فراوری 15 هزار تن شکر مازاد بر مصرف در کارخانه قند

به گزارش وبلاگ نخبگان، سال جاری 15 هزار تن شکر مازاد بر مصرف در کارخانه قند چهارمحال و بختیاری فراوری می گردد.

فراوری 15 هزار تن شکر مازاد بر مصرف در کارخانه قند

معاون صنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با برداشت چغندرقند، فراوری شکر در تنها کارخانه قند استان افزایش یافت.

آقای سیدین اضافه کرد: پیش بینی می گردد سال جاری دراین واحد صنعتی 2 هزار و 600 تن شکر بیشتر از پارسال فراوری گردد.

وی گفت: تابستان سال جاری 100 تن چغندرقند و تا انتها فصل برداشت 220 تن چغندرقند کشاورزان فرآوری می گردد و فراوری شکر تا انتها سال جاری به 43 هزارتن می رسد.

بیشتر بخوانید

مدیر کشاورزی کارخانه قند چهارمحال وبختیاری هم گفت: باتوجه به مصرف 28 هزار تن شکر در این استان سال جاری 15 هزارتن شکر مازاد برمصرف چهارمحال و بختیاری در این کارخانه فراوری می گردد.

سلیمان افشین، مدیرفراوری کارخانه قند هم گفت: ظرفیت اسمی دریافت چغندرقند در کارخانه قند چهارمحال و بختیاری روزانه هزار و 500 تن است که باتوجه به تجهیزات به روز این کارخانه، سال جاری روزانه هزار و 700 تن چغندر به کارخانه وارد و فرآوری می گردد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری سطح زیرکشت چغندر این استان را بیش از هزار هکتار و پیش بینی مقدار برداشت را بیش از 50 هزار تن اعلام کرد.

حسین برزگر اضافه کرد: درحالی که سال جاری سطح زیرکشت افزایش نیافته، اما با به کارگیری شیوه های ترویجی درکاشت، داشت وبرداشت، میانه برداشت درهرهکتار از 40 تن به 50 تن وعیار آن از 17 ونیم به 18 و 22 صدم رسیده که نسبت به میانگین کشوری 2 درصد بالاتراست.

وی ذخیره شکر چهارمحال و بختیاری را نسبت به پارسال بی سابقه دانست.

وبلاگ نخبگان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری 15 هزار تن شکر مازاد بر مصرف در کارخانه قند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 15 هزار تن شکر مازاد بر مصرف در کارخانه قند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید