خبرنگاران اخبار مناطق تهران؛ هوشمندسازی جمع آوری پسماند خشک در منطقه 2

به گزارش وبلاگ نخبگان، تهران- خبرنگاران- معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 2 تهران با اشاره به استقبال شهروندان از طرح هوشمند جمع آوری پسماند اعلام نمود: با شروع فعالیت اپلیکیشن های جمع آوری پسماند خشک، شهروندان این منطقه بیشترین مشارکت در استفاده از اپلیکیشن ها را دارند.

خبرنگاران اخبار مناطق تهران؛ هوشمندسازی جمع آوری پسماند خشک در منطقه 2

به گزارش وبلاگ نخبگان از شهرداری منطقه 2 تهران، علی اکبر کریمی پور روز چهارشنبه با اشاره به سیاست های سازمان مدیریت پسماند در هوشمند سازی جمع آوری پسماند خشک گفت: با توجه به سیاست های مدیریت شهری در هوشمند سازی جمع آوری پسماند خشک به عنوان یکی از راه چارههای حذف عوامل غیر مجاز جمع آوری پسماند از سطح شهر، مدیریت منطقه 2 کوشش دارد تا با معرفی اپلیکیشن ها به شهفرایندان و بهره گیری از شیوه های نوین و خلاقانه در فرهنگسازی تفکیک پسماند از مبدا گام بردارد.

وی اضافه نمود: با فعال شدن اپلیکیشن ها این امکان فراهم شده است تا شهفرایندان با نصب این نرم افزار روی گوشی تلفن همراه، زباله های خود را به صورت آنلاین برای جمع آوری به بخش خدمات شهری شهرداری منطقه اعلام نموده و کمتر از 10 دقیقه خودروهای مخصوص با مراجعه به آدرس نسبت به تحویل پسماند اقدام می نمایند.

به گفته معاون شهردار منطقه 2، ترویج فرهنگ پسماند، جلوگیری از فعالیت عوامل غیرمجاز جمع آوری پسماند، کاهش چشمگیر هزینه و صرفه جویی منابع و … از جمله چشم اندازهای اجرای طرح هوشمندسازی جمع آوری پسماند خشک است.

وی با اشاره به استقبال شهفرایندان از سامانه آنلاین جمع آوری پسماند گفت: پس از اطلاع رسانی و معرفی این اپلیکیشن و آموزش نحوه استفاده از آنها، این طرح مورد استقبال شهفرایندان قرار گرفته است.

معاون شهردار منطقه 2 همچنین به طرح شنبه های بدون پسماند اشاره نمود و گفت: امید است با اجرای این طرح و همچنین مشارکت روز افزون شهفرایندان در استفاده از این نرم افزار شاهد افزایش درصد تفکیک پسماند از مبدا باشیم.

بهره برداری از اولین نیروگاه خورشیدی در منطقه 19

شهردار منطقه 19 گفت: اولین نیروگاه خورشیدی منطقه 19 با اتمام عملیات نصب سازه پشت بامی آماده بهره برداری شد.

علی توکلی با بیان این خبر گفت: این پروژه در پشت بام ساختمان ستادی منطقه اجرا شده و قابلیت فراوری 22 هزار و 300 کیلووات ساعت برق در سال را دارد.

وی ضرورت اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی را تحقق اهداف برنامه 5 ساله سوم توسعه شهر مبنی بر لزوم استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر در ساختمان های اداری و نیز تحقق نقشه راه انرژی این منطقه درخصوص تأمین 4 درصدی میزان مصرفی ساختمان ها از انرژی های نو گفت و اضافه نمود: این نیروگاه همچنین گام مهمی در راستای کاهش مصرف گازهای گلخانه ای و مصرف سوخت های فسیلی محسوب می گردد.

توکلی با اشاره به شروع اجرای این طرح از خرداد ماه امسال اضافه نمود: به همین دلیل فاز نخست عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی با سازه پشت بامی و به ظرفیت 15 کیلووات در ساختمان ستادی شهرداری این منطقه کلید خورد و به مرحله بهره برداری رسید.

شهردار منطقه 19 با بیان اینکه در فازهای بعدی نیز سایر ساختمان های شهرداری منطقه به نیروگاه خورشیدی مجهز خواهند شد، اعلام کرد: این میزان فراوری انرژی متناظر با عملکرد نزدیک به 780 اصله درخت بوده و موجب جلوگیری از فراوری 17 تن گاز دی اکسید کربن خواهد شد.

منطقه 5 به عنوان دوستدار پژوهش معرفی گردید

نخستین جلسه شورای پژوهش و نوآوری منطقه پنج در فصل زمستان، با حضور محمدحسین بوچانی مدیرکل مرکز مطالعات شهرداری تهران و محمودکلهری شهردار این منطقه برگزار گردید و طی آن از خدمات پژوهشی این منطقه تقدیر شد.

مدیرکل مرکز مطالعات شهرداری تهران در این جلسه با تقدیر از اقدامات پژوهشی این منطقه گفت: منطقه پنج با قریب به 50 اثر در قالب طرح و مقاله و پروژه پژوهشی به عنوان تنها منطقه دوستدار پژوهش در شهر تهران بیشترین آثار را در جشنواره نوآوری و پزوهش داشته است.

محمد حسین بوچانی با اشاره به آثار برگزیده در جشنواره پژوهش گفت: دو طرح پژوهشی شهردار منطقه5 در زمینه اقتصادی و اقتصاد شهری و کشف فرصتها و پتانسیل های شهر به عنوان اثر شناسایی و به عنوان طرح پژوهشی برتر معرفی گردید.

همچنین شهردار منطقه 5 نیز در این جلسه با تاکید بر بحث پژوهش و نوآوری گفت: در این منطقه، علاوه بر انجام وظایف و ماموریت ها کوشش می کنیم به موضوعات پژوهشی به ویژه مباحث درآمدی، کشف فرصتها و ایجاد درآمدهای پایدار توجه داشته و با کارگروه های تخصصی مرکز مطالعات همکاری داشته باشیم.

محمود کلهری درباره فرایند پذیرش و ارائه آثار پژوهشی در این منطقه گفت: احتیاجها و ضرورت های منطقه پس از شناسایی، توسط شورای پژوهش و نوآوری منطقه5 آنالیز و در سامانه پژوهش یار با نظارت مرکز مطالعات شهرداری تهران به عنوان طرح مصوب بارگذاری می گردد، پس از بارگذاری تمام اشخاص می توانند برای ضرورت و احتیاج مطرح شده، طرح، راه چاره پروپوزال پژوهشی ارائه نمایند.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش و نوآوری گفت: پژوهش زمینه ساز نوآوری است و چنانچه پژوهش کاربردی و کیفی برای امور مختلف انجام گردد به نتایج مطلوب و نوآورانه های مورد احتیاج منجر خواهد شد.

در این نشست حکم ریاست شورای پژوهش منطقه 5 به محمود کلهری اهدا و از خدماتشان در گسترش پژوهش تقدیر شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اخبار مناطق تهران؛ هوشمندسازی جمع آوری پسماند خشک در منطقه 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اخبار مناطق تهران؛ هوشمندسازی جمع آوری پسماند خشک در منطقه 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید