چه فعالیت هایی بعد از واکسینه شدن کامل مجاز هستند؟

به گزارش وبلاگ نخبگان، سیناپرس/مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده آمریکا خاطرنشان کرد، افرادی که به طور کامل نسبت به کووید 19 واکسینه شده اند می توانند بیشتر فعالیت هایی که پیش از همه گیری کرونا انجام می داده اند را مجددا شروع نمایند.

چه فعالیت هایی بعد از واکسینه شدن کامل مجاز هستند؟

پس از نزدیک به دو سال درگیری با همه گیری کرونا، با آغاز واکسیناسیون در بیشتر کشورهای دنیا و پیشرفت این برنامه در بعضی از کشورها، به نظر می رسد به دوره زندگی عادی نزدیک می شویم.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده آمریکا، کسانی که کاملا واکسینه شده اند می توانند کارهای زیادی را که پیش از بروز همه گیری کرونا انجام می دادند، انجام دهند.

در این میان متاسفانه باورهای خرافی سبب شده است تا بعضی از کشورها از جمله هندوستان با مقاومت واکسینه شدن بعضی از مردم خود روبرو شوند. به گزارش سیناپرس،این کشور در مرحله سوم واکسیناسیون خود قرار داشته و همه شهروندان بالای 18 سال خود را به تزریق واکسن کووید 19 که رایگان ارائه می گردد، ترغیب می نماید.

اما به نظر می رسد موج دوم به بعد کرونا و ظهور یک نمونه سویه نو در این کشور و مقومت بعضی از مردم در زدن واکسن باعث شده است که شرایط ابتلا و مرگ و میر افراد بر اثر این بیماری کشنده، رشد زیادی داشته و این موضوع بخش بهداشت و درمان هند را به حالت بحران تبدیل نموده است.

بهتر است همه مردم در سراسر دنیا بدانند که واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا فرد از ابتلا به نوع شدید این بیماری محافظت نموده و آمار بستری در بیمارستان ها و مرگ و میر را به شدت کاهش می دهد.به گزارش سیناپرس، در صورتی که بیش از 75 درصد مردم دنیا نسبت به این بیماری واکسینه شوند می توان از کنترل آن صحبت کرد و نسبت به از بین رفتن آن خوش بین بود.

طبق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا، بزرگسالان کاملاً واکسینه شده 65 سال به بالا 94 درصد کمتر از افراد هم سن و سال خود که واکسینه نشده اند، بر اثر شدت بیماری کووید 19 در بیمارستان بستری می شوند. بزرگسالان این رده سنی که به طور نسبی با واکسن کووید 19 واکسینه شدند هم 64 درصد کمتر از همسالان خود که اصلا واکسینه نشده اند، در بیمارستان بستری شدند.

لازم به شرح است که افراد دو هفته پس از دریافت اولین دوز واکسن mRNA، جزء واکسیناسیون نسبی و دو هفته پس از تزریق دوز دوم جزء واکسیناسیون کامل در نظر گرفته شده اند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا تاکید نمود در صورتی که کاملاً واکسینه شوید، می توانید کارهای زیادی را که به علت همه گیری متوقف نموده اید، آغاز کنید. اما آژانس بهداشت عمومی به این افراد توصیه نموده است هنگام انتخاب فعالیت برای انجام یا مشارکت، موارد خاصی را در فکر داشته باشند.

این آژانس از مردم خواسته که علاوه بر شرایط شهر خود را نسبت به شرایط شیوع بیماری کرونا تعداد افراد شرکت نماینده در این فعالیت و مکان فعالیت را آنالیز کنید. به نظر می رسد دیدارها و فعالیت های گروهی در خارج از خانه و فضای سربسته ایمن تر از داخل آنها است.

در اینجا بعضی از این فعالیت هایی که آژانس بهداشت عمومی برای افراد کاملا واکسینه شده ذکر نموده است، اشاره می کنیم:

این افراد می توانند با اعضای خانواده خود در فضای باز قدم بزنند، بدوند، ورزش یا دوچرخه سواری نمایند. این فعالیت ها با رعایت فاصله اجتماعی برای افراد واکسینه نشده هم ایمن است.

شرکت در برنامه های گروهی در فضای باز

غذا خوردن در رستوران هایی که امکان پذیرایی در فضای باز یا سرپوشیده را دارند

رفتن به آرایشگاه ها

بازدید از موزه ها و مراکز خرید با توجه به داشتن فضای بسته داخلی و سرپوشیده

استفاده از وسایل نقلیه عمومی با رعایت محدودیت کمترین مسافر

رفتن به سینما

همراهی کردن یک جمع کوچک در فضای داخلی سالن سرپوشیده

شرکت در مراسم مذهبی

شرکت در برنامه های ورزشی داخل سالن

توصیه می گردد افرادی که فقط یک دوز از واکسن خود را دریافت نموده اند یا اصلا واکسینه نشده اند همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، فاصله گیری فیزیکی و شستن دست ها ادامه دهند و نسبت دریافت واکسن خود در زمان مشخص شدن برنامه واکسیناسیون کشورشان اقدام نمایند.

منبع: همگردی

به "چه فعالیت هایی بعد از واکسینه شدن کامل مجاز هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه فعالیت هایی بعد از واکسینه شدن کامل مجاز هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید