ایجاد بازار 500 میلیون یورویی صنعت نفت برای دانش بنیان ها

به گزارش وبلاگ نخبگان به نقل از معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، آئین امضای موافقت نامه های همکاری و قراردادهای توسعه اقتصاد دانش بنیان در صنعت نفت با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری برگزار گردید.

ایجاد بازار 500 میلیون یورویی صنعت نفت برای دانش بنیان ها

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری با اشاره به نقش صنعت نفت در توسعه اقتصاد دانش بنیان گفت: امضای این توافق نامه های همکاری، زمینه را برای ایجاد بازاری به ارزش 500 میلیون یورویی برای شرکت های دانش بنیان در حوزه نفت و گاز ایجاد می نماید.

دهقانی با تاکید بر این که تضمین خرید محصولات و خدمات و اجرای این پروژه ها و تعریف آن ها مبتنی بر یک احتیاج واقعی صنعت نفت، از ویژگی های اصلی این موافقت نامه ها به شمار می رود، ادامه داد: این که از توافق نامه و موافقت نامه صحبت می کنیم به این علت است که تضمین بازار، تعریف پروژه به صورت موردی و دقیق و ضمانت استفاده صنایع از این محصولات و خدمات دانش بنیان، باعث شده است که از مرحله تفاهم نامه خارج شوند و ضمانتی اجرایی پیدا نمایند. مدت و برنامه، ارزش قراردادها، حدود و شیوه اجرای آن ها و مجری و مخاطب پروژه ها در قالب این موافقت نامه ها به وضوح تعیین شده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری با اشاره با تأمین احتیاجهای گلوگاهی نفت به یاری توانمندی دانش بنیان ها مطرح نمود: توسعه محصولات فناورانه منافع مالی اشتغال و اقتدار خواهد داشت که قطعاً زمینه را برای ورود سرمایه گذار بخش خصوصی به این عرصه فراهم خواهد نمود.

وی با بیان این که انعقاد موافقت نامه ها در حوزه نفت، پس از اعلام آمادگی شرکت های دانش بنیان به قراردادهای با تضامین بازار منطبق با عدد ذکر شده در موافقت نامه ها منجر خواهد شد، ادامه داد: رویکرد معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در دوره نو مبتنی بر تخصیص بازار صنایع بزرگ به شرکت های دانش بنیان است؛ بر همین اساس، یکی از بندهای اصلی در تمامی مواففت نامه ها تسهیل و تضمین بازار محصولات و خدمات دانش بنیان است. اگر بازار و زمینه لازم را فراهم کنیم قطعاً محصول دانش بنیان ضمن تأمین احتیاجهای کشور، به اشتغال و ارزش افزوده خواهند رسید.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به نقش آفرینی بیش از 8 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در اقتصاد کشور و ظرفیت بالقوه این کسب و کارها برای تأمین احتیاجهای گلوگاهی و راهبردی کشور گفت: کوشش داریم 10 تا 15 درصد از فراوری ناخالص ملی، از محل فراوری و تجاری سازی محصولات دانش بنیان تأمین گردد.

امضای توافق نامه های همکاری به ارزش 500 میلیون یورو

بر اساس موافقت نامه های همکاری امضا شده در این رویداد، قرارگاه خاتم الانبیاء، شرکت ملی نفت، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت ملی منطقه ها نفت خیز جنوب و چندین شرکت دیگر طی موافقت نامه هایی با مشارکت و حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شرکت های دانش بنیان متعهد شدند تا بازار خود را در حوزه های محوری و گلوگاهی، به شرکت های دانش بنیان اختصاص دهند.

توافق نامه همکاری در زمینه تعریف 4 مگاپروژه دانش بنیان جمعاً به ارزش 300 میلیون یورو با همکاری میان معاونت و قرارگاه خاتم الانبیا در حوزه اکتشاف بهره برداری و سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تنوپذیر امضا شد. بعلاوه در زمینه توسعه پروژه های دانش بنیان نفت و گاز و با حمایت معاونت علمی و شرکت توسعه انرژی پاسارگاد، برای تعریف 8 مگاپروژه جمعاً به ارزش 200 میلیون یورو، موافقت نامه همکاری امضا شد.

بعلاوه قراداد فراوری بار اول در زمینه طراحی و ساخت پمپ های چندفازی برای برطرف احتیاج صنعت نفت به ارزش 432 میلیارد تومان با استفاده از ظرفیت دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان با مشارکت شرکت ملی منطقه ها نفت خیز جنوب و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به امضا رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایجاد بازار 500 میلیون یورویی صنعت نفت برای دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد بازار 500 میلیون یورویی صنعت نفت برای دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید