آیا خراسان رضوی کمبود سرم دارد؟

به گزارش وبلاگ نخبگان، خبرنگاران/خراسان رضوی سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ذخایر سرم خراسان رضوی در شرایط خوبی است، گفت: از شروع پیک ششم کرونا تا به امروز کمبودی در تامین سرم و داروی بیمارستان ها و داروخانه ها نداشته ایم.

آیا خراسان رضوی کمبود سرم دارد؟

دکتر ناصر وحدتی در گفت وگو با وبلاگ نخبگان اظهار کرد: ذخایر سرم خراسان رضوی در شرایط خوبی است و با اینکه در کل کشور به علت مسائل فراوری سرم دچار کمبودهایی در این زمینه شده اند اما خوشبختانه در مشهد چنین مسئله ای وجود ندارد.

وی اضافه نمود: داروخانه ها در سطح مشهد سرم مورد احتیاج خود را از شرکت های پخش لوازم پزشکی تامین می نمایند. این شرکت ها در حال حاضر دچار کمبود دارو هستند و نمی توانند به اندازه زیاد سرم به داروخانه ها دهند؛ بنابراین داروخانه ها با محدودیت های روبرو هستند اما این محدودیت ها جدی نیست و شامل حال موارد ضروری نمی گردد.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تا به امروز هیچکدام از بیمارستان ها با کمبود سرم روبرو نشده اند، گفت: در آینده نیز بیمارستان ها از این لحاظ دچار مشکل نخواهند شد زیرا ذخایر سرم جوابگوی احتیاج سه ماه آینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواهد بود.

وحدتی تاکید نمود: بعلاوه از شروع پیک ششم کرونا تا به امروز کمبودی در تامین سرم و داروی بیمارستان ها و داروخانه ها نداشته ایم.

وی افزود: با این وجود گاهی ممکن است بعضی از بیمارستان ها و داروخانه ها به صورت مقطعی با کمبود دارو و سرم روبرو گردد که این احتیاج به سرعت تامین می گردد. این مساله مربوط به دیروز و امروز نیست و در سال های گذشته نیز وجود داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آیا خراسان رضوی کمبود سرم دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خراسان رضوی کمبود سرم دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید