همایش ملی ادبیات کودک پاییز برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ نخبگان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شیراز،محمد موذنی ظهر یکشنبه در نشستی خبری به تشریح شرایط این نهاد علمی و آموزشی پرداخت.

همایش ملی ادبیات کودک پاییز برگزار می گردد

رئیس دانشگاه شیراز در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا درباره دلایل برگزار نشدن همایش ملی ادبیات کودک در اردیبهشت ماه گفت: این همایش با عنوان ادبیات کودک و خانواده در سال تحصیلی تازه دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی بعلاوه به جایگاه دانشگاه شیراز در نظام های رتبه بندی بین المللی اشاره نمود و گفت: برخی وقت ها در رتبه بندی ها ممکن است نام دانشگاهی نباشد این لزوما به معنای افت علمی آن دانشگاه نیست زبرا ملاک ها در نظام های رتبه بندی مختلف است.

رئیس دانشگاه شیراز با این حال اعلام نمود که در بین دانشگاه ها ارتقا داشتیم و جایگاه آن در حال بهبود است.

موذنی با بیان اینکه در نظام رتبه بندی لایدن دانشگاه شیراز جایگاه 479 را کسب نموده است، اضافه نمود: دانشگاه شیراز در نظام نیچر ایندکس در میان دانشگاه های ایران جایگاه اول را به دست آورد.

رئیس دانشگاه شیراز از تعداد مقالات علمی منتشر شده از سوی دانشمندان این نهاد علمی در سال 2022 نام برد و گفت: دانشگاه شیراز در پایگاه اسکوپوس 1794 مقاله داشت و در پایگاه ISC، 367 مقاله از دانشمندان دانشگاه شیراز منتشر شد.

به گفته موذنی، مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز در پی تبدیل ایده به ثروت است و از صفر تا صد آن در این مرکز فراهم شده است.

رئیس دانشگاه شیراز اعلام نمود: در امسال 3 عنوان کتاب به وسیله پژوهشکده تحول علوم انسانی دانشگاه شیراز منتشر شد. این آثار تالیف دکتر سعید زاهد زاهدانی و سیدمحمدرضا تقوی، مسئول پژوهشکده است.

موذنی گفت: از هر 10 انتها نامه 9 مورد در خصوص بافت تاریخی شکل گرفته است.

به گفته رئیس دانشگاه شیراز، موزه نارنجستان از دیروز بازگشایی و فعالیت آن از سر گرفته شد. بازدید شبانه از اماکن جهانگردی می تواند به عنوان یک پیشنهاد در نظر گرفت، در باغ ارم 60 باغبان فعال هستند که اگر بخواهیم زمان را افزایش دهیم باید تعداد باغبانان را افزایش داده و باید دید آیا جهانگرد استقبال می نماید؟

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "همایش ملی ادبیات کودک پاییز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ملی ادبیات کودک پاییز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید