کدام محله های ازمیر برای زندگی مناسب است؟

به گزارش وبلاگ نخبگان، ازمیر، مروارید ترکیه در غرب، به اسم یک بهشت برای زندگی در منطقه ها و نواحی ای است که هر کدام زیباتر از دیگری است. زیباترین منطقه ها ازمیر با موقعیت ها و ویژگی های متفاوت هریک بیانگر این موضوع هستند. ازمیر یکی از شهرهای عظیم ترکیه محسوب می گردد و افراد بسیاری دوست دارند تا در این شهر زندگی نمایند. ازمیر با داشتن آب و هوای مناسب و شرایط مالی خوب می تواند به یکی از اصلی ترین انتخاب ها برای سکونت و خرید خانه تبدیل گردد. در این مقاله با ما باشید تا دلایل انتخاب ازمیر برای زندگی را با یکدیگر آنالیز کنیم.

کدام محله های ازمیر برای زندگی مناسب است؟

چرا ازمیر برای مهاجرت به ترکیه برترین انتخاب است؟

دلایل گوناگونی برای انتخاب ازمیر برای زندگی کردن وجود دارد که در ادامه هر یک را به صورت مختصر آنالیز خواهیم کرد:

  1. هزینه های پایین زندگی نسبت به استانبول و آنکارا: یکی از مهم ترین دلایلی که افراد در پی خرید خانه و سکونت در شهر ازمیر هستند، هزینه های نسبتا پایین این شهر نسبت به شهرهای دیگر است. برای زندگی در ازمیر، یک خانواده 4 نفره به هزینه ای برابر با 4000 تا 8000 لیر احتیاج دارد. با این مبلغ شما می توانید در ازمیر زندگی مناسبی داشته باشید.
  2. هزینه خرید خانه در ازمیر: قیمت خانه و آپارتمان هم در ازمیر به مراتب پایین تر از شهری مثل استانبول است. اما در ازمیر هم منطقه های وجود دارد که هزینه خرید خانه و ویلا در آنها بالا می باشد. خرید خانه های ویلایی در ازمیر از 700 هزار لیر به بالا آغاز شده و تا 15 الی 20 میلیون دلار هم ادامه دارد. آغاز قیمت ها در ازمیر از 750 هزار لیر آغاز می گردد.
  3. وجود ساحل، مراکز خرید و تفرجگاه ها: زندگی در کنار ساحل برای هرکس می تواند پیشنهاد جذابی باشد. اگر شما هم ازمیر را برای زندگی کردن انتخاب نموده اید، احتمالا از ساحل های زیبا و مراکز آن با خبر هستید.

منطقه ها ازمیر

1- کارشیاکا

کارشیاکا، یکی از عظیمترین شهرک های ازمیر است؛ این شهرک با داشتن زندگی پر جنب و جوش، سهولت حمل و نقل و فضای فرهنگی منحصر به فرد یکی از زیباترین منطقه ها استان ازمیر است. این ناحیه که از نظر استان جداگانه ازمیر است، حتی لوگو و نمادین خود را هم دارد، کارشیاکا با بازار عظیم، مجاورت با ساحل، امکانات حمل و نقل آسان و مردم آن، می توان آن را یکی از لذت بخش ترین مکانهای ازمیر دانست.

2- گوزل باغچه

شما می توانید در این منطقه، زندگی آرام و دلپذیری داشته باشید. جایی که می توانید آثار گذشته و زیبایی معماری مدرن را در کنار هم مشاهده کنید. Güzelbahçe، جایی است که هیچ گونه مسئله ای در حمل و نقل با فاصله 30 دقیقه ای آن تا مرکز شهر نخواهید داشت. بعلاوه با هوای پاک خود به اسم مکانی مناسب برای زندگی قابل توجه است.

3- بوستانی

بوستانلی یکی از زیباترین منطقه ها ازمیر با مکان های متفاوت و با کیفیت بالا است. خیابان های آرام و کم سروصدا، منظره بی نظیر و دریا از جمله مواردی هستند که در این منطقه دیده می شوند. بوستانلی، مکانی آرام و ساکت همراه با مزایای خود از جمله منطقه ها قابل سکونت بودن آن در شهر است که از نظر حمل و نقل و تراموا که در حال ساخت است، به راحتی احتیاج شما را فراهم می نماید.

این موراد باعث شده اند تا تمایل ایرانیان برای خرید خانه در ازمیر بیش از قبل شده باشد.

4- منطقه آلسانجاک ازمیر

به اینجا قلب ازمیر لقب داده اند چرا که ناحیه ای میان بخش تاریخی و مدرن ازمیر است. در منطقه آلسانجاک ازمیر امکاناتی از جمله کافه های متعدد، رستوران ها، پاساژها، مراکز خرید و … قرار دارند. محل قرارگیری آن میان دو منطقه کناک و کوردون است. اگر عاشق تفریح هستید و عاشق زندگی شبانه هستید، آلسانچاک محل زندگی شما است. در منطقه ولسوالی کوناک، می توانید ساختارهای تاریخی مانند کلیسای انگلیکن ، کلیسای جامع جان و زندگی تفریحی مدرن را در کنار هم پیدا کنید.

5- کاراتاش

کاراتاش معروف به آسانسور تاریخی خود است، جایی که افراد و ملیت های مختلف می توانند در آن محبت آمیز زندگی نمایند و در نزدیکی میدان کوناک واقع شده است. این منطقه یکی از منطقه ها ازمیر بافته شده با هنر و تاریخ است. این منطقه دارای ویژگی های منحصر به فرد برای کسانی است که می خواهند در ازمیر زندگی نمایند.

6- برنووا، جایی است که بیشتر جوانان به علت وجود دانشگاه اگه در آنجا زندگی می نمایند. یکی از مکان هایی است که سریع ترین و لذت بخش ترین زندگی در شهر، در این قسمت جریان دارد. اگر سبک زندگی تا حدود فعالی دارید و ترجیح می دهید در کنار جوانان باشید، می توانید زندگی در این منطقه را انتخاب کنید که با این انتخاب زندگی شبانه با بیش از 100 بار، رستوران و مکانهای تفریحی را در آن تجربه می کنید.

منطقه ها بالا جزو منطقه ها خوب ازمیر محسوب می شدند و برای زندگی مناسب هستند. اینکه کدام منطقه را برای خرید خانه و سکونت انتخاب نمایید بستگی به شخص خود شما دارد.

در ادامه دلایل خرید خانه در ازمیر را برای شما آورده ایم:

  1. ارزش عالی خرید نسبت به مبلغ پرداخت شده
  2. تنوع زیاد در نوع ساخت و ساز
  3. امکان پرداخت اقساطی
  4. دسترسی آسان
  5. اخذ شهروندی ترکیه
  6. برخورداری از امکانات تفریحی
  7. قرارگیری در یکی از شهرهای مالی ترکیه
  8. مناسب بودن هزینه ها نسبت به عایدی
  9. و …
منبع: مجله سفر

به "کدام محله های ازمیر برای زندگی مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام محله های ازمیر برای زندگی مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید