دست درازی بعضی تعاونی ها مسکن به باغات کن ، لایحه پیشنهادی شورای شهر ششم به حفظ باغات یاری نمی کند

به گزارش وبلاگ نخبگان، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت:برای حفاظت باغات خرمالوی کن برنامه ریزی شده است، ولی در ادوار گذشته بعضی تعاونی ها به این باغات دست اندازی نموده بودند که چون از مسیر قانونی و به علت کج سلیقگی پیش رفته بودند، نمی توان با آن ها برخورد کرد.

دست درازی بعضی تعاونی ها مسکن به باغات کن ، لایحه پیشنهادی شورای شهر ششم به حفظ باغات یاری نمی کند

به گزارش وبلاگ نخبگان، مهدی عباسی با اشاره به موضوع باغات گفت: در دهه 70 ما با سیاست شهرداری تهران برای ساخت و ساز در باغات تهران بدون رعایت اصول لازم روبرو شدیم و اجازه ساخت و ساز در بیش از 70 درصد باغات داده می شد و شورای شهر سوم به سمتی رفت که این رهاشدگی و هجمه به سمت باغات را کاهش دهد و مصوب کرد که ساخت و ساز در 30 درصد باغات می تواند رخ دهد و این فضا باید حفظ گردد. این قانون کارکرد خودش را در آن دوره داشت و جلوی بی ضابطه گی را در این زمینه گرفت.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران توضیح داد: در شورای پنجم ضابطه ساخت و ساز در 15 درصد سطح مصوب شد و این مسئله را پایه سیاست گذاری ها گذاشته ایم، شورای شهر ششم هنوز به هیچ جمع بندی درباره ضابطه ساخت و ساز در باغ ها نرسیده است. اولویت ما در دوره ششم حفاظت و توسعه باغات تهران است و قانونی مصوب نخواهد شد که نتیجه آن ضربه به باغات باشد.

عباسی درباره اقدام شورای شهر ششم درباره ساخت و ساز در باغات گفت: لایحه پیشنهادی شورای شهر ششم را یاری به حفظ باغات نمی دانم و به همین علت هم هنوز در حال آنالیز در کمیسیون است و در حال آنالیز نظرات کارشناسان این حوزه هستیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانه فضای سبز در شهر تهران گفت: حفاظت از درختان و توسعه فضای سبز رویکرد شورای شهر است، در ابتدای دهه 60 سرانه فضای سبز یک متر مربع بود، ولی امروز 16 و نیم متر مربع برای هر نفر است.

عباسی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت در پاسخ به ساخت و سازها در محله کن، گفت: ما در کن ساخت و ساز بلند مرتبه در باغات نداریم، در تهران در دوره هایی روبرو بودیم که 75 روستا داشتیم، ولی هم اکنون بیش از 2 هزار و 200 روستا داریم، ما اشتباهی داشتیم که در ضابطه ساخت و ساز در باغات که 30 درصد بود و نتیجه خودش را داشت باید در طول زمان آن را اصلاح می کردیم،ما زمین ها و باغاتی داریم که ارزشمند هستند و به هیچ وجه نباید مورد ساخت و ساز قرار بگیرند، ولی بعضی از زمین ها هستند که امکان ساخت دارند.

وی اضافه کرد: برای حفاظت باغات خرمالوی کن برنامه ریزی شده است، ولی در ادوار گذشته بعضی تعاونی ها به این باغات دست اندازی نموده بودند که چون از مسیر قانونی و به علت کج سلیقگی پیش رفته بودند، نمی توان با آن ها برخورد کرد.

مهدی عباسی با اشاره به موضوع باغات گفت: عباسی درباره عایدی شهرداری از محل قطع درختان گفت: اگر به هر علتی درختی قطع گردد جریمه آن در حساب خاصی قرار می گیرد و در مسیر حفاظت باغات تهران هزینه می گردد، ولی هیچ درختی در تهران قطع نمی گردد و اگر افراد یا خود شهرداری درختی را بی علت قطع نمایند باید خودشان درخت کاری نمایند، در همین دوره شهرداری هم برای قطع درختان هم هزینه پرداخت نموده و هم درخت به جای آن ها کاشته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "دست درازی بعضی تعاونی ها مسکن به باغات کن ، لایحه پیشنهادی شورای شهر ششم به حفظ باغات یاری نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست درازی بعضی تعاونی ها مسکن به باغات کن ، لایحه پیشنهادی شورای شهر ششم به حفظ باغات یاری نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید