تقویت مسکن روستایی کیفیت زندگی روستائیان را ارتقاء می بخشد

به گزارش وبلاگ نخبگان، مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: تقویت و توسعه بخش مسکن روستایی موجب بهبود ارتقای کیفیت زندگی، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه روستا و تنوع بخشیدن به اقتصاد روستا، افزایش عایدی ها و کاهش فقر و در نتیجه محرومیت زدایی شده است.

تقویت مسکن روستایی کیفیت زندگی روستائیان را ارتقاء می بخشد

به گزارش گروه استان های وبلاگ نخبگان از شیراز، عطاءالله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن فارس در حاشیه بازدید از طرح های عمران روستایی و توسعه و محرومیت زدایی خفر با اشاره به بعضی قابلیت های توسعه در این شهرستان، گفت: بنیاد مسکن از نخستین دستگاه هایی بود که در شهرستان خفر بنیان نهاده شد و شکل گرفت و مبنای توسعه نهاده شد.

او، مسکن روستایی را محلی برای زندگی، کار و فراوری دانست و اظهار کرد: بنیاد مسکن با این نگاه که مسکن روستایی جایی برای این سه مولفه اصلی زندگی است که منطقه ها محروم و از جمله در شهرستان خفر اقدام به ساخت مسکن برای محرومان نموده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اضافه نمود: از دیدگاه مالی مسکن روستایی بر سرمایه گذاری، فراوری و اشتغال روستا اثرگذار است. پیشینه مشارکت روستاییان در ساخت مسکن و وجود نیروی کار ساده و نیمه ماهر و دسترسی به زمین مقرون به صرفه، امکان ساخت مسکن را به صورت تدریجی و با هزینه کم فراهم می نماید.

زمانی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار در روستا های شهرستان خفر، افزایش بهره وری شاغلان به وسیله آموزش و بهبود مهارت ها و در نهایت افزایش فراوری در روستا های این شهرستان به افزایش عایدی واقعی خانوار و کاهش فقر می انجامد.

او اعلام کرد: علاوه بر این بخش ساختمان و مسکن در اقتصاد روستا، پس از کشاورزی بیشترین سهم را از شاغلان در زیربخش های اشتغال روستایی داشته است.

خسرو جوکار، مدیر بنیاد مسکن خفر نیر اعلام کرد: بنیاد مسکن از همه ظرفیت های قانونی برای ایجاد انگیزه ماندگاری روستاییان در منطقه ها روستایی بهره گیری نموده و اقدامات جهادی دراین راستا برای تامین معیشت و ایجاد انگیزه ماندگاری و کاهش مهاجرت ها بوده است.

او اضافه نمود: در پی فرمان حضرت امام در 21 فروردین 1358 و افتتاح حساب 100 و توجه عموم به این امر مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعالیت خود را شروع کرد. اساسنامه بنیاد در تاریخ هفدهم آذرماه سال 1366 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و طبق آن وظایفی بر عهده این نهاد گذارده شده است.

جوکار با ارائه گزارشی از اقدامات در این شهرستان گفت: در راستای توسعه روستایی و محرومیت زدایی در سالی که گذشت مقاوم سازی 151 واحد مسکونی با اعتبار 75 میلیارد و 500 میلیون ریال صورت گرفته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خفر در ادامه از پرداخت 52 فقره تسهیلات قرض الحسنه تعمیرات با همکاری بانک های عامل بالغ بر 7 میلیارد و 450 میلیون ریال دراین شهرستان اطلاع داد و گفت: پرداخت 182 فقره تسهیلات مسکن محرومین با اعتبار بالغ بر 91 میلیارد ریال و پرداخت 182 فقره یاری بلاعوض مسکن محرومین با اعتبار بالغ بر 54 میلیارد و 600 میلیون ریال از دیگر فعالیت ها در راستای توسعه روستایی در این شهرستان است.

جوکار، پرداخت 41 فقره تسهیلات وام احداثی حوادث روستایی و شهری با اعتبار 20 میلیارد و 500 میلیون ریال و پرداخت 41 فقره یاری بلاعوض احداثی روستایی و شهری حوادث با اعتبار 11 میلیارد و 890 میلیون ریال را هم از دیگر کارکرد های بنیاد مسکن در سال گذشته برشمرد و گفت: پرداخت 80 فقره یاری بلاعوض تکمیلی با اعتبار 6 میلیارد و 400 میلیون ریال و پرداخت 65 فقره تسهیلات وام تعمیری حوادث روستایی و شهری با اعتبار 9 میلیارد و 750 میلیون ریال در سال گذشته پیگیری و صورت گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تقویت مسکن روستایی کیفیت زندگی روستائیان را ارتقاء می بخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت مسکن روستایی کیفیت زندگی روستائیان را ارتقاء می بخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید