کری خوانی کشتی گیر داغستانی برای حسن یزدانی

به گزارش وبلاگ نخبگان، آزادکاران مسلمان کشتی داغستان پرچمدار روسیه در رقابت های بین المللی و المپیک هستند؛ ستارگانی که تا کنون ده ها عنوان تیمی و انفرادی برای تزار ها کسب نموده و در بعضی از وزن ها در دنیا کشتی بی رقیب هستند. ستارگانی مانند حاجی مراد گاتسالوف و عبدالرشید سعدالله یف از جمله نفراتی هستند که حتی با زبان روزه در تورنمنت های بزرگ دنیای حضور داشته و به عنوان قهرمانی رسیدند.

کری خوانی کشتی گیر داغستانی برای حسن یزدانی

یکی دیگر از ستارگان مسلمان کشتی آزاد روسیه اخمت عثمان اُف است که در چند سال گذشته خود را به عنوان یک مدعی در کشتی روسیه و دنیا عنوان کرد. عثمان اف در چند سال گذشته عناوینی مانند قهرمانی در جام یاریگین و قهرمانی کشتی روسیه را از آن خود نموده است.

او که بهمن ماه سال گذشته به همراه تیم روسیه به تهران سفر نموده بود پیروز شد در فینال کشتی آزاد جام باشگاه های دنیا علی سوادکوهی را از ایران شکست دهد. شکست سوادکوهی در حالی بود که آزادکار ایرانی پیش از آن رقابت پیروز به شکست محمد نخودی نایب قهرمان دنیا، زائور بک سیداکوف قهرمان المپیک، جردن باروز قهرمان دنیا و المپیک و کنتچادزه نایب قهرمان دنیا از گرجستان شده بود.

این آزادکار روسی به تبیین اهداف و برنامه های خود برای حضور در مسابقات دنیای و المپیک پرداخت. متن کامل این مصاحبه در زیر آمده است:

داغستان به مرکز کشتی روسیه تبدیل شده و ستارگان مسلمان این منطقه بر کشتی روسیه سلطه دارند. راز این پیروزیت چیست؟

داغستان یکی از مراکز مهم کشتی روسیه است و قهرمانان زیادی از این منطقه برای روسیه افتخار کسب کردند. شمار زیادی از این قهرمانان مسلمان هستند و توانستند در سطح دنیا و المپیک افتخارآفرین باشند. راز مهم پیروزیت آنان توکل به خدا است.

اخمت عثمان اف هم از این منطقه است آیا می توان انتظار قهرمانی دنیا و المپیک از وی داشت؟

برنامه خوبی برای مسابقات دنیای دارم، اما فعلاً تکلیف حضور ما در صربستان تعیین نیست. اگر در این رقابت ها شرکت کنم برای قهرمانی کوشش خواهم کرد. من در وزن 79 کیلوگرم کشتی می گیرم و در این دسته قهرمانان خوبی هستند.

علی سوادکوهی هم در این وزن هست، دوست دارید با وی روبرو شوید؟

بله حتماً، سوادکوهی از کشتی گیران خوب وزن 79 کیلوگرم است.

جردن باروز هم نتوانست به مسابقات دنیای برسد این کار شمار را راحت نمی کند؟

من روی کشتی خود تمرکز دارم و به مسابقات دنیای می اندیشم. اگر جواز حضور در این رقابت ها را بگیریم کوششم برای قهرمانی است.

مسئله ای که شما دارید این است که وزن 79 کیلوگرم المپیکی نیست چه تدبیری برای حضور در پاریس دارید؟

من برای حضور در المپیک مجبور به افزایش وزن هستم و باید به دسته 86 کیلوگرم بروم. در روسیه نفرات خوبی در وزن 86 کیلوگرم هستند و باید برای دوبنده تیم ملی با آنان رقابت کنم.

اما در سطح دنیا هم حسن یزدانی در این وزن است هراسی از رقابت با او ندارید؟

از توانایی حسن یزدانی باخبر هستم و می دانم که یک آزادکار بسیار خوب و مقتدر است، اما در پی آن هستم تا در المپیک با وی رقابت کنم.

بسیاری از آزادکاران روسی به لیگ کشتی ایران می آیند، شما هم برنامه ای برای حضور در لیگ ایران دارید؟

دوست دارم در لیگ ایران کشتی بگیرم و انشاالله روزی بتوانم در لیگ با ستارگان کشتی ایران سرشاخ شوم.

منبع: فرارو

به "کری خوانی کشتی گیر داغستانی برای حسن یزدانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کری خوانی کشتی گیر داغستانی برای حسن یزدانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید