خرید از کتابفروشی رونقی به کتابفروشی ها می بخشد.

سامانه خرید از کتابفروشی مصداق حمایت از صنعت نشر است

او با اشاره به اینکه سامانه خرید از کتابفروشی از حوزه فرهنگ حمایت می نماید، بیان نمود: این سامانه حمایتی است از صنعت نشر به ویژه کتابفروشان که آخرین حلقه این صنعت به شمار می روند. می توان گفت کلیت ایده راه اندازی چنین طرحی و عملیاتی کردن آن ایده خوبی بود.

مدیر کتابفروشی کتابخانه احمدی ضمن بیان اینکه با عضویت در این سامانه از همه ایران مخاطب داشتیم و مشتریان نو پیدا کردیم، بیان کرد: با وجود سامانه خرید از کتابفروشی از مخاطبان و کتاب دوستان نیز حمایت می گردد و برترین فرصت برای آن ها است تا کتاب را با برترین قیمت از کتابفروشی های سراسر کشور تهیه نمایند.

وی با طرح این نکته که به مرور کاستی های سامانه خرید از کتابفروشی رفع و به سامانه ای قابل تحسین تبدیل شده است، ادامه داد: در گذشته طرح های مختلفی برپا می شد که به صورت حضوری انجام می گرفت و در آن موقع نیز کتابفروشی ها جان دوباره می گرفتند؛ اما گاهی ممکن بود تسهیلاتی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خریدار داده می شد به دست مخاطب نرسد. ولی فعالیت سامانه خرید از کتابفروشی به گونه ای است که این تسهیلات در اختیار کتاب دوستان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایبنا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران؛ سید محمدمهدی فهلیانی ضمن بیان اینکه با وجود این سامانه دسترسی مردم به کتاب افزایش یافته است، گفت: فعالیت این سامانه به صورت شبانه روزی و در تمام ایام سال یکی از مزیت های آن محسوب می گردد. اینکه چند روزی برای فروش حضوری آثار کتابفروشی های عضو سامانه خرید از کتابفروشی در نظر گرفته شده است خود نوعی تبلیغ برای آن بوده و مخاطبان بیشتری با این سامانه آشنا خواهند شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "سامانه خرید از کتابفروشی مصداق حمایت از صنعت نشر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه خرید از کتابفروشی مصداق حمایت از صنعت نشر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید