خبر بد ایلان ماسک برای هواداران توییتر

به گزارش وبلاگ نخبگان، ایلان ماسک در این تبادل نظر توضیحات بیشتری درباره برنامه اش برای دریافت هزینه از کاربران ایکس ارائه نکرد. بااین حال از زمان تصاحب توییتر به وسیله ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد دنیا در پی راه های مختلفی برای کسب عایدی از کاربران بوده است.

خبر بد ایلان ماسک برای هواداران توییتر

به گزارش دیجیاتو ،ایلان ماسک، مالک ایکس (توییتر سابق)، می گوید این شبکه اجتماعی به سمت دریافت هزینه ماهانه از تمام کاربران برای استفاده از خدمات ایکس حرکت می نماید. به گفته ماسک، دریافت این هزینه برای مقابله با مشکلاتی که بات ها در این پلتفرم ایجاد می نمایند، ضروری خواهد بود.

ماسک در گفت وگویی به دریافت مقدار کمی هزینه از کاربران به صورت ماهانه اشاره نموده است: این تنها راهی است که برای مقابله با ارتش عظیمی از بات ها می توانم به آن فکر کنم. هزینه یک بات کسری از یک پنی است - یک دهم پنی در نظر بگیرید -، اما حتی اگر مجبور باشید برای بات ها چندین دلار هزینه بپردازید، هزینه مؤثر بات ها بسیار بالاست.

ایلان ماسک مقدار هزینه دریافتی از کاربران را اعلام ننموده و تنها گفته است که مقدار کمی خواهد بود.

تعداد کاربران ماهانه ایکس

ایلان ماسک در این مصاحبه تعداد کاربران ماهانه ایکس را 550 میلیون نفر اعلام نموده است که روزانه 100 تا 200 میلیون پست فراوری می نمایند. البته نمی دانیم که ایلان ماسک بات ها و تعداد محتوا هایی که به وسیله آن ها فراوری می شوند را در محاسبات خود آورده است یا خیر.

علاوه بر این، امکان مقایسه مستقیم این آمار با اطلاعاتی که توییتر پیش از آمدن ایلان ماسک منتشر می کرد، وجود ندارد. توییتر برای تعداد کاربران ماهانه یک معیار تازه به نام میانه کاربر فعال روزانه قابل کسب عایدی یا mDAU ایجاد نموده بود. این معیار به کاربرانی اشاره دارد که با مشاهده تبلیغات می توان از آن ها عایدی کسب کرد. توییتر در آخرین گزارش مالی عمومی اش در فصل اول 2022، آمار 229 میلیون mDAU را منتشر نموده بود.

ایلان ماسک در این مصاحبه توضیحات بیشتری درباره برنامه اش برای دریافت هزینه از کاربران ایکس ارائه نکرد. بااین حال از زمان تصاحب توییتر به وسیله ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد دنیا در پی راه های مختلفی برای کسب عایدی از کاربران بوده است.

ماسک با افزودن ویژگی های مختلف به سرویس ایکس پریمیوم (توییتر بلو سابق) و اعمال محدودیت های مختلف برای کاربران عادی، افراد را به خرید این سرویس ترغیب می نماید. این سرویس با هزینه ماهانه 8 دلار یا سالانه 84 دلار به کاربران فروخته می گردد.

اگرچه ایکس به طور عمومی تعداد کاربران سرویس ایکس پریمیوم را اعلام ننموده است، اما طبق بعضی تحلیل ها، تعداد این کاربران به کمتر از 1 میلیون نفر می رسد.

درنهایت باید بگوییم که پولی کردن ایکس ایده تازهی برای ایلان ماسک نیست. طبق گزارشی که سال گذشته میلادی منتشر شد، مالک ایکس درحال آنالیز این ایده بود که توییتر را پشت یک دیوار پولی قرار دهد؛ بنابراین به نظر می رسد در آینده X یا همان توییتر دیگر یک شبکه اجتماعی رایگان نخواهد بود.

منبع: فرارو

به "خبر بد ایلان ماسک برای هواداران توییتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر بد ایلان ماسک برای هواداران توییتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید